Site icon Blog poświęcony publikacjom cyfrowym prowadzony przez PressPad

Eksperyment Mobilny: Czego Nauczyliśmy Się W Ciągu Ostatnich 48 Godzin (plus: Pytanie O Ofertę)

Dwa dni temu uruchomiliśmy prosty eksperyment, który miał zweryfikować pewną hipotezę i pomóc nam uprościć sposób rozliczania się z wydawcami. Reakcja wydawców czasopism nas (delikatnie mówiąc) przeraziła: otrzymaliśmy setki maili z prośbami o włączenie do eksperymentu, a jeden z wydawców nawet nam trochę groził!

Dla przypomnienia: złożyliśmy wydawcom czasopism propozycję stworzenia dla nich darmowej aplikacji na iPada i iPhone’a, w zamian za co zatrzymamy pierwsze 199 USD, które aplikacja zarobi każdego miesiąca. Od 200 USD dochód jest przekazywany wydawcom bez żadnych odsetek naliczanych przez nas.

EDIT: [21 kwietnia 2016]. Zastrzeżenie! Ta informacja straciła ważność. Została opublikowana w 2013 roku. Od tego czasu App Store zmienił się, podobnie jak PressPad. Nie oferujemy już darmowych planów, jednak mobilne aplikacje magazynowe PressPad nadal pozostają przystępne cenowo dla wydawców takich jak Ty.


Aktualizacja: odkąd napisałem ten post, wprowadziliśmy również obsługę Androida. Zwiększy to limit zarobków do 299 USD w przypadku zamówienia dwóch platform jednocześnie. Jeśli wybierzesz tylko iOS lub tylko Androida, limit pozostanie na poziomie 199 USD na platformę.

Jesteśmy niezmiernie wdzięczni za okazane nam wsparcie. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że oznacza to dużą odpowiedzialność z naszej strony. W najbliższych dniach czeka nas sporo pracy związanej z podstawami naszej działalności, abyśmy wiedzieli, czy model, który zaproponowaliśmy w eksperymencie, nie powinien być naszym kluczowym.

Postanowiliśmy włączyć do eksperymentu wszystkich wydawców, którzy złożyli i złożą wniosek w ciągu najbliższych kilku dni. W ten sposób zwiększymy grupę, na której będziemy weryfikować hipotezy i nikt nie zostanie pominięty.

Dziś i jutro wydarzą się dwie rzeczy:

  1. Każdy wydawca, który odpowiedział na naszą ofertę, otrzyma informacje dotyczące kolejnych kroków, które należy podjąć.
  2. Aby nieco uprościć procedurę składania aplikacji, prosimy o zarejestrowanie się w Press Pad, korzystając z tego specjalnego linku panel.presspadapp.com/registration?utm_source=blog&utm_content=experiment
    Dzięki temu linkowi będziesz mógł założyć konto, wprowadzić swoje numery do panelu i łatwo zamówić aplikację dla swojego magazynu. A my będziemy wiedzieć, że bierzesz udział w „eksperymencie” i nie będziemy wymagać żadnych opłat za dodanie aplikacji.


Poniżej zebraliśmy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jeśli masz inne pytania, napisz na adres: sales@presspadapp.com. Odpowiemy na wszystkie.

Możesz również śledzić nas/zadawać pytania na Twitterze @presspadapp lub na Facebooku: http://facebook.com/presspad.

Często zadawane pytania

Jeśli magazyn jest bezpłatny, czy kwalifikuje się do tej oferty?
Proponowany model działa tylko w przypadku płatnych wydań/prenumerat czasopisma. Jeśli jesteś skłonny wprowadzić opłatę za swój magazyn na urządzeniach mobilnych, jesteśmy w stanie włączyć Twój magazyn do naszej oferty. Dobrym rozwiązaniem może być dostarczanie dodatkowych lub pełnych wersji treści za pośrednictwem aplikacji mobilnej.

Czy muszę się zobowiązać w którymkolwiek momencie?
Nie. Ani w przypadku naszych standardowych planów subskrypcyjnych, ani tych eksperymentalnych nie korzystamy z umów długoterminowych. Ponieważ wprowadziliśmy tę ofertę, poprosimy Cię o 12-miesięczną umowę niewyłączną. Oznacza to jedynie, że po opublikowaniu u nas aplikacji, będziemy utrzymywać ją w App Store przez co najmniej 12 miesięcy i uprzejmie poprosimy o publikowanie nowych wydań, gdy tylko zostaną wydane.

Co jeśli chcę zrezygnować z PressPad?
Jeśli użytkownik zdecyduje się zaprzestać korzystania z PressPad, jego aplikacja zostanie usunięta z App Store. Konto PressPad nie zostanie jednak zamknięte w celu:

  1. Kontynuuj wsparcie dla czytelników, którzy już pobrali aplikację z App Store i zainstalowali ją na swoich urządzeniach.
  2. Zapewnienie dostępu do archiwalnych raportów sprzedaży.

Nie pobieramy żadnych opłat za takie konta i zawsze możesz je ponownie otworzyć.

Czy otrzymuję raporty sprzedaży?
Szczegółowe raporty z każdego poprzedniego miesiąca są wyświetlane w panelu 10 dnia każdego miesiąca. Przez cały miesiąc w panelu dostępna jest również szacunkowa liczba wszystkich pobrań.

Czy PressPad oferuje subskrypcje?
Tak. Czytelnicy mogą kupować pojedyncze wydania lub prenumeraty na 1, 2, 3, 6 lub 12 miesięcy (należy wybrać przynajmniej jedną opcję).

Czy po uzyskaniu subskrypcji mogę otrzymywać wyłącznie bieżące i przyszłe wydania (przez sześć miesięcy lub rok) bez jednoczesnego dostępu do wydań archiwalnych?
Niestety nie. Apple nie pozwala na takie rozwiązanie.

Czy moja aplikacja będzie dostępna w Apple Newsstand, czy tylko w App Store?
Dodajemy aplikacje do Apple Newsstand, jest to opcja domyślna. Możliwe jest wybranie standardowej aplikacji, jednak w takim przypadku omija nas kilka bonusów związanych z technologią Newsstand: subskrypcje, pobieranie w tle, wypychanie nowych wydań na urządzenia czytelników itp. Newsstand jest domyślnym wyborem większości czytelników i wydawców.

Jeśli zarobię mniej niż 199 USD, czy po prostu zatrzymasz to jako opłatę? Więc mógłbym nic nie zarobić i nie zostać obciążony żadną opłatą?
Zgadza się. To my ponosimy ryzyko w przypadku, gdy Twój magazyn zarabia mniej niż 199 dolarów miesięcznie. Dlatego naszym celem było między innymi edukowanie wydawców w zakresie zwiększania sprzedaży na urządzeniach mobilnych, tak aby obie strony były zadowolone (przeczytaj nasz blog!).

Czy jest to planowane również dla innych platform?
Obecnie tworzymy aplikacje dla Apple iPad/iPhone. Wsparcie dla Androida planowane jest na około sześć tygodni. Najprawdopodobniej włączymy obsługę Androida bez opłat w ramach tego samego modelu. Będziemy mieć bardziej konkretną odpowiedź bliżej premiery. Uruchomiliśmy Androida i uwzględniliśmy go również w tym modelu!

Czy jest to oferta międzynarodowa?
Tak, to prawda. Nie planujemy dodawać żadnych ograniczeń opartych na lokalizacji.

Kto zajmuje się przesyłaniem plików – ty czy ja?
Każdy wydawca musi zarejestrować konto PressPad i samodzielnie przesyłać swoje wydania magazynów w formacie PDF. Panel jest bardzo prosty w obsłudze, a praca nie zajmuje więcej niż 2-3 minuty miesięcznie (Uwaga: użyj tego linku do rejestracji, abyśmy wiedzieli, że bierzesz udział w tej eksperymentalnej ofercie).

Czy przyjmujecie pliki PDF?
Tak, PDF to format, którego używamy w aplikacjach.

Jak mogę otrzymać zapłatę? Za pośrednictwem przelewu elektronicznego lub PayPal? Kiedy dokonywane są miesięczne płatności?
Do płatności używamy systemu PayPal. Przetwarzamy płatności w tygodniu następującym po 10. dniu każdego miesiąca (kiedy generowany jest raport sprzedaży). Jeśli 10. przypada w weekend, zaczynamy wysyłać wydawcom pieniądze w następny poniedziałek.

Czy dostępny jest bezpłatny okres próbny?
W ramach tej oferty nie jest dostępny okres próbny. Jednakże, jak wspomniano wcześniej, nie ma również długoterminowych umów ani opłat za anulowanie. Aby uzyskać aplikację na iPada, zarejestruj konto PressPad za pośrednictwem tego linku, prześlij swoje wydania czasopism w formacie PDF, zamów aplikację i poczekaj, aż się z Tobą skontaktujemy.

Czy mogę zapoznać się z przykładowymi aplikacjami opublikowanymi przez PressPad?
Oczywiście. Wyszukaj „presspad” w App Store, a pojawi się większość naszych aplikacji.

Po złożeniu zamówienia kontaktujemy się indywidualnie z każdym wydawcą, jeśli coś wymaga wyjaśnienia. W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt pod adresem sales@presspadapp.com. Odpowiemy na każde pytanie.

Poniższe wpisy z naszego bloga mogą okazać się przydatne:

Exit mobile version