Site icon Blog poświęcony publikacjom cyfrowym prowadzony przez PressPad

Jak Stworzyć Cyfrowy Magazyn Na IPada?

iPad firmy Apple na dobre zmienił branżę cyfrowych publikacji. Nigdy wcześniej wydawcy nie mieli tak łatwego w użyciu i poręcznego urządzenia, które pozwala na profesjonalną dystrybucję ich magazynów online. Aby uczynić ten proces wielką przyjemnością, PressPad zaprojektował platformę oprogramowania do łatwego tworzenia magazynów na iPada, bez poświęcania czasu i pieniędzy.

Jeśli korzystasz z formatu PDF dla swoich treści, jesteś już w połowie drogi do sukcesu w skutecznym budowaniu tożsamości marki w App Store, gdzie możesz sprzedawać lub dystrybuować swoje publikacje za darmo obok najpopularniejszych i największych nazw gazet i czasopism.

Pomyśl o swoim cyfrowym obiegu jako o dodatkowej funkcji dla odbiorców i niszy, którą obsługujesz. Na przykład, jeśli twoja publikacja online jest konsumowana głównie na smartfonach lub tabletach, podczas podróży lub spotkań, aplikacja mobilna magazynu pozwoli ludziom czytać nawet w trybie offline.

Jeśli jednak odbiorcy czasopisma gromadzą się wokół witryny internetowej, warto pomyśleć o naszym oprogramowaniu do obsługi czasopism cyfrowych o nazwie PressPad Store, które umożliwia stworzenie łatwego do zainstalowania kiosku do sprzedaży dostępu do czasopisma w formacie PDF.

Z jednej strony nasze aplikacje magazynowe mogą być postrzegane jako kanały dystrybucji, a z drugiej – jako skuteczne narzędzia marketingu treści.

Jak więc opublikować własny magazyn cyfrowy w App Store, aby poszerzyć zasięg docelowy o użytkowników mobilnych? W tym artykule opiszemy dokładnie, czego będziesz potrzebować, aby uruchomić własną aplikację magazynu cyfrowego z przewracanymi stronami.

Za chwilę przekonasz się, jakie to proste.

Apple iPad i związek aplikacji PressPad z magazynami

10 lat temu Steve Jobs ogłosił smukłego i gładkiego iPada na specjalnym wydarzeniu Apple w San Francisco. Powiedział, że jest to coś pomiędzy laptopem a smartfonem, ale przede wszystkim coś lepszego od nich obu. iPad został zaprezentowany jako urządzenie do oglądania filmów, dzielenia się zdjęciami, czytania ebooków.

W tamtych czasach niewielu małych wydawców myślało, że mogą konkurować z wielkimi nazwiskami swoich czasów. Pojawienie się iPada było wielką rewolucją, która zaspokoiła potrzeby lokalnych wydawców czasopism. To, co wydarzyło się od tego czasu, zaskoczyło ekspertów i media na całym świecie: wzrost liczby nowych magazynów online na iPada był znaczący i pomógł głównie małym wydawcom.

Tutaj zaczyna się historia PressPada.

PressPad powstał w 2011 roku, zaledwie kilka miesięcy po inauguracji Apple, jako firma tworząca cyfrowe aplikacje magazynowe na iPada. Była to odpowiedź na eksplozję technologii publikowania online i zapotrzebowanie wydawców na magazyny na iPada.

Aplikacja magazynu na iPada stworzona przez PressPad – Essentials Magazine Australia

Czas pokazał, że wykorzystanie iPada jest szersze i rewolucjonizuje dystrybucję różnego rodzaju treści przez wiele różnych marek. Dealerzy, marketerzy, producenci używali katalogów, broszur, książek kucharskich i biuletynów na co dzień, aby prezentować swoje produkty, dzielić się ofertami i po prostu pozostawać w kontakcie z klientami. Wersja cyfrowa pozwala im stworzyć bardziej atrakcyjną ofertę; pokazać produkty i ich możliwości znacznie lepiej niż może to zrobić papier.

Chociaż zaczynaliśmy od aplikacji na iPada dedykowanych specjalnie dla wydawców, dziś wiemy, że nasze oprogramowanie do magazynów cyfrowych świetnie sprawdza się również jako skuteczne narzędzie marketingowe dla innych twórców treści. Wynika to z szybko rosnącego segmentu konsumentów mobilnych i zapotrzebowania na łatwe w użyciu cyfrowe rozwiązania do publikowania, dystrybucji i monetyzacji.

Mocne strony magazynu na iPada

Kiedy policzy się i podsumuje wszystkie koszty, stworzenie mobilnego magazynu może okazać się bardzo kosztowne. Są to wszystkie te koszty, które zwykle nie występują, gdy myślimy o czasopiśmie lub gazecie: zatrudnianie informatyków, tworzenie infrastruktury, zarządzanie programistami, projektowanie dla urządzeń mobilnych, testowanie UX i UI itd.

Cyfrowe aplikacje magazynowe na iPada redukują wszystkie te koszty, oszczędzają mnóstwo czasu i pieniędzy, ale co ważniejsze, pozwalają skupić się na tym, co robisz najlepiej – tworzeniu świetnych i oryginalnych treści dla swoich czytelników bez umiejętności programowania.

iPad wydobywa z publikacji to, co najlepsze – wysokiej jakości zdjęcia i wygodne w oglądaniu filmy, które uwydatniają istotę tekstu. Możliwość zmiany stron za pomocą palca tylko potęguje wrażenie czytania prawdziwego magazynu w nowej, nowoczesnej odsłonie.

Dlaczego magazyny na iPada są atrakcyjne dla czytelników?

Dla wydawców magazyny na iPada są sposobem na oszczędność czasu i szerszą dystrybucję. Zwiększenie liczby kanałów, za pośrednictwem których wydawcy mogą dotrzeć do nowych czytelników, jest obecnie prawdopodobnie zadaniem numer jeden dla firm wydawniczych.

Jak stworzyć cyfrowy magazyn na iPada?

PressPad pomaga wydawcom dostarczać treści użytkownikom iPadów i tabletów z systemem Android – wystarczy kilka kroków, aby skonfigurować dedykowaną aplikację mobilną dla swojego magazynu bez specjalistycznej wiedzy.

WSKAZÓWKA PRESSPAD

Magazyny internetowe i blogi oparte na WordPressie mogą również uzyskać własną aplikację „News”.

Przejdźmy razem przez proces tworzenia magazynu na iPada.

Aby przygotować własną aplikację dla magazynu, potrzebne będą trzy elementy:

  1. Plik PDF z magazynem, w tym okładka.
  2. Konto PressPad.
  3. Ciekawy, wciągający opis magazynu.

Jeśli jeszcze nie opublikowałeś magazynu drukowanego/PDF, skup się na pierwszym punkcie, w którym dowiesz się krok po kroku, skąd wziąć projekt publikacji.

Jeśli jesteś już wydawcą magazynu, to właściwie masz już wszystkie elementy potrzebne do zaistnienia w App Store i Google Play – w takim przypadku skup się na punkcie drugim. Wystarczy wysłać plik PDF do PressPad i wypełnić formularz z nazwą i opisem swojego magazynu.

Omówmy to bardziej szczegółowo.

1. Przygotuj plik PDF dla magazynu na iPada

Dzięki PDF możesz stworzyć dokładną replikę drukowanego wydania, ale nie będzie ona dobrze wyglądać na ekranie iPada. Projektowanie magazynu cyfrowego rządzi się innymi prawami i wygląda nieco inaczej niż jego drukowana wersja.

Jak zaprojektować magazyn, który będzie dobrze wyglądał na iPadzie?

W prezentacji zebraliśmy kilka złotych zasad, które wyjaśnią ci, na co powinieneś zwrócić uwagę. Dowiesz się, jak przygotować dobrze wyglądający magazyn cyfrowy, który można czytać z przyjemnością, który wygląda dobrze i działa na urządzeniach mobilnych Apple z systemem iOS oraz tabletach i smartfonach z systemem Android.

Projekt graficzny oddaje charakter magazynu i wpływa na sposób, w jaki jest on odbierany przez czytelników. Projekt wpływa również na czytelność artykułów, zwłaszcza na tabletach i smartfonach.

Jeśli potrzebujesz profesjonalnego projektu magazynu, przygotowaliśmy dla ciebie darmowy pakiet z czterema layoutami w programie inDesign. Możesz je modyfikować i rozszerzać lub używać „tak jak są”, nawet w projektach komercyjnych (w tym drukowanych).

Jeśli nie masz dostępu do oprogramowania do publikowania cyfrowego, które odczytuje format pliku Adobe inDesign, możesz skorzystać z następującego bezpłatnego oprogramowania do publikowania na komputerze:

Inkscape

Inkscape to profesjonalne oprogramowanie do tworzenia grafiki wektorowej, działające w systemach Windows, Mac OS X i Linux. Jest używany przez profesjonalistów i hobbystów na całym świecie do tworzenia szerokiej gamy grafik, takich jak ilustracje, ikony, logo, diagramy, mapy i grafiki internetowe.

Scribus

Pod nowoczesnym i przyjaznym dla użytkownika interfejsem, Scribus obsługuje profesjonalne funkcje publikowania, takie jak separacje kolorów, kolory CMYK i kolory dodatkowe, zarządzanie kolorami ICC i wszechstronne tworzenie plików PDF.

WSKAZÓWKA PRESSPAD

Dobrą praktyką jest podzielenie magazynu na sekcje tematyczne, między którymi można łatwo nawigować za pomocą linków wewnętrznych, czyli linków między odpowiednimi stronami magazynu. Edytor DTP pozwala łączyć zarówno obrazy, jak i tekst!

Eksportowanie projektu do formatu PDF

Jeśli masz już przygotowany magazyn (zalecany rozmiar pojedynczej strony to 2048 x 1536 px), nadszedł czas, aby wyeksportować go do pliku PDF. Staraj się, aby wyjściowe pliki PDF nie przekraczały 50 MB. Oczywiście magazyn może mieć rozmiar nawet 500 MB, ale czy chciałbyś sam pobierać magazyn o takim rozmiarze?

Aby zaoszczędzić jak najwięcej miejsca, pozbądź się wszystkich niepotrzebnych dodatkowych opcji, które większość generatorów plików PDF ma domyślnie włączone.

2. Utwórz bezpłatne konto w PressPad, aby zamówić aplikację

Aby zamówić aplikację magazynu na iPada, należy wykonać kilka kroków.

Zarejestruj swoje konto za darmo

Proces tworzenia aplikacji trwa kilka dni. W tym czasie pozostajemy z Tobą w kontakcie, aby upewnić się, że Twoja aplikacja spełni Twoje oczekiwania i będzie zgodna z wymaganiami platformy sklepowej. Następnie publikujemy aplikację w sklepach: App Store i/lub Google Play i/lub Amazon Appstore, za pośrednictwem własnego konta dewelopera.

Jeśli potrzebujesz pomocy na którymkolwiek z powyższych etapów zamówienia aplikacji na iPada, skontaktuj się z nami.

Gdy Apple zakończy weryfikację, aplikacja magazynu staje się dostępna w App Store. Od tego momentu czytelnicy z całego świata mogą pobierać i kupować pojedyncze wydania, a także subskrypcje.

WSKAZÓWKA PRESSPAD

Dostępny jest 7-dniowy okres próbny, w którym można sprawdzić aplikację na swoim urządzeniu. Nie ma również żadnych opłat za utrzymanie lub anulowanie. Zanim poprosimy Cię o zapłatę, będziesz mógł sprawdzić swoją aplikację na własnym urządzeniu.

3. Zwiększenie możliwości sprzedaży czasopism na iPadzie

Liczba osób pobierających aplikację magazynu na iPada zależy od kilku czynników. Istnieją proste sposoby, aby zachęcić ludzi do tego, a teraz pokażemy Ci, jakie one są.

Napisz angażujący opis

Pierwsze dwa, trzy zdania widoczne na stronach App Store są najważniejsze (reszta opisu jest zawalona). Zawrzyj w nich najważniejsze, wyróżniające Cię cechy, które sprawiają, że Twoja aplikacja jest tak atrakcyjna i przydatna dla czytelników. Opisy magazynów powinny być jasne i wskazywać na wartość dodaną, którą czytelnik odkryje po wykupieniu subskrypcji.

Poniżej znajdują się przykłady opisów popularnych magazynów opublikowanych za pośrednictwem naszej platformy oprogramowania do publikacji cyfrowych.

Aplikacja Brickjournal Magazine – podgląd w iTunes

Magazyn BRICKJOURNAL (redagowany przez Joe Meno) to najlepsze źródło informacji dla entuzjastów LEGO w każdym wieku. Zwraca uwagę na wszystkie aspekty społeczności LEGO®, prezentując wydarzenia LEGO z całego świata, porady i wskazówki najlepszych profesjonalnych konstruktorów oraz galerie jedynych w swoim rodzaju modeli LEGO. Każde wydanie zawiera artykuły i porady (…)

Aplikacja Your Nails Magazine – iTunes Preview

Your Nails Magazine – najlepszy magazyn dla profesjonalistów zajmujących się paznokciami. Znajdziesz w nim wszystko, czego potrzebujesz, aby zostać najlepszym technikiem paznokci. Od zdobienia paznokci, trendów w stylizacji paznokci, po artykuły techniczne. (…)

Bardzo ciekawym przykładem angażującego opisu jest wykorzystanie fragmentów opublikowanych historii lub wywiadów. Poniższy opis pochodzi z komiksu (tak, publikujemy również cyfrowe aplikacje komiksowe), ale metoda ta może być również stosowana w odniesieniu do publikacji różnego rodzaju.

Jesień 1998. Młody sprzedawca wraca z podróży służbowej. Nie dotrze jednak bezpiecznie do domu. Jedno wydarzenie na zawsze zmieni jego ponurą egzystencję.


Kiedy mężczyzna budzi się w szpitalnym łóżku, odkrywa, że całe jego dotychczasowe życie było jedynie fasadą, a on sam posiada moce daleko wykraczające poza ludzkie pojmowanie! Bohater musi rozwikłać tajemnicę swojego prawdziwego pochodzenia. Może wykorzystać swoje nadludzkie moce dla dobra ludzi… lub wręcz przeciwnie. Którą ścieżkę wybierze?
Poznaj przygody nowego superbohatera! Odkryj z nim cenę, jaką trzeba zapłacić za ratowanie świata!

WSKAZÓWKA PRESSPAD

Aby pisać jeszcze bardziej czytelne opisy, możesz skorzystać z darmowego narzędzia o nazwie Hemingway, które wskaże akapity, które można skomponować w jeszcze lepszy sposób.

Zaoferuj próbkę magazynu

Czasopisma i gazety dostępne w App Store działają jak każda inna aplikacja, którą można pobrać na iPada.

Po pobraniu aplikacji magazynu ze sklepu App Store, można go zasubskrybować w aplikacji magazynu. Większość wydawców oferuje bezpłatny numer lub opcję podglądu, aby czytelnicy mogli sprawdzić, co otrzymują, zanim dokonają zakupu.

Nikt nie lubi kupować świni w worku.

Jeśli chcesz zachęcić czytelników do zakupu swojego magazynu, skorzystaj z tego przewodnika dobrych praktyk podczas przygotowywania przykładowej oferty:

Coraz więcej wydawców oferuje modele „freemium”, w których część treści jest bezpłatna, ale uzyskanie pełnego dostępu wymaga subskrypcji. Przykładowo, magazyn National Geographic oferuje wiele darmowych artykułów na swojej stronie internetowej i w aplikacji, ale jeśli chcesz mieć pełny dostęp, w tym do poprzednich wydań, musisz wykupić subskrypcję.

Inną strategią jest oferowanie całego wydania cyfrowego za darmo, jeśli ktoś subskrybuje również wersję drukowaną; dobrym przykładem jest tutaj The Economist.

Sprzedaż większej liczby wydań na tablety

Pojawienie się iPada było kamieniem milowym w cyfrowej ewolucji wydawniczej – były czasy, gdy czasopisma były dystrybuowane na dyskietkach pocztą i czytane na komputerze.

Co przyniesie przyszłość? Z niecierpliwością czekamy na kolejną prezentację Apple, która ponownie wstrząśnie życiem wydawców.

W międzyczasie chętnie odpowiemy na pytania i potrzeby związane z cyfrową dystrybucją czasopism. Jeśli masz już swój magazyn na iPada, sprawdź funkcję Growth Hacking, którą stworzyliśmy, aby pomóc wydawcom sprzedawać więcej wydań na tabletach.

Exit mobile version