iPad firmy Apple na dobre zmienił branżę cyfrowych publikacji. Nigdy wcześniej wydawcy nie mieli tak łatwego w użyciu i poręcznego urządzenia, które pozwala na profesjonalną dystrybucję ich magazynów online. Aby uczynić ten proces wielką przyjemnością, PressPad zaprojektował platformę oprogramowania do łatwego tworzenia magazynów na iPada, bez poświęcania czasu i pieniędzy.
Jeśli korzystasz z formatu PDF dla swoich treści, jesteś już w połowie drogi do sukcesu w skutecznym budowaniu tożsamości marki w App Store, gdzie możesz sprzedawać lub dystrybuować swoje publikacje za darmo obok najpopularniejszych i największych nazw gazet i czasopism.
Pomyśl o swoim cyfrowym obiegu jako o dodatkowej funkcji dla odbiorców i niszy, którą obsługujesz. Na przykład, jeśli twoja publikacja online jest konsumowana głównie na smartfonach lub tabletach, podczas podróży lub spotkań, aplikacja mobilna magazynu pozwoli ludziom czytać nawet w trybie offline.
Jeśli jednak odbiorcy czasopisma gromadzą się wokół witryny internetowej, warto pomyśleć o naszym oprogramowaniu do obsługi czasopism cyfrowych o nazwie PressPad Store, które umożliwia stworzenie łatwego do zainstalowania kiosku do sprzedaży dostępu do czasopisma w formacie PDF.
Z jednej strony nasze aplikacje magazynowe mogą być postrzegane jako kanały dystrybucji, a z drugiej – jako skuteczne narzędzia marketingu treści.
Jak więc opublikować własny magazyn cyfrowy w App Store, aby poszerzyć zasięg docelowy o użytkowników mobilnych? W tym artykule opiszemy dokładnie, czego będziesz potrzebować, aby uruchomić własną aplikację magazynu cyfrowego z przewracanymi stronami.
Za chwilę przekonasz się, jakie to proste.
Apple iPad i związek aplikacji PressPad z magazynami
10 lat temu Steve Jobs ogłosił smukłego i gładkiego iPada na specjalnym wydarzeniu Apple w San Francisco. Powiedział, że jest to coś pomiędzy laptopem a smartfonem, ale przede wszystkim coś lepszego od nich obu. iPad został zaprezentowany jako urządzenie do oglądania filmów, dzielenia się zdjęciami, czytania ebooków.
W tamtych czasach niewielu małych wydawców myślało, że mogą konkurować z wielkimi nazwiskami swoich czasów. Pojawienie się iPada było wielką rewolucją, która zaspokoiła potrzeby lokalnych wydawców czasopism. To, co wydarzyło się od tego czasu, zaskoczyło ekspertów i media na całym świecie: wzrost liczby nowych magazynów online na iPada był znaczący i pomógł głównie małym wydawcom.
Tutaj zaczyna się historia PressPada.
PressPad powstał w 2011 roku, zaledwie kilka miesięcy po inauguracji Apple, jako firma tworząca cyfrowe aplikacje magazynowe na iPada. Była to odpowiedź na eksplozję technologii publikowania online i zapotrzebowanie wydawców na magazyny na iPada.
Czas pokazał, że wykorzystanie iPada jest szersze i rewolucjonizuje dystrybucję różnego rodzaju treści przez wiele różnych marek. Dealerzy, marketerzy, producenci używali katalogów, broszur, książek kucharskich i biuletynów na co dzień, aby prezentować swoje produkty, dzielić się ofertami i po prostu pozostawać w kontakcie z klientami. Wersja cyfrowa pozwala im stworzyć bardziej atrakcyjną ofertę; pokazać produkty i ich możliwości znacznie lepiej niż może to zrobić papier.
Chociaż zaczynaliśmy od aplikacji na iPada dedykowanych specjalnie dla wydawców, dziś wiemy, że nasze oprogramowanie do magazynów cyfrowych świetnie sprawdza się również jako skuteczne narzędzie marketingowe dla innych twórców treści. Wynika to z szybko rosnącego segmentu konsumentów mobilnych i zapotrzebowania na łatwe w użyciu cyfrowe rozwiązania do publikowania, dystrybucji i monetyzacji.
Mocne strony magazynu na iPada
Kiedy policzy się i podsumuje wszystkie koszty, stworzenie mobilnego magazynu może okazać się bardzo kosztowne. Są to wszystkie te koszty, które zwykle nie występują, gdy myślimy o czasopiśmie lub gazecie: zatrudnianie informatyków, tworzenie infrastruktury, zarządzanie programistami, projektowanie dla urządzeń mobilnych, testowanie UX i UI itd.
Cyfrowe aplikacje magazynowe na iPada redukują wszystkie te koszty, oszczędzają mnóstwo czasu i pieniędzy, ale co ważniejsze, pozwalają skupić się na tym, co robisz najlepiej – tworzeniu świetnych i oryginalnych treści dla swoich czytelników bez umiejętności programowania.
iPad wydobywa z publikacji to, co najlepsze – wysokiej jakości zdjęcia i wygodne w oglądaniu filmy, które uwydatniają istotę tekstu. Możliwość zmiany stron za pomocą palca tylko potęguje wrażenie czytania prawdziwego magazynu w nowej, nowoczesnej odsłonie.
Dlaczego magazyny na iPada są atrakcyjne dla czytelników?
- zapewniać dostęp do treści wszędzie tam, gdzie znajdują się ludzie
- są poręczne i łatwe do zabrania ze sobą
- zawierać piękne materiały wizualne (np. filmy)
- umożliwiają głębsze doświadczenie treści
- reprezentują wyższy poziom opowiadania historii
- poprawić interaktywne doświadczenie eksploracji treści
Dla wydawców magazyny na iPada są sposobem na oszczędność czasu i szerszą dystrybucję. Zwiększenie liczby kanałów, za pośrednictwem których wydawcy mogą dotrzeć do nowych czytelników, jest obecnie prawdopodobnie zadaniem numer jeden dla firm wydawniczych.
Jak stworzyć cyfrowy magazyn na iPada?
PressPad pomaga wydawcom dostarczać treści użytkownikom iPadów i tabletów z systemem Android – wystarczy kilka kroków, aby skonfigurować dedykowaną aplikację mobilną dla swojego magazynu bez specjalistycznej wiedzy.
Przejdźmy razem przez proces tworzenia magazynu na iPada.
Aby przygotować własną aplikację dla magazynu, potrzebne będą trzy elementy:
- Plik PDF z magazynem, w tym okładka.
- Konto PressPad.
- Ciekawy, wciągający opis magazynu.
Jeśli jeszcze nie opublikowałeś magazynu drukowanego/PDF, skup się na pierwszym punkcie, w którym dowiesz się krok po kroku, skąd wziąć projekt publikacji.
Jeśli jesteś już wydawcą magazynu, to właściwie masz już wszystkie elementy potrzebne do zaistnienia w App Store i Google Play – w takim przypadku skup się na punkcie drugim. Wystarczy wysłać plik PDF do PressPad i wypełnić formularz z nazwą i opisem swojego magazynu.
Omówmy to bardziej szczegółowo.
1. Przygotuj plik PDF dla magazynu na iPada
Dzięki PDF możesz stworzyć dokładną replikę drukowanego wydania, ale nie będzie ona dobrze wyglądać na ekranie iPada. Projektowanie magazynu cyfrowego rządzi się innymi prawami i wygląda nieco inaczej niż jego drukowana wersja.
Jak zaprojektować magazyn, który będzie dobrze wyglądał na iPadzie?
W prezentacji zebraliśmy kilka złotych zasad, które wyjaśnią ci, na co powinieneś zwrócić uwagę. Dowiesz się, jak przygotować dobrze wyglądający magazyn cyfrowy, który można czytać z przyjemnością, który wygląda dobrze i działa na urządzeniach mobilnych Apple z systemem iOS oraz tabletach i smartfonach z systemem Android.
Projekt graficzny oddaje charakter magazynu i wpływa na sposób, w jaki jest on odbierany przez czytelników. Projekt wpływa również na czytelność artykułów, zwłaszcza na tabletach i smartfonach.
Jeśli potrzebujesz profesjonalnego projektu magazynu, przygotowaliśmy dla ciebie darmowy pakiet z czterema layoutami w programie inDesign. Możesz je modyfikować i rozszerzać lub używać „tak jak są”, nawet w projektach komercyjnych (w tym drukowanych).
Jeśli nie masz dostępu do oprogramowania do publikowania cyfrowego, które odczytuje format pliku Adobe inDesign, możesz skorzystać z następującego bezpłatnego oprogramowania do publikowania na komputerze:
Inkscape
Inkscape to profesjonalne oprogramowanie do tworzenia grafiki wektorowej, działające w systemach Windows, Mac OS X i Linux. Jest używany przez profesjonalistów i hobbystów na całym świecie do tworzenia szerokiej gamy grafik, takich jak ilustracje, ikony, logo, diagramy, mapy i grafiki internetowe.
Scribus
Pod nowoczesnym i przyjaznym dla użytkownika interfejsem, Scribus obsługuje profesjonalne funkcje publikowania, takie jak separacje kolorów, kolory CMYK i kolory dodatkowe, zarządzanie kolorami ICC i wszechstronne tworzenie plików PDF.
Eksportowanie projektu do formatu PDF
Jeśli masz już przygotowany magazyn (zalecany rozmiar pojedynczej strony to 2048 x 1536 px), nadszedł czas, aby wyeksportować go do pliku PDF. Staraj się, aby wyjściowe pliki PDF nie przekraczały 50 MB. Oczywiście magazyn może mieć rozmiar nawet 500 MB, ale czy chciałbyś sam pobierać magazyn o takim rozmiarze?
Aby zaoszczędzić jak najwięcej miejsca, pozbądź się wszystkich niepotrzebnych dodatkowych opcji, które większość generatorów plików PDF ma domyślnie włączone.
- Zmniejsz rozmiar obrazów większych niż 250 ppi do 150 ppi (ppi to miara gęstości pikseli – pikseli na cal).
- Nie spłaszczaj tekstu.
- Pamiętaj, aby osadzić pliki czcionek w tworzonym pliku PDF. Jest to szczególnie ważne w przypadku korzystania z niestandardowych czcionek w projekcie magazynu cyfrowego.
- Nie osadzaj kciuków / obrazów podglądu treści.
Zachowaj proporcje strony 4:3. - Rozważ skorzystanie z tego darmowego narzędzia do kompresji plików PDF.
2. Utwórz bezpłatne konto w PressPad, aby zamówić aplikację
Aby zamówić aplikację magazynu na iPada, należy wykonać kilka kroków.
- Zarejestruj swoje konto za darmo. Można to zrobić za pomocą przeglądarki internetowej i może to zrobić każdy, kto chce wypróbować rozwiązanie PressPad, bez dodatkowych wymagań.
- Prześlij co najmniej jedną publikację w formacie PDF. Każdy wydawca musi samodzielnie wgrać swoje wydania czasopism. Panel jest bardzo prosty w obsłudze, a praca nie wymaga więcej niż 2-3 minut miesięcznie. „Deweloperem” publikującym aplikacje w sklepach Apple i Google jesteśmy my.
- Na ostatnim etapie wypełnij nazwę swojego magazynu, jego opis i wybierz cenę subskrypcji dla czytelników.
- Następnie wyślij zamówienie do PressPad.
Proces tworzenia aplikacji trwa kilka dni. W tym czasie pozostajemy z Tobą w kontakcie, aby upewnić się, że Twoja aplikacja spełni Twoje oczekiwania i będzie zgodna z wymaganiami platformy sklepowej. Następnie publikujemy aplikację w sklepach: App Store i/lub Google Play i/lub Amazon Appstore, za pośrednictwem własnego konta dewelopera.
Jeśli potrzebujesz pomocy na którymkolwiek z powyższych etapów zamówienia aplikacji na iPada, skontaktuj się z nami.
Gdy Apple zakończy weryfikację, aplikacja magazynu staje się dostępna w App Store. Od tego momentu czytelnicy z całego świata mogą pobierać i kupować pojedyncze wydania, a także subskrypcje.
3. Zwiększenie możliwości sprzedaży czasopism na iPadzie
Liczba osób pobierających aplikację magazynu na iPada zależy od kilku czynników. Istnieją proste sposoby, aby zachęcić ludzi do tego, a teraz pokażemy Ci, jakie one są.
Napisz angażujący opis
Pierwsze dwa, trzy zdania widoczne na stronach App Store są najważniejsze (reszta opisu jest zawalona). Zawrzyj w nich najważniejsze, wyróżniające Cię cechy, które sprawiają, że Twoja aplikacja jest tak atrakcyjna i przydatna dla czytelników. Opisy magazynów powinny być jasne i wskazywać na wartość dodaną, którą czytelnik odkryje po wykupieniu subskrypcji.
Poniżej znajdują się przykłady opisów popularnych magazynów opublikowanych za pośrednictwem naszej platformy oprogramowania do publikacji cyfrowych.
Magazyn BRICKJOURNAL (redagowany przez Joe Meno) to najlepsze źródło informacji dla entuzjastów LEGO w każdym wieku. Zwraca uwagę na wszystkie aspekty społeczności LEGO®, prezentując wydarzenia LEGO z całego świata, porady i wskazówki najlepszych profesjonalnych konstruktorów oraz galerie jedynych w swoim rodzaju modeli LEGO. Każde wydanie zawiera artykuły i porady (…)
Your Nails Magazine – najlepszy magazyn dla profesjonalistów zajmujących się paznokciami. Znajdziesz w nim wszystko, czego potrzebujesz, aby zostać najlepszym technikiem paznokci. Od zdobienia paznokci, trendów w stylizacji paznokci, po artykuły techniczne. (…)
Bardzo ciekawym przykładem angażującego opisu jest wykorzystanie fragmentów opublikowanych historii lub wywiadów. Poniższy opis pochodzi z komiksu (tak, publikujemy również cyfrowe aplikacje komiksowe), ale metoda ta może być również stosowana w odniesieniu do publikacji różnego rodzaju.
Jesień 1998. Młody sprzedawca wraca z podróży służbowej. Nie dotrze jednak bezpiecznie do domu. Jedno wydarzenie na zawsze zmieni jego ponurą egzystencję.
Kiedy mężczyzna budzi się w szpitalnym łóżku, odkrywa, że całe jego dotychczasowe życie było jedynie fasadą, a on sam posiada moce daleko wykraczające poza ludzkie pojmowanie! Bohater musi rozwikłać tajemnicę swojego prawdziwego pochodzenia. Może wykorzystać swoje nadludzkie moce dla dobra ludzi… lub wręcz przeciwnie. Którą ścieżkę wybierze?
Poznaj przygody nowego superbohatera! Odkryj z nim cenę, jaką trzeba zapłacić za ratowanie świata!
Zaoferuj próbkę magazynu
Czasopisma i gazety dostępne w App Store działają jak każda inna aplikacja, którą można pobrać na iPada.
Po pobraniu aplikacji magazynu ze sklepu App Store, można go zasubskrybować w aplikacji magazynu. Większość wydawców oferuje bezpłatny numer lub opcję podglądu, aby czytelnicy mogli sprawdzić, co otrzymują, zanim dokonają zakupu.
Nikt nie lubi kupować świni w worku.
Jeśli chcesz zachęcić czytelników do zakupu swojego magazynu, skorzystaj z tego przewodnika dobrych praktyk podczas przygotowywania przykładowej oferty:
- wybierz ten temat lub artykuł, który najlepiej odzwierciedla rodzaj i jakość oferowanej treści
- dodać okładkę jako nieodzowną część wszystkich wydań
- zawierać spis treści, aby wyraźnie pokazać, co ludzie mogą znaleźć w środku
- zoptymalizować PDF do szybkiego pobierania; w przeciwnym razie istnieje duża obawa, że klient zrezygnuje z dalszej eksploracji
Coraz więcej wydawców oferuje modele „freemium”, w których część treści jest bezpłatna, ale uzyskanie pełnego dostępu wymaga subskrypcji. Przykładowo, magazyn National Geographic oferuje wiele darmowych artykułów na swojej stronie internetowej i w aplikacji, ale jeśli chcesz mieć pełny dostęp, w tym do poprzednich wydań, musisz wykupić subskrypcję.
Inną strategią jest oferowanie całego wydania cyfrowego za darmo, jeśli ktoś subskrybuje również wersję drukowaną; dobrym przykładem jest tutaj The Economist.
Sprzedaż większej liczby wydań na tablety
Pojawienie się iPada było kamieniem milowym w cyfrowej ewolucji wydawniczej – były czasy, gdy czasopisma były dystrybuowane na dyskietkach pocztą i czytane na komputerze.
Co przyniesie przyszłość? Z niecierpliwością czekamy na kolejną prezentację Apple, która ponownie wstrząśnie życiem wydawców.
W międzyczasie chętnie odpowiemy na pytania i potrzeby związane z cyfrową dystrybucją czasopism. Jeśli masz już swój magazyn na iPada, sprawdź funkcję Growth Hacking, którą stworzyliśmy, aby pomóc wydawcom sprzedawać więcej wydań na tabletach.