PressPad obchodzi w tym roku 10. urodziny. Jest to okazja, by wybrać się na wycieczkę w przeszłość: podsumować nasze osiągnięcia, wspomnieć kluczowe momenty, które przeżyliśmy, opowiedzieć o wyzwaniach, którym musieliśmy stawić czoła. Dlatego zapraszamy do lektury tego artykułu, który pozwoli Wam lepiej poznać naszą historię, dowiedzieć się, co nas motywuje i być może sprawi, że zechcecie razem z nami tworzyć cyfrową przyszłość wydawniczą.
Czy kiedykolwiek doświadczyłeś momentu zawieszenia, kiedy ktoś pyta Cię, co robiłeś wczoraj, a Ty tego nie pamiętasz? To dziwne zjawisko, w którym nie potrafimy przypomnieć sobie tego, co wydarzyło się dosłownie przed chwilą. Co ciekawsze, czasami lepiej pamiętamy to, co wydarzyło się kilka lat temu niż dzień wcześniej.
Cofnijmy się w czasie… 10 lat.
Mamy rok 2011. O czym mówi świat?
Po 25 latach kończy się The Oprah Winfrey Show. Wiele osób będzie tęsknić za jej poczuciem humoru i mądrością czy wartymi dziesiątki milionów dolarów prezentami „Oprah’s Favorite Things”. Cały świat śpiewa „Rolling in the Deep” razem z piosenkarką, która jest objawieniem sceny muzycznej – Adele. Słowo „blockchain” zostaje po raz pierwszy użyte w druku. W tym samym roku umiera Steve Jobs, a Apple Inc. staje się najcenniejszą firmą na świecie.
W tym roku zaczyna się nasza historia. Jest to punkt wyjścia dla serii wydarzeń, o których wtedy nawet nie marzyliśmy.
Zapraszamy do towarzyszenia nam w naszej sentymentalnej podróży. Wskakuj!
PressPad – rozpoczyna się cyfrowa podróż wydawnicza
Od dziesięciu lat konsekwentnie tworzymy i rozwijamy cyfrowe platformy wydawnicze, aby umożliwić wydawcom wejście w świat aplikacji mobilnych i kiosków internetowych w prosty i przyjemny sposób, dbając o zwiększenie ich czytelnictwa i zysków. Rozwijamy nasze rozwiązania zgodnie z opiniami naszych klientów, obserwując trendy na rynku technologicznym i biznesowym.
Pomogliśmy ponad tysiącu wydawców z całego świata dotrzeć do ponad dwóch milionów czytelników dzięki aplikacjom mobilnym opublikowanym w największych sklepach z aplikacjami: Google Play i Apple App Store.
Z czasem, zainspirowani realnymi potrzebami wydawców, poszerzyliśmy naszą ofertę o kursy digital publishingu, bezpłatne konsultacje oraz bibliotekę pełną niepłatnej wiedzy marketingowej i źródeł graficznych. Nigdy, nawet na chwilę, nie zgubiliśmy idei, która przyświecała nam od początku – ułatwić publikowanie.
– Czy wszystko zawsze szło gładko? – można zapytać.
Cóż, tak się nie stało. Przeżyliśmy krytyczny moment i to było tak, jakby ktoś wylał na nas zimną wodę. Wyszliśmy z tego jednak zwycięsko. Ta sytuacja sprawiła, że staliśmy się silniejsi i mądrzejsi, co zaowocowało zmianą naszej strategii biznesowej i w efekcie przyniosło nam zwielokrotnienie zamówień.
Choć 10 lat brzmi jak kupa czasu, dla nas to mgnienie oka. Kiedy robisz to, co kochasz, czas leci i nie liczysz dni. Dziwne uczucie – tak dawno temu, jakby to było wczoraj.
Przeżyjmy to jeszcze raz.
Kamienie milowe w historii PressPada
2011, Kraków, Polska
Kilka ambitnych osób z otwartymi głowami i wiedzą informatyczną planuje zrewolucjonizować świat wydawniczy. W jaki sposób? Chcą umieścić publikację na urządzeniach mobilnych, czyniąc proces tworzenia aplikacji magazynowych szybkim i łatwym. Plan jest taki, by zaoferować wydawcom produkt, który pozwoli przenieść treści na poziom mobilny i udostępnić je czytelnikom z całego świata.
Stworzono prototypowe rozwiązanie do publikacji cyfrowej dla wydawców czasopism, oparte na technologii HTML5.
Czas pokazać wydawcom, jakie mają możliwości.
2012
Mając gotowy prototyp i inwestora na pokładzie, PressPad zaczyna docierać do dziesiątek wydawców, szukając sposobów, aby pomóc im w trwającej rewolucji urządzeń mobilnych.
Aktywnie pytają wydawców o ich oczekiwania wobec technologii mobilnej. Odpowiedź jest zawsze taka sama – uczyń PDF przyjaznym dla urządzeń mobilnych i pozwól nam dystrybuować cyfrową replikę czasopism w aplikacjach mobilnych.
Życzenie wydawców staje się rozkazem PressPad.
Tak narodziła się pierwsza wersja PressPad Magz, szybkiego sposobu na przeniesienie magazynu do aplikacji Apple Store. Przeniesienie publikacji na poziom mobilny staje się łatwe i przyjemne, zapewniając piękne wrażenia cyfrowej repliki 1 do 1 na urządzeniach mobilnych, podczas gdy wydawca musi jedynie dostarczyć plik PDF do PressPad.
Koła są w ruchu.
2013
Aby przyspieszyć wzrost, PressPad uruchamia innowacyjną strategię dla wydawców czasopism opartą na modelu podziału przychodów bez ryzyka. Wydawcy mogą publikować własne magazyny na iPadzie za darmo. W zamian PressPad zatrzymuje pierwsze 199 dolarów, które magazyn zarabia każdego miesiąca, a resztę przekazuje wydawcy, bez żadnej prowizji. Model ten okazał się ogromnym sukcesem, a do końca roku dołączyło do niego ponad 100 nowych wydawców.
W międzyczasie pojawiają się pytania o aplikacje dla systemu Android. PressPad staje na wysokości zadania. Powstaje nowa platforma, dzięki której klienci firmy będą mogli umieszczać swoje tytuły w Google Play.
2014
PressPad kontynuuje rozwój swoich produktów, wdrażając nowe funkcje, takie jak obsługa wideo i audio, integracja z Youtube, Vimeo i Soundcloud.
Co więcej, PressPad podpisuje umowę o partnerstwie z D&E Corporation, która wprowadza ich platformę na rynek japoński. Dzięki umowie, D&E Corporation staje się wyłącznym dystrybutorem technologii cyfrowego publikowania PressPad w Japonii.
2015
PressPad wdraża technologię iBeacons i tworzy „strefę wolnego czytania” w Radisson BLU w Krakowie. Inicjatywa ta staje się głównym tematem wielu artykułów publikowanych w magazynach branżowych na całym świecie. Zachęcony tym sukcesem PressPad wypuszcza nowy produkt dla lokali o nazwie PressPad Lounge.
PressPad wprowadza nowe narzędzia marketingowe dla klientów, w tym Facebook Newsstand, App Store Optimization i WebStore, aby pomóc im promować swoje aplikacje mobilne. Wraz z tym powrócono do cen opartych na subskrypcji, zastępując plany udziału w przychodach.
Jednocześnie PressPad w Japonii ciężko współpracuje z JTB Printec, aby stworzyć najlepszą ofertę korporacyjną w zakresie publikacji cyfrowych.
2016
Wraz z rosnącą pozycją wydawców online, PressPad pracuje nad nowym produktem o nazwie PressPad News, aby zapewnić im nowe narzędzie marketingowe wraz z najlepszym doświadczeniem mobilnego czytania dla swoich klientów. Jest to ekskluzywny bonus dla czytelników i przydatne narzędzie dla blogerów, aby zwiększyć czytelnictwo mobilne, umożliwiając kolejny kanał dystrybucji istniejących treści.
2017
PressPad News jest już dostępny, wspierając wydawców WordPress w Apple Store. Wkrótce potem PressPad dodaje integrację z urządzeniami z systemem Android, w tym Amazon Kindle Fire. Rozpoczynają również prace nad nowym produktem, który ma zostać wydany w 2018 roku.
2018
Wprowadzono dużą aktualizację platformy PressPad News, w tym ulepszoną analitykę treści, integrację z Google Analytics i obsługę reklam mobilnych. Odbywają się pierwsze testowe integracje narzędzia e-commerce dla wydawców. To ekscytujący rok, jeśli chodzi o premiery nowych produktów.
Pojawia się elastyczny paywall w iOS News Apps. Propozycja PressPad jest innowacją dla branży wydawniczej, ponieważ ten elastyczny mechanizm łączy w sobie to, co najlepsze w modelu płatnym. Punktem wyjścia dla tego modelu paywalla stała się potrzeba wydawców do wyróżnienia się z tłumu i nawiązania kontaktu z czytelnikami w bardziej naturalny sposób, aby przekształcić ich w lojalnych subskrybentów.
2019
PressPad chce usprawnić płatną cyfrową dystrybucję czasopism i książek. Na początku tego roku wypuściła nowy produkt dla wydawców PDF, aby dać im swobodę sprzedaży dostępu online do ich cyfrowych magazynów lub książek. Produkt nosi nazwę PressPad Store. Celem jest umożliwienie wydawcom sprzedaży treści z niższymi prowizjami niż w App Store.
Jednocześnie udoskonalają rozwiązanie dla aplikacji informacyjnych, PressPad News, dodając piękne nowe skórki i ulepszając panel sterowania.
2020
To wyjątkowy rok dla całego świata.
PressPad wspiera wydawców dotkniętych sytuacją pandemii. Tworzy specjalną ofertę dystrybucji online, która jest świetną okazją do przejścia z druku na publikację cyfrową. Dystrybucja online w wyjątkowym czasie kwarantanny narodów ma zalety, jest łatwa do przyjęcia i opłacalna.
Dla niektórych wydawców przejście na aplikacje mobilne ratuje życie w czasach kryzysu bez dostępu do druku.
Jest to również rok z aktualizacjami produktów, które obejmowały lepszą zaporę płatniczą i funkcję wyszukiwania w aplikacjach News. Ponadto PressPad wprowadza nową klasę aplikacji magazynowych na Androida – jest to zupełnie nowa opcja, napisana od podstaw dla wydawców PDF. Odświeżono również stronę back-endową wraz z odświeżonym GUI.
Gdzie jesteśmy teraz?
2021
Dziś jesteśmy doświadczoną firmą tworzącą cyfrowe rozwiązania wydawnicze dla klientów z całego świata.
Oferujemy trzy rodzaje produktów uzupełniających, które rozszerzają dystrybucję treści i monetyzują publikacje cyfrowe. Wszystkie opierają się na plikach PDF, które wydawcy przesyłają na swoje konta PressPad. Nasze główne produkty to:
- PressPad Magz – mobilne repliki aplikacji magazynowych
- PressPad Store – internetowy kiosk z plikami PDF
- PressPad News – aplikacje informacyjne dla magazynów online
To, co wyróżnia nasze rozwiązanie, to brak kosztownych integracji i prostota przepływu pracy, która pozwala małym i średnim wydawcom na samodzielne korzystanie z PressPad.
Nasi klienci pochodzą z różnych zakątków świata, mają różne potrzeby i kierują swoje treści do różnych grup docelowych. Do każdego z nich podchodzimy indywidualnie, wybierając z naszej oferty to, co jest dla niego najlepsze. Dlatego organizujemy bezpłatne konsultacje. Wydawcy mogą opowiedzieć nam o wyzwaniach, przed którymi stoją i wspólnie znajdujemy najlepsze strategie, aby na nie odpowiedzieć, bez żadnych zobowiązań.
Sekretny składnik niesamowitości PressPada – relacje międzyludzkie
Mijająca dekada była dla nas nie tylko czasem rozwoju produktów i ciężkiej pracy.
PressPad tworzą ludzie. Uczestniczyliśmy w wielu wewnętrznych wydarzeniach, aby rozwijać duszę zespołu i budować silne więzi w grupie. Niektórzy z nas wzięli ślub, inni powitali na świecie dzieci, a jeszcze inni adoptowali zwierzęta. Kilka razy zmienialiśmy nasze biuro, za każdym razem wkładając serce w jego wystrój, aby stworzyć wygodne miejsce do pracy. Pozostajemy solidni jako zespół i tak różnorodni jako jego jednostki. Wszystko to nie tylko zjednoczyło nas jako kolegów z pracy, ale także uczyniło nas przyjaciółmi.
10 lat to niemały wyczyn w historii firmy.
Chcielibyśmy podziękować wszystkim, którzy nam zaufali; bez Was nie byłoby nas tutaj. Przez ostatnie lata daliście nam tyle siły, że wystarczy jej na kolejną dekadę.
Nie musisz się martwić o przyszłość publikacji – zawsze coś wymyślimy. Jesteś w dobrych rękach.