Istnieją małe i średnie wydawnictwa, które wciąż wahają się, czy dołączyć do cyfrowej rewolucji, czy też nie. Niektórzy sceptycznie podchodzą do publikowania czasopism i gazet na tabletach, twierdząc, że jest to kosztowna i żmudna praca. Faktem jest jednak, że korzystanie z takich narzędzi jak PressPad jest naprawdę proste. Aplikacja magazynu może być dostępna na urządzeniach mobilnych w ciągu 14 dni.
Edycja: Jeśli jesteś wydawcą magazynu internetowego lub blogerem, możesz być zainteresowany poznaniem markowych aplikacji „News” od PressPad News. W przeciwnym razie czytaj dalej ten artykuł.
1. Oszczędność czasu
Korzystając z PressPada lub innego narzędzia do samodzielnego publikowania mobilnego, utworzenie aplikacji magazynu dostępnej w App Store zajmuje mniej niż 2 tygodnie. Jedyne, czego potrzebuje wydawca, to treść w pliku PDF. Wystarczy przesłać go do panelu PressPad, a my zajmiemy się resztą. Nie musisz martwić się o kodowanie, projektowanie lub dalszą edycję aplikacji (naprawianie błędów lub aktualizowanie).
2. Samodzielne publikowanie mobilne, oszczędność pieniędzy
Fakt, że aplikacja jest programowana przez zewnętrzną firmę, pozwala obniżyć koszty produkcji aplikacji, takie jak zatrudnienie dodatkowych pracowników. Ponadto wszyscy wiemy, że koszty druku stanowią największą część budżetu wydawniczego. Stąd niektóre wydawnictwa rezygnują z drukowanych wersji swoich magazynów po rozpoczęciu działalności na rynku mobilnym.
3. Mniej pracy, więcej niezależności
Po założeniu konta na PressPad szybko zorientujesz się, że jest ono bardzo łatwe w zarządzaniu. Po skonfigurowaniu aplikacji przesyłanie kolejnych wydań magazynu zajmie, w zależności od połączenia internetowego, od kilku sekund do minuty. To Ty decydujesz, kiedy opublikować nowy numer swojego magazynu. Masz możliwość wysłania informacji o nowym numerze do swoich subskrybentów w dowolnym momencie. Zalecamy wysyłanie wszystkich powiadomień w godzinach wieczornych, kiedy większość użytkowników włącza swoje tablety.
4. Globalny zasięg treści
Magazyny dostępne w App Store natychmiast zyskują globalną popularność. Każdego dnia obserwujemy, że publikacje naszych klientów są pobierane na całym świecie. Bez względu na to, gdzie znajduje się Twoje biuro, masz szansę znaleźć czytelników na całym świecie.
5. Dodatkowy kanał sprzedaży
App Store jest skuteczną i odnoszącą sukcesy platformą sprzedaży i dystrybucji. 16 maja 2013 roku mogliśmy zaobserwować rekordową liczbę 50 miliardów aplikacji pobranych z App Store. Świetne strategie marketingowe, które Apple stosuje w odniesieniu do swoich produktów, sprawdzają się również w przypadku promocji własnych aplikacji.
6. Bliższa więź między wydawcą a czytelnikiem
Sprzedaż cyfrowa ma ogromną zaletę ułatwiającą komunikację między klientem a sprzedawcą. Wykorzystanie mediów społecznościowych takich jak Twitter, Facebook, Pinterest czy Instagram do budowania dialogu z czytelnikami jest niezbędne. Co więcej, PressPad pozwala na bezpośrednią komunikację ze starymi subskrybentami za pośrednictwem powiadomień. Więcej na temat tego narzędzia znajdziesz tutaj.
7. Łatwe monitorowanie sprzedaży
Narzędzie pozwalające na samodzielną publikację treści na urządzeniach mobilnych służy również do stałej obserwacji zachowań czytelników, liczby pobranych aplikacji, sprzedaży poszczególnych wydań, a także dni, w których czytelnicy są najbardziej aktywni. Wiedza ta może być pomocna w rozwoju produktu. Więcej informacji na temat raportów dostarczanych przez PressPad można znaleźć tutaj.
8. Publikowanie cyfrowe jest przyjazne dla środowiska
Druk jest najdroższą częścią wydawania czasopism i gazet. Dzięki wydawnictwom mobilnym można obniżyć koszty druku i uniknąć nadwyżek. Ponadto powszechnie wiadomo, że naturalne źródła produkcji papieru są ograniczone, a wątki związane z wycinką drzew są poważne. Decydując się na publikację cyfrową, stajesz się przyjazny dla środowiska.
9. Bądź prekursorem
Nie czekaj, aż Twoja konkurencja zacznie czerpać zyski z posiadania aplikacji magazynu jako pierwsza. A nawet jeśli już tak jest, pamiętaj, że możesz mieć swój magazyn dostępny w Apple Store w ciągu kilku dni.
10. Przyjazny dla małych i średnich wydawców
Jeśli przyjrzysz się uważnie powyższemu, z pewnością zauważysz, że narzędzie do samodzielnego publikowania mobilnego jest idealnym rozwiązaniem dla małych i średnich wydawnictw. To właśnie im zależy na tym, aby działać efektywnie i jednocześnie ekonomicznie. To właśnie one potrzebują przyjaznego dla użytkownika narzędzia, które ułatwi im pracę i pozwoli rozwijać swój produkt. Jeśli wiesz o czym mówimy, zapraszamy do współpracy z Twoim magazynem.
Wartości samodzielnego publikowania mobilnego
W końcu publikacja mobilna zapewnia wydawcom czasopism wiele wartości, takich jak nowe możliwości monetyzacji, optymalizacja kosztów i mobilna sieć dystrybucji:
Nowe możliwości monetyzacji:
- Sprzedaż w aplikacji (kupuj na urządzeniach mobilnych, czytaj na urządzeniach mobilnych)
- Sprzedaż w sklepie internetowym (kupuj w internecie, czytaj na komórce)
- Bezpłatny dostęp dla subskrybentów wersji drukowanej (kup druk, czytaj gdziekolwiek)
- Sprzedaż zaległych wydań (sprzedaż subskrypcji z dostępem do archiwów cyfrowych)
Mobilna sieć dystrybucji:
- Obecność w sklepach z aplikacjami (Apple, Google, Amazon)
- Niestandardowa strona docelowa w domenie PressPad
- Aplikacja kiosku Facebooka
Marketing i PR
- Wydawcy mogą rozmawiać ze swoimi czytelnikami (powiadomienia jednym kliknięciem na wszystkich urządzeniach mobilnych).
- Zintegrowany strumień mediów społecznościowych (obsługa Twittera i Facebooka)
- Bezpłatny dostęp dla zwycięzców konkursu
- Bezpłatny dostęp na lokalizację (obsługa iBeacons)
- Kampanie mailingowe dla subskrybentów
Optymalizacja kosztów
- Wydawca może ponownie wykorzystać istniejące treści (PDF do cyfrowej repliki flippage).
- Najkrótszy czas wprowadzenia na rynek (nowe wydania natychmiast dostępne za pośrednictwem aplikacji magazynu)
- Pozytywny zwrot z inwestycji w publikację cyfrową (brak nowych pracowników, brak inwestycji w infrastrukturę, brak ryzyka)
- PressPad obsługuje czytniki cyfrowe (1. linia pomocy technicznej)
- Testy A/B (np. wstępna publikacja tego samego wydania z różnymi okładkami, aby sprawdzić, która z nich działa lepiej).
Jeśli brzmi to interesująco dla Ciebie lub Twoich kolegów wydawców, skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej o publikowaniu mobilnym i tworzeniu aplikacji dla czasopism. PressPad może stać się podstawą technologii mobilnej również dla Twojego magazynu.