fbpx Naciśnij “Enter” aby skoczyć do treści

Wydawcy napotykają ten problem podczas uruchamiania wersji mobilnej: jak powiadomić obecnych czytelników np. o aplikacji Newsstand na iOS.

Oto kilka przykładów, które naszym zdaniem działają. Niektóre z nich wymagają zalogowania się na Apple Developer Account. Możesz to zrobić bez płacenia 99 $ rocznego członkostwa i nadal pobierać te materiały. Moglibyśmy po prostu skopiować te materiały, ale zmieniają się one od czasu do czasu i lepiej jest mieć zawsze najnowsze. Jeśli chcesz, zawsze możemy wysłać Ci najnowsze e-mailem.

Omówiliśmy tutaj tylko kwestie techniczne, ale napiszemy kolejny post o najlepszych praktykach biznesowych podczas uruchamiania na urządzeniach mobilnych.

Oto lista:

  1. W przypadku pierwszych kilku wydań sugerujemy zamieszczenie całostronicowej reklamy wewnątrz lub na tylnej okładce magazynu. Reklama ta powinna zawierać zdjęcie iPada z (najlepiej najnowszą) okładką wyświetlaną na ekranie. Apple udostępnia nam zasoby marketingowe, więc stworzenie takiej reklamy nie jest trudne.
  2. Apple udostępnia deweloperom nakładki na iPhone’a, iPada i iPoda touch.
    Pobierz te nakładki z sekcji Marketing Recources w Apple Developer Portal (wymaga zalogowania).
  3. Na wydrukach i stronach internetowych używaj tylko identyfikatorów App Store dostarczanych przez Apple. Jest to dobrze znany symbol graficzny, a użytkownicy iOS mogą natychmiast rozpoznać, co oznacza. Odznaki App Store są zlokalizowane w ponad 30 językach, więc możesz wybrać własny lub wybrać uniwersalny angielski.
    Znajdź te odznaki w podsekcji „Odznaki i ikony App Store” w sekcji „Zasoby marketingowe” w portalu dla programistów (wymaga zalogowania).
  4. Informując czytelników o swojej aplikacji, zawsze używaj jej pełnej nazwy. Jest to niezbędne, gdy szukają Cię w App Store. Więcej informacji na temat nazw aplikacji można znaleźć w tym starszym wpisie na Kbase.
  5. Przygotuj mobilną stronę docelową dla swojej aplikacji lub przynajmniej mobilną wersję strony głównej. Istnieją usługi, które mogą pomóc w tworzeniu mobilnych stron docelowych.
  6. W systemie iOS 6 istnieje coś, co nazywa się Smart App Banners i powinieneś poprosić swojego webmastera o umieszczenie tego kodu HTML w nagłówku witryny, gdzie myAppStoreID to 9-cyfrowy identyfikator aplikacji (poinformujemy Cię, jaki jest Twój, gdy zamówisz u nas aplikację):

    <meta name=”apple-itunes-app” content=”app-id=myAppStoreID”>

    Podczas korzystania z App Banners czytelnicy odwiedzający witrynę z urządzenia z systemem iOS zobaczą coś takiego u góry ekranu:

  7. Podczas korzystania z linków w druku najlepiej jest użyć własnego skracacza adresów URL (skontaktuj się z administratorem w tej sprawie), skracacza adresów URL innej firmy (np. bit.ly) lub użyć pełnego adresu URL aplikacji. Wybierając ostatnią opcję, użyj tego formatu: http://itunes.com/apps/APP_NAME. Na przykład http://itunes.com/apps/PressViewer działa dla naszej aplikacji podglądu. Nie jest to najlepszy sposób, ale jest łatwy do zapamiętania lub ponownego wpisania na telefonie lub tablecie. (Normalny adres aplikacji wygląda bardziej tak: http://itunes.apple.com/pl/app/pressviewer/id547097199?mt=8).
  8. Jeśli uważasz, że Twoi czytelnicy są świadomi tej technologii, możesz spróbować użyć kodów QR. Odkryliśmy, że ten kreator od QReate&Track jest bardzo przydatny. Generuje on wektorowe pliki EPS idealne do druku. Jedna wskazówka: podczas korzystania z kodów QR należy również użyć skróconej wersji adresu URL. Da ci to możliwość późniejszego przeglądania statystyk. Na przykład, gdy korzystasz z bit.ly, możesz dodać symbol plusa na końcu każdego linku i zobaczyć jego stronę statystyk(patrz tutaj). Możesz też skorzystać z usług takich jak wspomniany QReate&Track.
  9. Jeśli zdecydujesz się na reklamę zewnętrzną, użyj również kodów QR.
  10. Aktualizuj swoje media społecznościowe, stosując wszystkie zasady wymienione powyżej. Pamiętaj, aby robić to częściej niż raz na uruchomienie aplikacji. (O mediach społecznościowych napiszemy osobny post).

Podsumowując: nie jest łatwo uruchomić swoją pierwszą aplikację mobilną i nadać jej rozpędu. Przestrzeganie powyższych 10 zasad znacznie to ułatwi.

Jeśli chcesz zapoznać się z wytycznymi Apple, pobierz App Store Marketing and Advertising Guidelines for Developers (plik PDF 8 MB, dostępny bez logowania).