Wydawcy napotykają ten problem podczas uruchamiania wersji mobilnej: jak powiadomić obecnych czytelników np. o aplikacji Newsstand na iOS.
Oto kilka przykładów, które naszym zdaniem działają. Niektóre z nich wymagają zalogowania się na Apple Developer Account. Możesz to zrobić bez płacenia 99 $ rocznego członkostwa i nadal pobierać te materiały. Moglibyśmy po prostu skopiować te materiały, ale zmieniają się one od czasu do czasu i lepiej jest mieć zawsze najnowsze. Jeśli chcesz, zawsze możemy wysłać Ci najnowsze e-mailem.
Omówiliśmy tutaj tylko kwestie techniczne, ale napiszemy kolejny post o najlepszych praktykach biznesowych podczas uruchamiania na urządzeniach mobilnych.
Oto lista:
- W przypadku pierwszych kilku wydań sugerujemy zamieszczenie całostronicowej reklamy wewnątrz lub na tylnej okładce magazynu. Reklama ta powinna zawierać zdjęcie iPada z (najlepiej najnowszą) okładką wyświetlaną na ekranie. Apple udostępnia nam zasoby marketingowe, więc stworzenie takiej reklamy nie jest trudne.
- Apple udostępnia deweloperom nakładki na iPhone’a, iPada i iPoda touch.
Pobierz te nakładki z sekcji Marketing Recources w Apple Developer Portal (wymaga zalogowania). Na wydrukach i stronach internetowych używaj tylko identyfikatorów App Store dostarczanych przez Apple. Jest to dobrze znany symbol graficzny, a użytkownicy iOS mogą natychmiast rozpoznać, co oznacza. Odznaki App Store są zlokalizowane w ponad 30 językach, więc możesz wybrać własny lub wybrać uniwersalny angielski.
Znajdź te odznaki w podsekcji „Odznaki i ikony App Store” w sekcji „Zasoby marketingowe” w portalu dla programistów (wymaga zalogowania).- Informując czytelników o swojej aplikacji, zawsze używaj jej pełnej nazwy. Jest to niezbędne, gdy szukają Cię w App Store. Więcej informacji na temat nazw aplikacji można znaleźć w tym starszym wpisie na Kbase.
- Przygotuj mobilną stronę docelową dla swojej aplikacji lub przynajmniej mobilną wersję strony głównej. Istnieją usługi, które mogą pomóc w tworzeniu mobilnych stron docelowych.
- W systemie iOS 6 istnieje coś, co nazywa się Smart App Banners i powinieneś poprosić swojego webmastera o umieszczenie tego kodu HTML w nagłówku witryny, gdzie myAppStoreID to 9-cyfrowy identyfikator aplikacji (poinformujemy Cię, jaki jest Twój, gdy zamówisz u nas aplikację):
<meta name=”apple-itunes-app” content=”app-id=myAppStoreID”>
Podczas korzystania z App Banners czytelnicy odwiedzający witrynę z urządzenia z systemem iOS zobaczą coś takiego u góry ekranu:
- Podczas korzystania z linków w druku najlepiej jest użyć własnego skracacza adresów URL (skontaktuj się z administratorem w tej sprawie), skracacza adresów URL innej firmy (np. bit.ly) lub użyć pełnego adresu URL aplikacji. Wybierając ostatnią opcję, użyj tego formatu: http://itunes.com/apps/APP_NAME. Na przykład http://itunes.com/apps/PressViewer działa dla naszej aplikacji podglądu. Nie jest to najlepszy sposób, ale jest łatwy do zapamiętania lub ponownego wpisania na telefonie lub tablecie. (Normalny adres aplikacji wygląda bardziej tak: http://itunes.apple.com/pl/app/pressviewer/id547097199?mt=8).
- Jeśli uważasz, że Twoi czytelnicy są świadomi tej technologii, możesz spróbować użyć kodów QR. Odkryliśmy, że ten kreator od QReate&Track jest bardzo przydatny. Generuje on wektorowe pliki EPS idealne do druku. Jedna wskazówka: podczas korzystania z kodów QR należy również użyć skróconej wersji adresu URL. Da ci to możliwość późniejszego przeglądania statystyk. Na przykład, gdy korzystasz z bit.ly, możesz dodać symbol plusa na końcu każdego linku i zobaczyć jego stronę statystyk(patrz tutaj). Możesz też skorzystać z usług takich jak wspomniany QReate&Track.
- Jeśli zdecydujesz się na reklamę zewnętrzną, użyj również kodów QR.
- Aktualizuj swoje media społecznościowe, stosując wszystkie zasady wymienione powyżej. Pamiętaj, aby robić to częściej niż raz na uruchomienie aplikacji. (O mediach społecznościowych napiszemy osobny post).
Podsumowując: nie jest łatwo uruchomić swoją pierwszą aplikację mobilną i nadać jej rozpędu. Przestrzeganie powyższych 10 zasad znacznie to ułatwi.
Jeśli chcesz zapoznać się z wytycznymi Apple, pobierz App Store Marketing and Advertising Guidelines for Developers (plik PDF 8 MB, dostępny bez logowania).