Rozwój nowych technologii umożliwił udostępnianie treści i informacji na ogromną skalę. Chęć dzielenia się może zwiększyć ruch na blogu, jeśli zostanie dobrze zaimplementowana.
Dziś możemy publikować wiadomości i informacje widoczne dla tysięcy czytelników w bardzo krótkim czasie. Jest to możliwe, ponieważ liczba kanałów medialnych i różnych technologii, które pomagają zwiększyć zasięg, wciąż rośnie. Sytuacja komplikuje się, gdy chcemy nie tylko dotrzeć do tych grup, ale także zachęcić je do pozostania z nami i stałego zwiększania ruchu na naszej stronie.
Zwiększanie zasięgu w Internecie jest jednym z głównych tematów zainteresowania twórców treści, od marketerów po wydawców i blogerów. Jest to duże wyzwanie dla każdej z powyższych grup. Dziś trwa nieustanna walka o followersów, czytelników i nowych klientów. Co zrobić, aby czytelnicy wybrali właśnie Ciebie spośród tysięcy innych wydawców? Jak zwiększyć ruch na blogu?
Bądź widoczny
Dziś nie wystarczy mieć tylko stronę internetową. Twórcy treści muszą być wszędzie i nie chodzi tu o bycie natarczywym, ale o bycie aktywnym. Sieci społecznościowe i fora internetowe to podstawa. Pamiętaj, że Twoje treści są najlepszą reklamą Twojej firmy/produktu: promuj je w sieci, dodawaj komentarze, obserwuj reakcje innych, nie bój się trudnych pytań. Zaprzyjaźnij się nie tylko z czytelnikami, ale też z innymi blogerami i firmami. Bądź wszędzie tam, gdzie są Twoi czytelnicy (obecni i potencjalni).
- Zdefiniuj swoją niszę i zapisz nazwy z nią związane. Na przykład, jeśli Twoim tematem jest marketing online, warto pomyśleć również o marketingu cyfrowym, marketingu w mediach społecznościowych i marketingu e-mailowym.
- Poszukaj grup i stron na Facebooku związanych z Twoim tematem, dołącz do nich, poproś o coś lub skomentuj, pokaż, że możesz im pomóc. Po prostu weź udział w dyskusji.
- Regularnie korzystaj z mediów społecznościowych: Twitter, Instagram. Obserwuj hashtagi związane z Twoją branżą i nawiązuj kontakty z osobami, które ich używają.

Śledź statystyki
Czy wiesz, ile osób odwiedza Twoją witrynę? Ile osób powraca? Jaki jest najpopularniejszy temat na Twoim blogu? Nie przejmuj się niską liczbą czytelników. Zastanów się, dlaczego jeden temat miał wiele odsłon, a inny znacznie mniej. Poczuj się jak czytelnik.
- Skorzystaj ze specjalnych narzędzi, aby sprawdzić, jak zachowują się Twoi czytelnicy (pomocny będzie Google Analytics).
- Następnie zobaczysz, które tematy są najbardziej/najmniej popularne. Zastanów się nad przyczynami: może jest to temat, o czym mówisz, sposób, w jaki to robisz, a może coś zupełnie innego?
- Zwróć uwagę na godziny odwiedzin – niech to będzie dla Ciebie wskazówka, kiedy jest najlepszy czas na nowy post.
Korzystaj z narzędzi, które pomagają zatrzymać odwiedzających
Spójrzmy prawdzie w oczy: większość czytelników nie odwiedza Twojej strony ponownie (możesz sprawdzić wskaźnik User Retention w Google Analytics). Jak to zmienić i przekształcić jednorazowych odwiedzających w lojalnych czytelników? Istnieje wiele technik, których możesz użyć, aby powiadomić swoich czytelników o nowych treściach i zdobyć ich uwagę. Sprawić, by zapamiętali Twoją stronę i… wrócili. Te narzędzia mają ogromny potencjał, aby zwiększyć retencję czytelników na Twojej stronie.
- Newsletter jest jednym z najstarszych sposobów na zwiększenie zaangażowania użytkowników, a mimo to wciąż cieszy się ogromnym powodzeniem. Możesz użyć narzędzi takich jak MailChimp(www.mailchimp.com) do tworzenia własnych, pięknych wiadomości e-mail. Połącz to z oferowaniem unikalnej wartości subskrybentom newslettera (na przykład specjalnej promocji tylko dla nich) i formularzem subskrypcji na swojej stronie internetowej, aby zbudować naprawdę silny kanał retencji.
- Aplikacja mobilna. Dystrybuuj swoje treści (artykuły, wpisy na blogu lub wiadomości) również na urządzeniach mobilnych. Bądź w kontakcie z każdym czytelnikiem, angażuj swoją społeczność w każdym miejscu i o każdej porze. Jest to możliwe dzięki wysyłaniu powiadomień Push na urządzenia mobilne czytelników – nawet jeśli aplikacja nie jest w danej chwili uruchomiona. Aplikacja będzie również automatycznie powiadamiać czytelników o nowych treściach i sprawi, że czytelnicy o Tobie nie zapomną. Nie wiesz jak zacząć? Zarejestruj się na www.presspadnews.com i pobierz aplikację demo na próbę.
Być potrzebnym
Bądź kimś, kto może rozwiązać problem czytelników. Co wybrać, jeśli …? Jakie są najlepsze sposoby na …? Pokaż czytelnikowi, że potrzebuje Twojego bloga i że potrafisz odpowiedzieć na jego pytania. Jeśli nie możesz znaleźć inspiracji, warto poszukać pomysłów w grupach, hashtagach i mediach społecznościowych. Zanim zaczniesz pisać, zobacz, co napisali czytelnicy.
- Pamiętaj, aby pisać pomocne, sensowne posty i komentarze. Nie pisz krótkich opinii bez uzasadnienia. Samo napisanie „zgadzam się” nie przyniesie ci uznania.
- Zawsze czytaj komentarze na temat swojego postu. Sporządź listę najczęściej zadawanych pytań i głównych tematów.
- Napisz o tych problemach na swoim blogu, oczywiście z kilkoma rozwiązaniami i poradami. Wróć do pytań/dyskusji i udostępnij link do swojego posta jako odpowiedź (dodaj krótkie wyjaśnienie).
- Używaj zdań takich jak: „Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej…”, „Możesz przeczytać więcej…”, „Jeśli jesteś zainteresowany…”.
Obserwuj najlepszych
Jest wielu najlepszych blogerów, którzy przyciągają tysiące obserwujących. Nie używają żadnych magicznych sposobów, mają te same narzędzia co Ty. Zainspiruj się. Zastanów się nad przyczynami ich popularności w sieci. Nawet najlepsi mają idoli, którzy ich zainspirowali.
- Poszukaj influencerów w branży i obserwuj ich. Kiedy znajdziesz blog, który pasuje do Twojego tematu, zanurz się głębiej – sprawdź, ilu fanów mają na Facebooku / Twitterze, czy warto z nimi wchodzić w interakcje?
- Śledź najlepszych blogerów z największą grupą obserwujących i czytaj ich regularnie. O czym piszą? Jakie są ich relacje z czytelnikami?
- Pisz sensowne, pomocne komentarze i zostawiaj linki do swoich postów na podobny temat. Pamiętaj jednak, aby zostawiać linki tylko wtedy, gdy są naprawdę potrzebne. Nie używaj komentarzy tylko jako pretekstu do wklejenia linku.
Koncentracja na jakości
Nie mówię tu tylko o publikowanych treściach, ale także o sposobie ich przekazywania. Poprawność merytoryczna i stylistyczna jest koniecznością. Pamiętaj, że bierzesz odpowiedzialność za wszystko, co publikujesz.
- Zanim napiszesz artykuł lub odpowiedź, zrób badania i postaraj się dowiedzieć jak najwięcej, zostań specjalistą. Pisz o faktach, a nie spekulacjach.
- Nie popełniaj błędów gramatycznych i stylistycznych. Pamiętaj, że łatwiej czyta się krótkie zdania i mniej skomplikowany język. Jeśli użyjesz jakiegoś nieznanego słowa, wyjaśnij je.
- Za każdym razem, gdy coś napiszesz, przeczytaj to na głos przed publikacją. Pomoże ci to zauważyć i poprawić ewentualne błędy.
- Pamiętaj, aby Twoje treści były przyjazne dla SEO. Jeśli nie znasz się na SEO, sprawdź te niesamowite przewodniki: www.quicksprout.com by QuickSprout i (jeszcze bardziej niesamowite) Webris autorstwa Ryana Stewarta.
- I… jeśli popełnisz błąd, przyznaj się do niego, nie kłam. Nie zostawiaj bez komentarza, napisz sprostowanie.
Bądź autentyczny
Nie wierz tym, którzy mówią, że tylko fikcja może się sprzedać, a autentyczność nie jest modna. Internet jest pełen pomysłów, które nie istnieją. Pojawiają się nagle i świecą jasno, ale… szybko gasną. A przecież nie o to nam chodzi, prawda?
- Jeśli chcesz umieścić zdjęcie na swoim blogu, nie nadużywaj programów do edycji zdjęć, takich jak Photoshop.
- Istnieje wiele fałszywych wiadomości, więc ważne jest, aby sprawdzić źródła i upewnić się, że to, co piszesz, jest prawdziwe.
- Nigdy nie kradnij czyichś treści, zdjęć, czegokolwiek.
- Nie zachwalaj swojego produktu i nie próbuj go sprzedawać. Zamiast tego skup się na budowaniu najwyższej jakości, interesujących treści – to zadziała znacznie lepiej.
- Od czasu do czasu pokaż swoją „ludzką stronę” – pokaż zdjęcia z miejsca pracy lub imprez integracyjnych.
Śmiech
Zadbaj o odpowiednią dawkę humoru. Nie wszystko trzeba brać na poważnie, prawda? Nie ma nic lepszego niż śmiech, ale w odpowiedniej dawce i formie. Wykorzystaj własne doświadczenia, dodaj anegdotę, stwórz własną grafikę. To samo poczucie humoru łączy ludzi.
- Twórz zabawne nagłówki. Będą bardziej chwytliwe.
- Pamiętaj – zbyt wiele żartów nie jest zabawnych.
- Zawsze staraj się znaleźć jakieś zabawne fakty na dany temat i umieść je w swoim tekście. Albo… po prostu napisz coś zabawnego, by przyciągnąć czytelników.
Bądź kolorowy
Czy kiedykolwiek słyszałeś o psychologii kolorów? To jeden z najważniejszych aspektów współczesnego marketingu. Przeczytaj o tym, jak kolory wpływają na decyzje ludzi. Zadbaj o oprawę graficzną swojego bloga i pamiętaj, że psychologia jest równie ważna jak estetyka.
- Przeczytaj o znaczeniach i symbolice kolorów. Musisz wiedzieć, że kobiety wybierają inne kolory niż mężczyźni (zależy to również od wieku, pracy lub… pory roku). Wiedza o swoich czytelnikach jest niezbędna nie tylko do tworzenia świetnie dopasowanych treści, ale także do tego, aby projekt strony internetowej był dla nich atrakcyjny.
- Nie używaj smutnych lub zbyt wielu kolorów.
- Myśląc o układzie strony, nie bój się poprosić znajomych o opinię na temat jej wyglądu.
Przełamać schemat
Schematyczne myślenie nie wystarczy, by zdobyć większą popularność. Blog to nie tylko słowo pisane. Nie bój się eksperymentować z formą. Podejmuj wyzwania, niestandardowe działania. Ciężko będzie przyciągnąć nowych czytelników, jeśli ograniczysz się do pisania.
- Zapraszaj ludzi do współpracy. Szukaj okazji do pisania postów gościnnych i bądź otwarty na publikowanie postów gościnnych na swojej stronie. To świetny sposób na przyciągnięcie czytelników innych wydawców, którzy również zainteresują się Twoimi treściami.
- Nagraj wideo, zrób czat na żywo. Czy słyszałeś o Q&A?
- Aktywuj swoich czytelników, spraw, by był to dialog zamiast monologu. Pytaj o ich doświadczenia, opinie i dyskutuj o nich.
Wskazówka: Posiadanie własnej aplikacji mobilnej może znacznie poprawić współczynnik zaangażowania w treści i retencję w witrynie.
Konwersja strony WordPress do aplikacji mobilnej
Natywne aplikacje mobilne dla blogów WordPress i magazynów online.
Myślisz o płatnej dystrybucji swoich treści? Marki takie jak Amazon, YouTube i Buzzfeed już dawno zorientowały się, że aplikacje mobilne przyciągają powracających użytkowników.
Dowiedz się więcej, jak przekonwertować stronę internetową na aplikację ”
A może jesteś zainteresowany tworzeniem magazynu internetowego? Jeśli Twoja odpowiedź brzmi tak, powinieneś przeczytać o tym, jak stworzyć oszałamiający magazyn internetowy na WordPressie
Budowanie marki online opiera się na budowaniu relacji między twórcą treści a czytelnikami poprzez tworzenie odpowiednio dobranych treści. Ludzie łączą się z innymi ludźmi, a nie z produktami, dlatego ważne jest, aby być z nimi w kontakcie. Istnieje wiele sposobów na zbliżenie ludzi do Twojej firmy. I przygotuj się na regularną pracę, która jest kluczem do sukcesu.