fbpx Naciśnij “Enter” aby skoczyć do treści

Udało się! Właśnie opublikowaliśmy własny magazyn mobilny, w którym dzielimy się naszą wiedzą na temat publikacji cyfrowych i pomysłów na content marketing. Jesteśmy firmą, która tworzy łatwą w użyciu technologię publikowania cyfrowego, a PressPad idzie tam, gdzie Adobe jest zbyt korporacyjny, a Mag+ zbyt skomplikowany.

Chcemy, aby magazyn Digital Publishing Guide stał się wzorcową publikacją, która pozwoli wydawcom na całym świecie osiągać jeszcze lepsze wyniki biznesowe dzięki wykorzystaniu przedstawionych poniżej dobrych praktyk.

W tym artykule dowiesz się, jakich technik użyliśmy, aby wypromować nasz magazyn online i zwiększyć liczbę jego pobrań z App Store i Google Play. Dla zainteresowanych przygotowaliśmy również statystyki.

Założyliśmy, że potencjalni czytelnicy naszego przewodnika po publikacjach cyfrowych są tylko dwa kroki od sprawdzenia naszego magazynu mobilnego.

  • Pierwszy krok związany jest z pokonaniem bariery poznawczej i znalezieniem magazynu.
  • Drugi krok związany jest z zachęceniem ludzi do pobrania aplikacji na swoje urządzenia mobilne z App Store lub Google Play.

Pomysły na marketing treści

Aby pokonać pierwszy krok:

Twitter
W ten sposób ludzie rozpowszechniają informacje o Digital Publishing Guide na Twitterze

1. Stworzyliśmy stronę docelową

Strona docelowa to strona tematyczna zawierająca wyłącznie informacje o cyfrowym przewodniku wydawniczym PressPad. W tym celu wykorzystaliśmy prosty i minimalistyczny szablon, który zawiera przejrzysty opis i wizualizację „produktu” w postaci okładki magazynu. Magazyn można pobrać po przejściu przez „bramkę udostępniania”. Oznacza to, że osoba, która chce pobrać magazyn, będzie musiała albo opublikować na Twitterze aktualizację z wcześniej utworzoną treścią, albo udostępnić ją na Facebooku. W rezultacie każdy, kto pobrał magazyn, automatycznie promuje go wśród swojej sieci znajomych i obserwujących. Co więcej, strony powiązane tematycznie są dobrze pozycjonowane w wyszukiwarce Google.

Wskazówki:

  • Skorzystaliśmy z darmowej bramki„Pay with a Tweet„.
  • Stronę docelową można szybko utworzyć za pomocą różnych kreatorów lub jako dodatkową podstronę bloga.
  • Informacja o multiplatformowym charakterze magazynu przekazywana jest za pomocą graficznych identyfikatorów. Dzięki temu użytkownicy iPhone’ów, iPadów i urządzeń z Androidem od razu wiedzą, że znajdują się we właściwym miejscu.

2. Przekierowujemy część ruchu

Na wybranych stronach ekosystemu PressPad, których czytelnicy mogą być zainteresowani Digital Publishing Guide, umieściliśmy odnośniki do strony magazynu. Na blogu można zobaczyć baner (a także poniżej tego artykułu) z wyraźnie zachęcającym wezwaniem do działania „Pobierz nasz darmowy magazyn”. Umieściliśmy górny pasek z linkiem do Digital Publishing Guide w widocznym miejscu na górze strony z naszymi darmowymi szablonami magazynów.

Wskazówki:

  • Do tworzenia banerów można wykorzystać darmowy edytor online Vinci.
  • Nie musisz być mistrzem programowania, aby umieścić górny pasek informacyjny, po prostu użyj Hellobar.
  • 3. Promujemy się w mediach społecznościowych

    Umieszczamy odnośniki do Digital Publishing Guide we wszystkich kanałach mediów społecznościowych, z których korzystamy. Na Twitterze tweetujemy co kilka godzin i zachęcamy do pobrania magazynu.

    W ten sposób niejako „pompujemy” sieć informacją o Digital Publishing Guide. Rola naszej własnej sieci znajomych jest nie do przecenienia, bo to oni na początkowym etapie promocji jako pierwsi przekazują informację o magazynie, a także z pewnością byli jednymi z pierwszych osób, które zrecenzowały Digital Publishing Guide przez PressPad.

    Wskazówki:

    • Możesz użyć darmowego Buffera do kolejkowania tweetów i aktualizacji na Facebooku.
    • Aby dotrzeć do użytkowników Twittera, dobrym pomysłem może być wyszukanie osób, które tweetują na temat związany z magazynem(wskazówka: sprawdź #hashtagi dla swojej społeczności lub tematu).
    • Na Facebooku można również znaleźć grupy tematyczne za pomocą wyszukiwarki. Wystarczy skopiować ten adres URL do paska adresu przeglądarki https://www.facebook.com/search/more/?q=PUT_YOUR_KEYWORD_HERE
    • Aby pokonać drugi krok:

      Podgląd
      Tak wygląda „podgląd magazynu” w sklepie Google Play. Ostatni „plasterek” służy do uruchamiania pobierania. To samo zrobiliśmy w Apple App Store.

      4. Atrakcyjny podgląd magazynu

      Dla każdego, kto trafi na stronę sklepu, stworzyliśmy atrakcyjny podgląd w postaci całości „pociętej” na elementy. Aby móc przeczytać całość, trzeba zobaczyć wszystkie elementy. Myślę, że to świetny sposób na zwrócenie uwagi użytkownika na ostatni element układanki, jakim jest obietnica otrzymania kuponu. Na ostatnim obrazku podglądu użytkownik jest informowany, że wewnątrz magazynu znajduje się kupon z hasłem, który uprawnia do umówienia się na 30-minutową konsultację telefoniczną. Jest to coś, co z pewnością powinno zachęcić wszystkich niezdecydowanych do pobrania magazynu na swoje urządzenie.

      5. Nazwa i opis aplikacji, które wiele wyjaśniają

      Nazwa sama w sobie ma charakter informacyjny. Zdecydowaliśmy się nie używać skrótów (DPG) i specjalistycznego słownictwa. Sama nazwa „Digital Publishing Guide” wiele wyjaśnia, a krótki opis aplikacji jest niejako rozwinięciem nazwy, zobaczcie sami:

      „Digital Publishing Guide to kwartalnik poświęcony publikowaniu na tabletach i smartfonach, dostarczany przez zespół PressPad. Magazyn oferuje bezpłatną subskrypcję.”

      Statystyki

      • Magazyn został udostępniony online w piątek, 29 listopada 2013 roku.
      • Prezentowane dane zostały zebrane od 29 listopada do 1 grudnia (3 dni).
      • Stronę docelową z przewodnikiem po publikacjach cyfrowych odwiedzono 353 razy (unikalni użytkownicy).
      • i otrzymał 85 tweetów + 22 polubienia, głównie od osób, które pobrały nasz magazyn
      • Aplikacja Digital Publishing Magazine została pobrana 153 razy (iOS: 97%), co daje niesamowity współczynnik konwersji na poziomie 43%.
      • 50% pobrań pochodziło z USA