fbpx Naciśnij “Enter” aby skoczyć do treści

Nowoczesne publikowanie to coś więcej niż wybór między drukiem a technologią cyfrową. Toczące się w ostatnich latach debaty na temat tego, czy cyfra zastąpi druk i kiedy to nastąpi, powinny być tak naprawdę dyskusją na temat proporcji popytu na te dwie wersje wydawnicze. Jeśli chcesz prowadzić magazyn drukowany online, nie musi to oznaczać ograniczenia lub wyeliminowania wydań papierowych – będzie to raczej rozszerzenie dystrybucji i być może ścieżka do utrzymania swojego newsroomu w cyfrowej przyszłości.

Magazyn drukowany online jako przedmiot szczególnego zainteresowania budzi pewne wątpliwości. Są one związane z rolą, jaką odgrywa w branży wydawniczej, wykorzystaniem replik PDF, bezpieczeństwem procesu dystrybucji oraz dostępnością tego rozwiązania.

Niniejszy artykuł ma na celu wyjaśnienie powyższych wątpliwości i udzielenie odpowiedzi na pytania wielu wydawców dotyczące magazynów drukowanych online. Chcesz poznać całą prawdę na ten temat?

Przejście z publikacji drukowanych na cyfrowe – czy to właściwy kierunek dla magazynów?

Na początku wyjaśnijmy sobie jedną rzecz.

Magazyn drukowany online to termin odnoszący się do elektronicznej wersji publikacji drukowanej. Może to być dokładna replika strona po stronie lub wersja rozszerzona o funkcje charakterystyczne dla publikacji cyfrowych, takie jak dostępność multimediów i interaktywność. Zasadniczo wiele zarówno mainstreamowych, jak i niszowych magazynów drukowanych ma swoje własne wersje internetowe, które są źródłem przychodów lub paliwem napędzającym sprzedaż podstawowych wydań.

Magazyn drukowany online

Według Statista, pomimo faktu, że przychody z wydawania gazet w Stanach Zjednoczonych nadal składają się głównie z druku, spadają one każdego roku wraz ze wzrostem liczby publikacji cyfrowych. Jeśli ten trend się utrzyma, cyfrowe wydawanie gazet może stanowić 50 procent całkowitych przychodów w ciągu zaledwie kilku lat, a w kolejnych latach jeszcze więcej.

Zrozumienie realiów dzisiejszego świata mediów cyfrowych, jego zmian, a także zakłóceń skłania wydawców do rozważenia przygotowania magazynów drukowanych online. Gdy publikacje te wspierają nawyki, wykorzystanie, pragnienia i potrzeby klientów, ich szansa na sukces rośnie.

Magazyn drukowany online – cała prawda

1. Cyfrowe wydanie magazynu drukowanego jest jego silnym wsparciem

W ostatnich latach toczyły się dyskusje na temat przyszłości druku – czy umrze, a jeśli tak, to kiedy to nastąpi; jaka będzie rola cyfrowych platform wydawniczych i czy całkowicie zastąpią one tradycyjne wydawnictwa. Pamiętacie debaty o tym, czy radio zostanie zastąpione przez telewizję, a telewizja przez Internet? Chyba zgodzisz się ze mną, że na razie wszystkie te trzy kanały mają się całkiem dobrze.

W rzeczywistości dyskusja ta nie dotyczy w ogóle zastąpienia jednego kanału innym, ale proporcji popytu na te towary. Podobnie, nie chodzi o zastąpienie magazynów drukowanych ich wersją cyfrową, ale o liczbę czytelników zainteresowanych każdym formatem – teraz i w przyszłości.

Magazyn drukowany online nie oznacza rezygnacji z oryginału – to jego rozszerzenie otwierające nowe możliwości na różnych polach działalności wydawniczej. Oba te sposoby nie wykluczają się wzajemnie – one na siebie oddziałują. Właśnie dlatego jednoczesna sprzedaż online magazynów drukowanych i cyfrowych ma sens.

Czy chcesz zobaczyć przykład znanej światowej marki, w której druk jest nadal liderem, a cyfryzacja jest tylko katalizatorem sprzedaży?

Proszę bardzo.

Archiwum magazynu drukowanego Vogue online

Vogue. Zawartość online jest katalizatorem sprzedaży magazynów drukowanych. Ich strategia subskrypcji cyfrowej to połączenie druku i dostępu cyfrowego w dwóch różnych płatnych opcjach. Wersja cyfrowa jest ukłonem w stronę zmian zachodzących w branży wydawniczej i znakiem, że nadążają za tymi trendami, podczas gdy druk pozostaje podstawą.

Innym przykładem jest magazyn Rolling Stone. Oferują oni dostęp do e-wydania drukowanego magazynu online i jest to tylko część ich strategii subskrypcji, która jest bardziej rozbudowana.

Magazyn drukowany online otwiera wiele możliwości:

  • Poszerzanie grona odbiorców – magazyn drukowany online to sposób na dotarcie do nowych odbiorców, którzy są bardziej obeznani z technologią lub preferują czytanie na komputerze.
  • Poszerzenie dystrybucji treści – czytelnicy mają dostęp do całej biblioteki pełnej starych numerów i materiałów, podczas gdy zakup ich w wersji drukowanej jest prawie niemożliwy.
  • Budowanie silniejszych relacji z fanami – będziesz w stanie skutecznie dotrzeć i zaangażować swoich odbiorców, a także przekształcić ich w subskrybentów, obserwujących w mediach społecznościowych i regularnie odwiedzających witrynę.
  • Rozszerzenie strategii monetyzacji – publikowanie cyfrowe oferuje więcej opcji zarabiania, np. reklamy, programy partnerskie, członkostwa i subskrypcje.
  • Oferowanie treści o wartości dodanej – czytelnicy mogą cieszyć się dodatkowymi, wzbogacającymi treściami dzięki interaktywnym mediom, co jest powodem, dla którego dotychczasowi czytelnicy wersji drukowanej odwiedzają wersję cyfrową.
  • Zwiększenie ruchu na stronie – będziesz obecny w Internecie na większą skalę i indeksowany przez wyszukiwarki, co zwiększy ruch na Twojej stronie, dając Ci możliwość stania się liderem w swojej niszy.
  • Uzyskanie dogłębnej analizy – śledzenie i mierzenie wydajności magazynu oraz zachowań czytelników pomagających w udoskonalaniu strategii jest znacznie bardziej skuteczne w przypadku publikacji cyfrowych.

2. Replika PDF magazynu drukowanego online ma przewagę

Ile razy słyszałeś lub czytałeś, że używanie plików PDF do tworzenia cyfrowego magazynu powoduje jego niską jakość?

To jeden z najczęstszych mitów dotyczących druku cyfrowego. W rzeczywistości magazyn cyfrowy może pokonać pozorne przeszkody formatu PDF. Spójrz na przykłady flipbooków e-kiosk, które stworzyliśmy dla naszych klientów:

Każdy z powyższych sklepów opiera się na interaktywnym PDF w jakości HD, zapewniając przyjemne wrażenia z czytania w nowoczesnych przeglądarkach internetowych. Czy jest tam jakiś spadek jakości?

Kiosk e-kiosk PDF – Essentials Magazine Australia

Wręcz przeciwnie, czytelnicy mogą cieszyć się zawartością PDF z elastycznym powiększaniem i łatwą nawigacją z miniaturami w doskonałej jakości. Kolory są precyzyjnie zachowywane niezależnie od wersji oprogramowania lub sprzętu, podobnie jak oryginalny styl i formatowanie.

Jakie są korzyści z tworzenia magazynu drukowanego online przy użyciu pliku PDF?

  • Cyfrowe rozwiązania wydawnicze oparte na plikach PDF to łatwy, szybki i skuteczny sposób na stworzenie repliki drukowanego wydania. To ukłon w stronę wszystkich zapracowanych wydawców – nie muszą znać się na technologiach ani zatrudniać kogoś, kto to zrobi, ponieważ niezwykle łatwo jest wziąć istniejący drukowany magazyn i zdigitalizować go za pomocą pliku PDF.
  • Dokumenty PDF mogą być osadzane na stronach internetowych/blogach i mogą symulować przewracanie stron, tak jak w przypadku wydania drukowanego.
  • Renderowanie plików PDF w jakości HD pozwala czytelnikom cieszyć się zawartością dzięki elastycznemu powiększaniu i łatwej nawigacji z miniaturami.

Wskazówka: Rozwiązania PressPad opierają się na szybkim i łatwym wgrywaniu plików PDF. Jedyne, co wydawcy muszą zrobić, to wgrać publikację w formacie PDF na swoje konto. Panel kontrolny jest łatwy w użyciu, a praca nie wymaga więcej niż 2-3 minut miesięcznie. Zawsze jednak chętnie służymy pomocą.

– Czy czytelnicy naprawdę cieszą się z cyfrowego wydania magazynu drukowanego? – można zapytać.

Stworzenie cyfrowej wersji drukowanego magazynu nie zapewni wydawcom zrównoważonej przyszłości. Powinny temu towarzyszyć inwestycje w lepsze cyfrowe doświadczenia dla czytelników. Wersja cyfrowa nie tylko może, ale powinna różnić się od drukowanego odpowiednika. Cyfryzacja oznacza szereg możliwości wykorzystania nowych technologii w celu przyciągnięcia czytelników.

Spójrzmy ponownie na Vogue (ponieważ jest to dobry przykład). Podczas gdy jego wydania drukowane zawierają długie, szczegółowe wywiady z celebrytami i dogłębne artykuły, w wersji cyfrowej możemy znaleźć dodatkowe mikro-treści online, takie jak łatwe do udostępnienia filmy z pytaniami i odpowiedziami.

Interaktywność treści PDF jest koniecznością, jeśli chcesz wygrać.

Badania pokazują, że czytelnicy wolą czytać magazyny online ze względu na zaawansowane funkcje, takie jak przewijany tekst, hiperłącza, klikalne linki, dostęp do zaległych wydań, pionowe przesuwanie, możliwość kopiowania i wklejania, zakładki do artykułów, wideo, wiadomości na żywo i interaktywne treści.

Jeśli chcesz dodać hiperłącza do swojego magazynu PDF, aby stworzyć interaktywny magazyn, zapoznaj się z tym krótkim przewodnikiem wideo.

Magazyny drukowane online mają moc, którą wydawcy powinni wykorzystać: bogate multimedia mogą przyciągnąć czytelników, hiperłącza mogą pomóc im w poruszaniu się po publikacji, a linki do Soundcloud, Vimeo lub SlideShare mogą utrzymać uwagę wewnątrz magazynu.

3. Publikowanie treści PDF w Internecie jest kontrolowane i bezpieczne

Przez pewien czas panowało przekonanie, że zasoby publikowane w Internecie powinny być darmowe. Na szczęście podejście to zmieniło się na przestrzeni lat i ludzie coraz chętniej płacą za to, czego potrzebują lub czym są zainteresowani. W konsekwencji rośnie popularność strategii subskrypcyjnych.

Fakt, że publikujesz magazyn drukowany online oznacza nic innego jak to, że możesz na nim zarabiać, a co więcej, płacenie za dostęp może być jedyną opcją, aby go zobaczyć. Oczywiście istnieją wydawcy oferujący treści cyfrowe za darmo – jest to funkcja zachęcająca do zakupu czegoś innego (np. wydania drukowanego). Wydawcy robią to również wtedy, gdy ich główną metodą monetyzacji są reklamy.

Chodzi o to, że jeśli używasz PDF do tworzenia drukowanych magazynów online, twoja publikacja opublikowana w Internecie może uniknąć niekontrolowanego rozprzestrzeniania się.

Przyjrzyjmy się, jak to działa na przykładzie PressPad Store. Jest to pełna platforma eCommerce dla publikacji PDF z płatnościami kartą za pośrednictwem PayPal lub Stripe.

Jednym z celów korzystania z PressPad Store jest uniknięcie wysyłania plików PDF przez czytelników komukolwiek z zewnątrz. Ludzie nie mogą udostępniać plików ani umieszczać ich w witrynach torrent do bezpłatnego pobierania przez innych – mogą czytać w przeglądarce bez pobierania pliku PDF. Warunki dostępu zależą od ciebie. Możesz oferować darmowy dostęp lub sprzedawać pojedyncze elementy i automatycznie odnawiane subskrypcje.

Wskazówka: W duchu dbałości o bezpieczeństwo treści mobilnych oferujemy naszym klientom opcję, która uniemożliwia użytkownikom aplikacji mobilnych wykonanie zrzutu ekranu, a tym samym przekazanie treści aplikacji dalej. Jedynym sposobem na zobaczenie zawartości magazynu w aplikacji jest pobranie go lub wykupienie dostępu.

4. Dostęp do magazynów drukowanych online jest w zasięgu ręki każdego rodzaju wydawców, nie tylko tych największych

Transformacja cyfrowa nie polega na przekształceniu się w zupełnie inną firmę, ale raczej na wykorzystaniu technologii do poprawy i rozszerzenia głównych atutów firmy.

Nikt nie mówi, że musisz zaczynać jak giganci wydawniczy, ze spektakularnie innowacyjnymi własnymi cyfrowymi platformami magazynowymi – możesz z łatwością wejść w erę publikacji cyfrowych z prostą cyfrową repliką magazynu online i nadal zadowolić swoich czytelników, reklamodawców i siebie.

Jeśli jesteś mniejszym wydawcą, pomysł na cyfrową replikę magazynu PDF jest stworzony dla Ciebie.

Jeśli masz wersję PDF wydruku, większość wysiłku związanego z publikacją jest już wykonana. Ponadto, jeśli nie masz ogromnego budżetu, nie musisz opierać się na płatnej promocji. Wartość, którą budujesz od lat to Twoja marka osobista – wykorzystaj ją dzięki LinkedIn.

Jako doświadczony wydawca masz przewagę w postaci istniejących kanałów promocji: publikacje drukowane, newslettery, e-maile, kanały social media – dzięki nim możesz zmienić czytelników magazynów drukowanych na cyfrowych i… odwrotnie.

Cyfrowa wersja druku to dobra opcja dla lokalnych, niszowych lub mniejszych wydawców – otwiera możliwości dystrybucji na całym świecie. Nie zawsze Twoi odbiorcy mieszkają w Twojej okolicy – może kiedyś tam mieszkali, ale nadal są zainteresowani wiadomościami.

5. Działalność wydawnicza online odzwierciedla druk w wielu aspektach

Jeśli jesteś wydawcą od lat, przejście z magazynu drukowanego do cyfrowego nie będzie dla Ciebie zmianą o 180 stopni, ale będzie kontynuacją tego, co już dobrze znasz. W końcu to publikowanie, prawda? Zmienia się tylko forma dystrybucji.

Istnieje wiele punktów styku, w których te dwa światy (drukowany i cyfrowy) nakładają się na siebie. Ważne jest, aby podkreślić, że są one dość podobne w podstawowych kwestiach:

  • Są to media, które wymagają strategii marketingowej (łącząc wydania drukowane i cyfrowe, można zaoferować świetne działania cross-promocyjne),
  • Każdy wydawca musi dbać o swoich czytelników (niezależnie od tego, czy wolą druk, czy wersję cyfrową), analizować dane, znać potrzeby odbiorców i odpowiadać na nie,
  • Chodzi o obliczanie kosztów i oszczędności, współpracę z reklamodawcami i decydowanie o cenie wydania lub subskrypcji,
  • Jakość i rodzaj oferowanych treści są zawsze ważne, niezależnie od wybranego rodzaju dystrybucji,
  • Ostatecznie wszystko zależy od zmysłów – kiedy pytamy ludzi, co kochają w druku, często mówią o zapachu; w wersji cyfrowej główną rolę odgrywają obrazy i interaktywność,
  • Drukowane i cyfrowe magazyny wpływają na decyzje zakupowe i zwiększają zaangażowanie użytkowników,
  • Druk i cyfryzacja oznaczają koszty i zyski.

Przede wszystkim, zarówno wydawnictwa drukowane, jak i cyfrowe to biznesy, które prowadzisz, angażujesz się w nie i, z dużym prawdopodobieństwem, chcesz rozwijać. Twoje doświadczenie w druku będzie nieocenione w prowadzeniu drukowanego magazynu online.

Wszystkie drogi prowadzą do… publikacji

Bez publikacji drukowanych, cyfrowe by nie istniały. Wierzymy, że te dwa światy wzajemnie się uzupełniają. To, który z nich wybierzesz, powinno zależeć wyłącznie od twoich czytelników i ich potrzeb.

W końcu sukces Twojego magazynu drukowanego online będzie odzwierciedleniem tego, jak dobre treści stworzysz i jak dobrze zostaną one dostosowane do Twoich czytelników. Jeśli dostarczasz najwyższej jakości treści, które angażują i inspirują, czytelnicy będą wracać po więcej, a ty osiągniesz swoje cele. Kluczem jest wykorzystanie opartych na danych spostrzeżeń na temat zachowań konsumentów w celu określenia najlepszego połączenia kanałów online i offline.

Czasami decyzja o umieszczeniu magazynu drukowanego w Internecie jest traktowana jako podejmowanie planowanych, proaktywnych decyzji o ograniczeniu druku jako kroku w kierunku długoterminowej cyfrowej przyszłości.

Jeśli chcesz wyruszyć w taką podróż, możemy Ci towarzyszyć – po prostudaj nam znać.