W dynamicznie rozwijającym się środowisku aplikacji mobilnych i usług online, właściwie prowadzony marketing treści jest jednym z najskuteczniejszych czynników sukcesu. Podczas gdy marketing treści pozostaje obszarem gwałtownej ekspansji, treści muszą być mądrze dostosowane do różnych sieci i urządzeń. Contellio zapewnia twórcom treści dostosowane formaty, które angażują różne sieci dystrybucji, w tym mobilne, dzięki współpracy z PressPad.
Dlaczego Content Marketing?
Konsumenci do perfekcji opanowali sztukę omijania tradycyjnych sposobów promowania danego produktu. Przypomnij sobie, ile razy nie mogłeś skupić się na lekturze, bo wyglądała jak kawałek reklamy na szczycie wyników wyszukiwania Google.
Dlatego też marketerzy musieli znaleźć lepszy sposób na dotarcie do swoich docelowych odbiorców. Dlatego też content marketing staje się coraz bardziej popularny i stanowi skuteczną część wielu strategii marketingowych. Ogólnie rzecz biorąc, oznacza on tworzenie i rozpowszechnianie wartościowych treści w celu przyciągnięcia potencjalnych klientów. To nie jest sprzedaż, to dostarczanie istotnych informacji, które ostatecznie napędzają zachowania konsumentów w kierunku pożądanego działania.
Dlaczego jest to ważne?
Sukces Content Marketingu tkwi w nacisku na zróżnicowaną treść. Oto pięć powodów, dla których warto zacząć o tym myśleć:
- Oszczędza pieniądze – tworzy się raz, wykorzystując te same pomysły wielokrotnie;
- Zapewnia użytkownikom wartość, dostarczając im informacji, których szukają;
- stawia Cię jako eksperta w swojej dziedzinie, a tym samym buduje zaufanie do Twojej marki;
- Uczy odbiorców o Twoich produktach i sprawia, że są bardziej świadomi Twojej marki;
- buduje lojalność.
Proces marketingu treści i zmiany ich przeznaczenia może zaoszczędzić czas i pieniądze, wydłużając początkową inwestycję w promocję, co czyni go opłacalną strategią.
Współzałożyciel PressPad, Michał Opydo, powiedział, że:
„PressPad zdecydował się na współpracę z firmą Contellio, ponieważ jej repurposing jest dla nas sztuką, a nie rzemiosłem. Oferta PressPad jest komplementarna z usługami Contellio w zakresie dystrybucji treści, dlatego traktujemy naszą współpracę partnerską jak naturalną synergię firm, których istotą jest publikowanie treści”.
Czym zajmuje się Contellio
Contellio dostosowuje treści do potrzeb użytkowników/klientów i ich zdolności do przyswajania informacji w najbardziej naturalny dla nich sposób. Wszyscy ludzie mają swoje preferencje, jeśli chodzi o zdobywanie wiedzy. Contellio doskonale to rozumie, przekształcając treści w wiele innych formatów, takich jak prezentacje, animacje, infografiki, podcasty, ebooki itp. Mając na uwadze rosnące wykorzystanie urządzeń mobilnych, musieliśmy dostosować treść do urządzeń mobilnych, a PressPad ma wszystkie umiejętności, aby to osiągnąć.
Studium przypadku
Oryginalny wpis na blogu przekształcony w animację i infografikę
CreativeMarket to rynek dla projektantów, na którym mogą sprzedawać i kupować czcionki, zdjęcia, motywy, grafiki i wiele innych rzeczy. Mają bardzo aktywnego bloga, z mnóstwem obserwujących, którzy udzielają się w komentarzach. Creative Market chciał pójść o krok dalej, aby zdywersyfikować produkowane przez siebie treści w inne, bardziej wizualne formaty. Zaczęliśmy od animacji i prezentacji, a wkrótce dołączyły do nich infografiki.
Oryginalny wpis na blogu zamienił się w kinetyczną prezentację na Facebooku.
Inny klient, TalentLMS (z portfolio własnych produktów), to rozwiązanie w chmurze, które pomaga nauczycielom lub trenerom tworzyć i publikować e-kursy online. Marketing firmy koncentruje się wyłącznie na blogach i wysokiej jakości, konkretnych treściach, które zapewniają dużą wartość użytkownikom. TalentLMS chciał tworzyć bardziej ogólne i atrakcyjne treści, które są również łatwiejsze do udostępniania. Zaproponowaliśmy przekształcenie ich treści w prezentacje, a następnie dodaliśmy animacje i podcasty. Doradziliśmy również w zakresie właściwych sposobów promowania tych nowych treści. Wyniki pokazują, że dla tej konkretnej grupy odbiorców prezentacje działały najlepiej.
Martyna Arent, wiceprezes ds. produktu w Contellio powiedziała, że:
„Contellio to przede wszystkim treści i pewność, że dotrą one do wszystkich potencjalnych klientów w nieinwazyjny sposób. Współpracujemy z twórcami treści, projektantami, animatorami i lektorami, którzy dostarczają najwyższej jakości treści, które są dostępne nie tylko w Internecie, ale także w świecie mobilnym. Współpraca z PressPad była oczywistym krokiem do osiągnięcia naszych celów i dostarczenia produktu, który spełnia oczekiwania naszych klientów”.
Dźwignia marketingu treści
Możliwości są nieograniczone. Wszyscy wydawcy wiedzą, że informacje są najlepiej przyswajane, gdy towarzyszą im elementy wizualne lub graficzne. Najlepszym sposobem na wprowadzenie strategii treści do swojej witryny jest przekształcenie już istniejących artykułów w inne formaty, takie jak prezentacje, animacje, podcasty lub infografiki.
Na przykład, masz artykuł, który opisuje kilka przydatnych wskazówek? Możesz przekształcić go w infografikę lub elegancką prezentację i promować w swoich kanałach mediów społecznościowych. W ten sposób nie tylko zachęcisz swoich czytelników do dowiedzenia się więcej na ten temat w swoim magazynie, ale także sprawisz, że treść będzie udostępniana i widoczna dla nowych użytkowników.
To tylko jeden ze scenariuszy, a konwersja dowolnej treści może przynieść Twojej marce wiele nowych możliwości, których nie można przegapić.