fbpx Naciśnij “Enter” aby skoczyć do treści

Zaczęliśmy budować PressPad, aby zmienić branżę publikacji cyfrowych, czyniąc ją łatwą w użyciu i przystępną cenowo dla wydawców każdej wielkości. Urządzenia mobilne pozostaną tutaj, a branża wydawnicza jest jedną z wielu branż dotkniętych rewolucją mobilną.

Dzięki aktywnemu wsparciu PressPad wydawcy czasopism i autorzy mogą zarabiać na swoich istniejących treściach na największych platformach mobilnych: Apple iOS Newsstand i Google Android.

Kiedy PressPad wprowadził swój nowy model biznesowy pod koniec sierpnia 2013 roku, nie spodziewaliśmy się, że wpłynie on na całą platformę i zmieni nasze podejście do publikacji mobilnych i marketingu aplikacji.

Dzięki naszemu unikalnemu podejściu biznesowemu wydawcy nie tylko otrzymują natywne aplikacje magazynowe na iPady, iPhone’y, iPody Touch i urządzenia z systemem Android, ale także pozbawiony ryzyka model biznesowy, który pozwala im przetestować publikację mobilną z pierwszej ręki.

Są one po prostu publikowane w sklepach z aplikacjami za darmo. W zamian PressPad zatrzymuje co miesiąc pierwsze 299 dolarów ze swoich przychodów.

Od tego czasu PressPad doświadczył szybkiego wzrostu, pobierając ponad 50 000 aplikacji magazynowych każdego miesiąca. Nasza baza użytkowników liczy obecnie ponad pół miliona osób, a przychody PressPad rosną o 25% każdego miesiąca. Nasi wydawcy pochodzą z prawie wszystkich części świata, z wyjątkiem Grenlandii i Antarktydy, ale kto wie, co przyniesie przyszłość? W tej chwili PressPad posiada 3% wszystkich aplikacji Apple Newsstand.

Edycja [20 kwietnia 2016 r.]: PressPad nie oferuje już darmowych planów. Nowy model biznesowy został wprowadzony w marcu 2015 roku. Obecnie obsługujemy ponad 2000000 czytelników na całym świecie.

PressPad ogłosił dziś partnerstwo z tokijską firmą D&E Corporation w celu rozszerzenia działalności PressPad na Japonię.

PressPad Japan
Strona internetowa PressPad Japan

Japońska firma D&E Corporation, której prezesem jest Hiromitsu Katsuta, jest wiodącym dostawcą drukowanych i cyfrowych podręczników i folderów dla producentów OEM na lokalnym rynku japońskim. Firma została założona w 1980 roku i od tego czasu ściśle współpracuje z uznanymi światowymi markami, takimi jak IBM Japan, Sony, HP, Cisco, SUN Microsystems i innymi.

Na podstawie umowy partnerskiej podpisanej 9 czerwca pomiędzy PressPad Ltd, Kraków, Polska i D&E Corporation, Tokio, Japonia, D&E Corporation staje się wyłącznym dystrybutorem technologii publikacji cyfrowej PressPad w Japonii. Obie strony uzgodniły, że utworzenie oddziału PressPad w D&E jest pierwszym krokiem w kierunku utworzenia przyszłej spółki Joint Venture.

Oczekuje się, że do 2017 r. liczba e-czasopism w Japonii wzrośnie dziesięciokrotnie

Apple Newsstand został uruchomiony w Japonii w 2011 roku z około 150 tytułami dostarczonymi przez głównych wydawców. Oczekuje się, że będzie się on szybko rozwijał, podobnie jak w USA. Przedstawiciele D&E zgadzają się, że „dzisiejsze USA to Japonia jutra”.

Japonia ma doskonały potencjał do szybkiego wzrostu rynku, ponieważ obecna penetracja jest bardzo mała w stosunku do wykorzystania urządzeń, siły nabywczej i wielkości rynku. Co więcej, publikacja cyfrowa ułatwia dystrybucję na całym świecie, co jest atrakcyjną perspektywą dla około 10 milionów potencjalnych użytkowników wśród Japończyków przebywających na emigracji, którzy mają ograniczony dostęp do drukowanych czasopism.

Połączenie zarządzania biznesem i umiejętności technicznych D&E Corporation z know-how PressPad w Japonii umożliwi szybkie wejście na rynek. Ma to kluczowe znaczenie, ponieważ rynek japoński wkrótce eksploduje, a do 2017 r. spodziewany jest jego dziesięciokrotny wzrost.

Japoński rynek wydawniczy z niecierpliwością czeka na produkty, z których każdy może łatwo korzystać bez kompetencji informatycznych. Hiromitsu Katsuta, CEO D&E Corporation, potwierdził, że „obecni dostawcy na rynku japońskim nie oferują łatwych w użyciu produktów o niskich kosztach początkowych. PressPad odpowiada na tę potrzebę rynku i wypełnia tę lukę”.

„Cieszymy się na współpracę z PressPad i wspólny sukces”, powiedział Katsuta.

PressPad jest przyjazny dla wydawców

D&E Corporation, oficjalny licencjobiorca technologii publikacji mobilnej PressPad, zacznie oferować swoje usługi publikacji cyfrowej w tym samym modelu cenowym, co PressPad.

Japońscy wydawcy będą mieli możliwość wejścia na rynek publikacji cyfrowych bez ryzyka, dzięki zlokalizowanym, zintegrowanym z mediami społecznościowymi, pięknym aplikacjom magazynowym zapewniającym fantastyczne wrażenia z czytania zarówno na iPhonie, jak i iPadzie. W przypadku płatnych treści, D&E będzie oferować aplikacje magazynowe za darmo i łączyć swoje opłaty – do 32000 jenów miesięcznie – z przychodami generowanymi przez aplikacje.

Paul Nowak, CEO PressPad, powiedział, że „PressPad wierzy w rozwój długotrwałych relacji z D&E Corporation, ponieważ tylko w ten sposób możliwe będzie budowanie prawdziwej wartości, zwłaszcza prowadząc działalność na tak odmiennym rynku, obsługując specyficzne potrzeby japońskiego klienta”.

PressPad chce utorować drogę dla przyszłych standardów publikacji cyfrowych. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że mamy tak doświadczonego partnera biznesowego jak D&E Corporation z jej CEO Hiromitsu Katsuta i Sales & Marketing Executive Yuichi Murano.

Cieszymy się, że PressPad może wprowadzić nową jakość na japoński rynek publikacji cyfrowych.