fbpx Naciśnij “Enter” aby skoczyć do treści

Jednym z kluczowych działań każdego wydawcy cyfrowego jest tworzenie, rozwijanie i utrzymywanie własnych kanałów dystrybucji cyfrowej, które zapewnią sprzedaż cyfrową. Czym są cyfrowe kanały dystrybucji i dlaczego są tak ważne dla twórców treści cyfrowych? Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej i poznać jasne odpowiedzi na temat procesu tworzenia cyfrowych kanałów dystrybucji wraz z przykładami i mikrotutorialami, ten artykuł jest zdecydowanie dla Ciebie.

Powiedziałbym, że posiadanie ugruntowanych kanałów dystrybucji cyfrowej jest nawet ważniejsze dla firm zajmujących się publikacją cyfrową niż sama wysokiej jakości treść. Ok, nie zamierzam kłamać, że treść jest mniej ważna, ale bez skutecznej dystrybucji wśród odbiorców, którym zależy na tym, co robisz, nie ma sensu oczekiwać sukcesu komercyjnego.

Czym jest cyfrowy kanał dystrybucji?

Jest to zdefiniowany i ustrukturyzowany kanał komunikacji, nad którym masz kontrolę, docierający do grupy docelowej , której zależy na Tobie, na tym, co robisz lub co dostarcza Twoja firma. To najprostsza i najbardziej ogólna definicja, jaka przychodzi mi do głowy.

Istnieją różne znane kanały dystrybucji cyfrowej:

  • E-mail
  • Sms/tekst
  • Sieci społecznościowe (Facebook, Twitter, GooglePlus, YouTube itp.)
  • Aplikacje mobilne
  • Powiadomienie push
  • Blog

Oczywiście jest ich więcej, ale założę się, że są to najpopularniejsze kanały, które ludzie rozpoznają. W przypadku niektórych rodzajów firm specjalna kombinacja kanałów cyfrowych może działać lepiej niż w przypadku innych. Na przykład w przypadku PressPad, nasz blog w połączeniu z e-mailem, Twitterem, Quorą, Slideshare, aplikacją mobilną i LinkedIn działa lepiej niż połączenie Facebooka, GooglePlus, Reddit, sms/text i powiadomień push.

Wiele firm potwierdza, że zwrot z inwestycji w blogowanie jest najwyższy, a Groove jest jedną z nich.

Pomyślna identyfikacja miejsc, w których przebywają docelowi odbiorcy, jest pierwszym krokiem do zbudowania wydajnego cyfrowego kanału dystrybucji lub zbioru kanałów. Po ich zidentyfikowaniu należy je ustrukturyzować w procesach dystrybucji.

Przykładowy proces dystrybucji na Twitterze może wyglądać następująco:

Na wejściu: Wpis na blogu o najnowszym wydaniu Twojego magazynu cyfrowego lub wysoko konwertująca kopia strony docelowej Twojej aplikacji.

  • Kopia przerobiona na kilka tweetów
  • Linkowanie z utworzonych tweetów do oryginalnego adresu URL
  • Dodawanie odpowiednich tagów hash
  • Dodawanie odpowiednich obrazów (opcja)
  • Buforowanie tweetów

Na wyjściu: Tweety dystrybuowane

Przykładowa struktura tweeta może wyglądać następująco:

Tweet: Temat/korzyść/wartość + wezwanie do działania + link + hashtag + obrazek (opcja)

Oczywiście procesy te można zautomatyzować. W rzeczywistości automatyzacja dystrybucji jest w pewnym momencie koniecznością, aby osiągnąć wzrost skali, ale o tym przeczytasz bardziej szczegółowo w tym artykule.

Wskazówka: Zidentyfikuj nie tylko, gdzie znajdują się Twoi docelowi odbiorcy, ale także gdzie słuchają Twojej wiadomości. Na przykład nasza grupa docelowa przebywa zarówno na Facebooku, jak i na LinkedIn, ale ponieważ oferujemy typowe usługi B2B, jesteśmy słuchani przez LinkedIn.

Jak zautomatyzować proces dystrybucji cyfrowej?

Istnieje wiele narzędzi wartych wypróbowania. Co więcej, za niektóre z nich warto nawet zapłacić, ale za każdym świetnym narzędziem stoi ludzka aktywność. I możemy działać lepiej lub gorzej w zależności od naszych umiejętności. Przyjrzyjmy się więc niektórym technikom, które działają dla nas. Być może sprawdzą się one również w Twoim przypadku.

Jak więc wykorzystać darmowe narzędzia do skutecznego marketingu produktu cyfrowego? Podam kilka przykładów wykorzystania narzędzi, z których osobiście korzystam.

Aplikacja Buffer

Buffer to najprostszy sposób na publikowanie w sieciach społecznościowych, w tym na Twitterze i Facebooku. W ramach darmowego planu można buforować do 10 wiadomości wychodzących (tweetów) w każdej sieci zgodnie z kalendarzem publikacji. Jeśli chodzi o kalendarze, odpowiedni czas publikacji pozwala w pełni wykorzystać potencjał danej sieci (zwłaszcza Twittera, który jest medium czasu rzeczywistego).

Kalendarze publikacji muszą być tworzone lub generowane automatycznie. Używam Tweroid w celu dostosowania istniejących kalendarzy. Tweroid pozwala rozpocząć tweetowanie, gdy obserwujący naprawdę słuchają, monitorując i zapewniając najlepsze czasy na tweetowanie. Co więcej, Tweroid można zsynchronizować z aplikacją Buffer.

Wskazówka: Kiedy tworzysz pierwszą wersję kalendarza publikacji, spróbuj zrobić to ręcznie i upewnij się, że stoi za tym jakaś solidna logika. W moim przypadku lubię myśleć o moich odbiorcach. Kim oni są i jakie są ich codzienne czynności? Na przykład, dzięki aplikacji @PressPadApp skonfigurowałem 5-dniowy kalendarz tweetowania dokładnie o 8 rano do każdej lokalizacji, z której spodziewałem się klientów.

Aplikacja BOOM

Lubię myśleć o Boom jako o alternatywie dla Buffera, która zapewnia inne podejście do dystrybucji treści niż Buffer. Dzięki Boom możesz importować swoje treści za pośrednictwem kanału RSS, więc Twoje posty / tweety mogą być generowane automatycznie. Możliwe jest również zaproszenie zespołu do pomocy w rozpowszechnianiu treści. Dzięki BOOM mogą oni szybko publikować treści firmowe na swoich kontach społecznościowych, pomagając w promocji treści. Brzmi jak dobry pomysł!

Dystrybucja oparta na RSS jest bardzo potężna, ponieważ zapewnia dynamiczną zawartość dla własnego ekosystemu publikacji cyfrowych. Jeśli więc dodasz swój blog do katalogów akceptujących kanały, takich jak AllTop, po opublikowaniu wpisu na blogu zmiana zostanie odzwierciedlona również w kanale bloga. Magia.

Wskazówka: Używam SB RSS Feed, wtyczki WordPress, która pozwala mi skonfigurować kanał RSS bloga PressPad w sposób wymagany przez AllTop.

AllTop

Konfiguracja kanału RSS AllTop

Aplikacja IFTTT

Za pomocą IF THIS THEN THAT można dodawać relacje między elementami całej sieci kanałów mediów społecznościowych, blogów i kanałów. Na przykład możesz skonfigurować system, który będzie automatycznie tweetował po otrzymaniu wiadomości e-mail lub aktualizacji kanału.

– Brzmi niezręcznie?
– Bez obaw, będę miał czytelny przykład.

Gdy wydawca PressPad przesyła pliki PDF z magazynem na swoje konto PressPad, PressPad tworzy przykładowy plik PDF wykonany z 5% oryginalnego pliku i automatycznie przesyła go na naszą stronę marki na issuu.

Próbki PressPad Issuu

W ten sposób mamy około 900 plików PDF z przykładowymi magazynami przesłanymi na dedykowany stos. To czysta promocja dla naszych wydawców.

Teraz pobieramy kanał RSS z tego stosu i używamy go w IFTTT do wyzwalania tweetów. Mówimy: „Hej IFTTT, weź ten kanał i JEŚLI pojawi się nowa treść, to musisz tweetować o TYM na wybranym profilu na Twitterze”.

IFTTT jest bardzo potężnym narzędziem, ponieważ pozwala zautomatyzować wiele działań w mediach społecznościowych. W naszym przypadku każde przesłanie pliku PDF tworzy szum w mediach społecznościowych. Mając zaoszczędzony czas, który poświęciłbym na publikację, mogę zainwestować go w mniej skalowalne działania, takie jak rozmowa z prawdziwymi ludźmi i pomaganie im w osiągnięciu nieba.

IFTTT

Wskazówka: Kanały RSS są jak strumienie danych, które mogą pompować Twoje kanały mediów społecznościowych potężnymi, żywymi treściami. Niektóre witryny nie udostępniają jednak kanałów. W takim przypadku można skorzystać z Feed 43, który umożliwia tworzenie niestandardowych kanałów z witryn html. Tutaj znajdziesz szczegółowy przewodnik na temat tworzenia kanałów dla platformy Medium

Wcześniej w tym artykule pokazaliśmy, jak przesyłać treści do cyfrowych kanałów dystrybucji. Ale skąd możesz mieć pewność, że mówisz do publiczności, która naprawdę Cię słucha? W przypadku sieci społecznościowych łatwo jest przyciągnąć odpowiednią publiczność, ponieważ po opublikowaniu czegoś wartościowego możesz sam udać się do docelowych osób.

Na przykład na Twitterze powinieneś wyróżnić osoby, które znalazłeś za pomocą wyszukiwania zaawansowanego lub zacząć dodawać je do publicznych list na Twitterze. Oni to zobaczą i większość z nich to doceni. Na Facebooku możesz korzystać z grup na Facebooku, aby przyciągnąć odpowiednich odbiorców, polubienia, komentarze, a nawet bezpośrednie wiadomości.

MailChimp

Jeśli chodzi o budowanie list mailingowych, powinieneś w tym celu rozpocząć kampanię rozdawniczą. MailChimp jest idealnym narzędziem do tego rodzaju działań content marketingowych. Umożliwia ono wykonywanie następujących czynności:

  • Tworzenie formularzy opt-in, przez które ludzie będą się rejestrować.
  • Zarządzanie bazą potencjalnych klientów (bazą subskrybentów).
  • Wysyłanie automatycznych wiadomości e-mail z prezentem, na który subskrybenci się zapisali.
  • Analiza danych (współczynniki otwarć, kliknięć itp.)
  • Wysyłanie kolejnych kampanii e-mailowych.

Jak używać MailChimp do tworzenia kampanii z gratisami?

MailChimp jest znany ze swojej zdolności do wysyłania pięknych biuletynów e-mailowych bez wysiłku i niedrogich planów (bezpłatnie za 12 000 e-maili miesięcznie wysyłanych do 2000 subskrybentów). W rzeczywistości to narzędzie ma wszystko, czego potrzeba do prowadzenia kampanii rozdawniczej. Głównym celem wymiany prezentów na adresy e-mail jest pozyskanie wysoce ukierunkowanych leadów. W ten sposób będziesz budować listę mailingową dla swoich przyszłych kampanii e-mailowych.

Do dzieła!

Gratisowy przewodnik po publikacjach cyfrowych

Potrzebujesz prezentu, który przyciągnie Twoich potencjalnych klientów. W naszym przypadku były to szablony magazynów inDesign, a w przypadku drugiej kampanii była to aplikacja magazynowa dla wydawców zainteresowanych publikowaniem cyfrowym, marketingiem treści i urządzeniami mobilnymi. Ludzie otrzymywali je po zarejestrowaniu się przez e-mail.

Oto kroki, które należy wykonać, aby przygotować kampanię rozdawniczą:

  1. Stwórz stronę docelową, która zaprezentuje Twój niesamowity prezent. Możesz użyć Unbounce lub Landingi, aby zrobić to bez kodowania.
  2. Prześlij plik prezentu na swój serwer i skopiuj jego lokalizację URL. Będziesz musiał wkleić ten adres URL do wiadomości e-mail, która zostanie wysłana do subskrybentów.
  3. Zaloguj się do swojego konta MailChimp. Przejdź do "Lists" i "Create List". Adresy e-mail subskrybentów zostaną zapisane na tej liście.
  4. Przejdź na stronę "Lists/Your_New_List/Settings/Require email footer content" i napisz prostą wiadomość powitalną, która zostanie wysłana e-mailem do subskrybentów. Pamiętaj, aby wkleić adres URL do pliku z prezentem.
  5. Wejdź na stronę "Lists/Your_New_List/Signup Forms" i wygeneruj formularz zapisu. Teraz skopiuj kod formularza i wklej go na swoją stronę docelową.

Wskazówka: Użyj prostego i wyraźnego wezwania do działania w wiadomości e-mail, aby wywołać akcję pobierania(np. kliknij tutaj, aby pobrać prezent).

Przykład:

Utworzyłem listę „Free Magazine Templates” i wypełniłem kilka domyślnych danych wejściowych.

Listy MailChimp

Następnie kliknąłem „Ustawienia/Wymagana treść stopki e-mail” i użyłem jej do pozostawienia krótkiej kopii tekstu w linku oraz opisu, jak otrzymać prezent, na który użytkownik się zapisał.

Nowa lista MailChimp

Osoby, które pozostawiły swój adres e-mail za pośrednictwem formularza osadzonego na stronie docelowej, automatycznie otrzymały wiadomość e-mail. Za pośrednictwem tego e-maila mogli odebrać prezent, klikając adres URL (link).

Wskazówka: Możesz także użyć przycisków udostępniania społecznościowego na stronie docelowej z małym wezwaniem do działania. Ludzie, którym zależy, to ci, którzy będą się dzielić. Możesz również zaczerpnąć kilka pomysłów z naszej kampanii Digital Publishing Guide.

Kampanie oparte na RSS

Kampania RSS

Twoja lista subskrybentów jest budowana dzięki kampanii rozdawniczej. Gdy zacznie ona rosnąć, powinieneś ją aktywować, wysyłając interesujące treści, które zaangażują odbiorców. Aby to zrobić, możesz stworzyć kampanię opartą na RSS, która wykorzystuje zewnętrzne źródła danych (kanały RSS), które omawialiśmy wcześniej w tym artykule.

Przejdź do zakładki Kampanie na pulpicie nawigacyjnym MailChimp i kliknij „Utwórz kampanię”. Wybierz opcję RSS-Driven Campaign i ostrożnie wklej wybrany kanał URL. Następnie wybierz, jak często ma być wysyłany mailing.

MailChimp rss feed i czas wysyłania

Po przejściu przez proces projektowania wiadomości e-mail możesz rozpocząć kampanię. Pamiętaj, aby zawsze wyświetlać link rezygnacji z subskrypcji w widocznym miejscu, ponieważ subskrybenci mogą chcieć zrezygnować z otrzymywania treści. I powinieneś się z tym pogodzić.

Wskazówka: Dobrze jest zapytać ludzi, czy mogliby udostępnić informacje o Twojej kampanii rozdawniczej w mediach społecznościowych. Ludzie zazwyczaj są bardzo pomocni i zrobią to, o co ich poprosisz. Aby ułatwić udostępnianie, możesz przygotować specjalny link, który wywoła aktywność związaną z udostępnianiem. W przypadku Twittera możesz przygotować specjalny link, który wykona tę pracę za Ciebie. Skonfiguruj przycisk Tweet na tej stronie

Konfiguracja przycisku Tweet

Gdy będzie gotowy, kliknij przycisk Tweet. Pojawi się wyskakujące okienko z widocznym adresem URL. Kliknij go i skopiuj wyświetlony adres URL.

Wyskakujące okienko tweeta

Adres URL wygląda niezręcznie, prawda?

https://twitter.com/intent/tweet?original_referer=https://about.twitter.com/resources/buttons&text=I%20am%20reading%20top%20tips%20about%20%23digitalpublishing,%20app%20marketing%20and%20%23mobile%20on&tw_p=tweetbutton&url=http://presspadapp.com&via=presspadapp

Użyj www.bit.ly, aby go zmniejszyć.

Teraz kliknij skrócony adres URL (http://bit.ly/1waIY0I) i pokaż mi, czy podoba Ci się ten artykuł, tweetując o nim. Będę wdzięczny za tweeta. Dzięki!

Jak skutecznie analizować swoje działania marketingowe za pośrednictwem SumAll

SumAll to rodzaj analityki, która gromadzi wybrane źródła danych w jednym, czytelnym wykresie. Uwielbiam korzystać z SumAll ze względu na fantastyczne doświadczenie użytkownika i korelację danych, które jestem w stanie na nim znaleźć. Na przykład, czy kiedykolwiek próbowałeś oszacować, jak re-tweety na Twitterze wpływają na ruch internetowy, który napędza nowe zamówienia? Albo czy istnieje korelacja między aktywnością na Google Plus a współczynnikiem konwersji? Dzięki temu narzędziu łatwo to sprawdzić!

SumAll pozwala łączyć różne źródła danych, w tym Google Analytics, SendGrid, MailChimp i wiele innych. Pozwala to na wizualizację wskaźników, które są dla Ciebie najważniejsze.

Ale nie zrozum mnie źle, to nie jest kolejny Google Analytics, MixPanel czy cokolwiek innego. Wizualizuje dane w sposób, który pozwala wyciągnąć wnioski, które mogą i powinny wpłynąć na Twój cyfrowy biznes.

Oczywiście można wizualizować dane w Google Analytics, ale w SumAll można zobaczyć wiele różnych typów danych na jednym wykresie.

SumAll analityka jeden wykres

Na przykład, jeśli wyświetlisz „Zasięg retweetów” i „Średni czas” spędzony przez użytkowników na Twoim blogu – pobrane z Google Analytics – możesz szybko oszacować, czy Twoje działania na Twitterze mają wpływ na ruch na Twoim blogu. I to jest potężne. Bez obliczeń, bez czasochłonnej analizy, po prostu proste wizualne uzasadnienie; czy to działa, czy nie.

Co więcej, jeśli połączysz swoją stronę na Facebooku i konto na Twitterze, automatycznie wyślesz tam kilka przyjaznych wiadomości. Mówię o dwóch rodzajach wiadomości:

  • Cotygodniowy post na Facebooku, który osiągnął najlepsze wyniki dokładnie rok temu.
  • Cotygodniowe tweety z podziękowaniami dla najlepszych obserwujących na Twitterze.

Jest to fantastyczna umiejętność, którą osobiście bardzo lubię, ponieważ nigdy nie jest za późno na zastosowanie mądrej automatyzacji.

Dziękuję Tweet

Poprzedni post na Facebooku

Ale jeśli chodzi o automatyzację mediów społecznościowych, SumAll oferuje jeszcze więcej.

Wskazówka: Zawsze zwracaj uwagę na to, która taktyka działa dla Ciebie. Analizuj swój ruch co dwa tygodnie, ale nie daj się zwariować liczbom i dogłębnej analizie. Ludzie są w stanie wyciągać wnioski na podstawie wizualnej weryfikacji.

PODSUMOWANIE

W tym artykule właśnie odkryłeś, jak mogą działać ogólne ramy tworzenia cyfrowych kanałów dystrybucji. Obejmują one 4 główne punkty:

  1. Identyfikacja kanałów i treści, które są dla Ciebie odpowiednie
  2. Budowanie publiczności
  3. Automatyzacja procesów publikowania w kanałach
  4. Analiza ruchu i iteracji

Oczywiście możesz skupić się na różnych kanałach dystrybucji, które zostały wyróżnione powyżej. Na przykład stwierdziliśmy, że w celu zwiększenia przychodów naszych wydawców cyfrowych widżety internetowe PressPad świetnie sprawdzają się na ich stronach internetowych i blogach. Mówiąc wprost, klienci naszych wydawców byli skłonni kupować ich mobilne magazyny za pośrednictwem stron internetowych. Średni współczynnik konwersji na instalację aplikacji wynosi prawie 20% To bardzo dużo.

Ostatni, ale nie mniej ważny

Mam do ciebie pytanie.

Jak oceniasz App Store na tle innych kanałów dystrybucji cyfrowej?