Co kilka dni publikujemy trzy ważne wiadomości dla branży wydawnictw mobilnych. W tym tygodniu trzy najważniejsze z nich to:
1. New York Times ujawnił przychody swojego cyfrowego biznesu i wygląda to dobrze!
Business Insider relacjonujący tę historię wyciąga nawet optymistyczny wniosek, że „(…) Nawet gdyby drukowana gazeta New York Times, która nadal generuje większość całkowitych przychodów firmy w wysokości około 2 miliardów dolarów rocznie, miałaby zostać jutro zamknięta, firma nadal byłaby w stanie sfinansować doskonały newsroom”.
Cyfrowe ramię New York Timesa o wartości 360 milionów dolarów jest nadal znacznie mniejsze niż papierowe, ale przy zdrowym wzroście maluje całkiem niezły obraz na przyszłość.
2. Guardian News & Media zwiększył przychody cyfrowe o 28,9% w ciągu ostatnich 12 miesięcy!
Wydawca Guardiana, Observera i strony guardian.co.uk zwiększył przychody z działalności cyfrowej z 43,4 mln GBP do 55,9 mln GBP. Co ciekawe, wzrost przychodów cyfrowych opiera się wyłącznie na sprzedaży iPadów (wzrost do 22 900 z 17 000), podczas gdy liczba użytkowników aplikacji na iPhone’a wynosi 57 259, co oznacza spadek z 82 000 rok temu.
3. Future zamyka magazyn
iPad Tech. po 7 miesiącach
Zdecydowanie nie są to dobre wieści. Wciąż jest miejsce na poprawę i Future zdaje się to rozumieć.
Rzecznik Future powiedział The Media Briefing: „tech. był świetnym produktem, ale nie przynosił oczekiwanych rezultatów, więc podjęliśmy szybką, ale trudną decyzję o jego zamknięciu pod koniec ubiegłego miesiąca. To część naszej polityki aktywnego zarządzania portfelem”.
Przyczyną porażki Tech. może być fakt, że… nie był to w końcu Tech.
tech. był niezwykły, ponieważ zamiast być cyfrową wersją magazynu drukowanego, był spinoffem marki mediów internetowych, portalu technologicznego TechRadar. Oznacza to brak spuścizny drukowanej, ale także brak marki drukowanej, na której można by się oprzeć.
Właściciele Tech. nazywają to eksperymentem, który się nie powiódł. Nie wiadomo jeszcze, czy wznowią działalność w innej formie, czy też na razie skończą z publikacją cyfrową.