fbpx Naciśnij “Enter” aby skoczyć do treści

W 2013 roku wiele firm nagle zdało sobie sprawę, że ich pozycja w Google stale spada, a stosowane przez nie techniki SEO (Search Engine Optimization) stopniowo stają się coraz mniej skuteczne. Z drugiej strony, te strony internetowe i przedsiębiorstwa, których głównym celem była treść, rosły i radziły sobie coraz lepiej.

Szczerze mówiąc, nie wiem, czy zmiana ta została narzucona przez samo Google (ze względu na zmiany algorytmu wyszukiwania), czy też jest to po prostu wynik bardziej ogólnych zmian w Internecie i sposobie, w jaki współczesne społeczeństwa postrzegają sieć. Jedno jest pewne: na tych zmianach zyskuje użytkownik końcowy.

Treści są świetne jeszcze długo po ich opublikowaniu

Publikacja cyfrowa jako technika strategii treściZanim w 2011 roku rozpocząłem swoją przygodę z PressPadem, miałem do czynienia z publikowaniem i treściami. Przez wiele lat byłem autorem bardzo popularnego w Polsce bloga.

Przez 6 lat prowadzenia Apple Bloga wyprodukowałem blisko 2 miliony słów, które złożyły się na unikalną treść. Dziś, po prawie 2,5 roku od jego zamknięcia, stronę bloga nadal odwiedza kilka tysięcy czytelników miesięcznie, bezpośrednio z listingu wyszukiwarki. Unikalna zawartość z czasem staje się coraz bardziej skuteczna!

Odkryłem go przypadkiem przeglądając statystyki bloga i byłem zszokowany faktem, że wciąż jest tak często odwiedzany. Od tego momentu używam tej historii, aby udowodnić, jak ważna jest unikalna treść dla nawiązania długotrwałej relacji z czytelnikami (lub klientami w przypadku firm).

Przedstawiamy technikę marketingu treści

Publikacja cyfrowa jako technika marketingu treściMarketing treści zawsze był przedmiotem zainteresowania marketerów. Nigdy jednak nie był tak potężny jak dziś. Jeszcze kilka lat temu strategia treści była traktowana jako działanie zbyt długoterminowe, które nie mogło zagwarantować szybkiego zwrotu z inwestycji ani wymiernych rezultatów.

Dzięki wspomnianym zmianom content od kilku lat przeżywa swój renesans. Firmy coraz częściej decydują się na inwestowanie w unikalne treści i przywiązują do nich coraz większą wagę (z pewnością pomocne okazało się również pojawienie się wielu narzędzi analitycznych pozwalających w łatwy sposób zmierzyć wpływ treści na sprzedaż).

Publikacja cyfrowa jako część strategii treści

Publikacja cyfrowa jako technika marketingu treści

Podstawową rolą content marketingu jest dotarcie z treścią do zainteresowanych nią czytelników. Można ich znaleźć w tradycyjny sposób offline, za pośrednictwem dziesiątek kanałów online, a także urządzeń mobilnych.

Rozwój rynku mobilnego to świetna wiadomość także dla content marketerów. Tylko dziś prawie połowa interakcji na Facebooku odbywa się za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Co więcej, ci, którzy „lubią” zdjęcia swoich znajomych z wakacji, jednocześnie przeglądają wiadomości i czytają inne informacje za pomocą tego samego urządzenia.

Jeśli firmy chcą poważnie podchodzić do świadomości treści, ich obecność na urządzeniach mobilnych powinna być postrzegana jako obowiązkowa.

PressPad współpracuje z wieloma firmami publikującymi własne magazyny lub katalogi na iPadach i iPhone’ach w ramach oferowanych przez siebie treści. Dzięki byciu częścią iOS Newsstand dosłownie docierają do kieszeni swoich czytelników (gra słów zamierzona).