fbpx Naciśnij “Enter” aby skoczyć do treści

Wydawcy PressPad używają spersonalizowanych inteligentnych widżetów na swoich stronach internetowych, aby zachęcić odwiedzających do zainstalowania ich mobilnej aplikacji magazynowej. Przeanalizowaliśmy ruch, który przeszedł przez nasze widżety w 2014 roku i uznaliśmy, że jest on bardzo interesujący, aby się nim z wami podzielić. Oto zbiór danych z ostatniego roku, w tym udział mobilnego systemu operacyjnego, z ponad stu widżetów PressPad.

Przede wszystkim widżet został zaprojektowany w taki sposób, aby zawsze pokazywać okładkę najnowszego wydania cyfrowego oraz dwie plakietki łączące z App Store i Google Play. Dla naszych wydawców dostępny jest również inny widżet o nazwie PressPad Web Store. Umożliwia on wydawcom sprzedaż wydań cyfrowych za pośrednictwem ich własnych stron internetowych. Obsługuje transakcje PayPal, aby rozszerzyć doświadczenie zakupowe z aplikacji na ich stronę internetową.

Dlaczego to robimy?
Ponieważ widgety internetowe okazały się skutecznymi narzędziami sprzedaży online ze współczynnikiem konwersji do 20% (mierzonym podczas dziewięciomiesięcznego okresu testowego).

Krajobraz czytelników

Dane dostarczone w tym raporcie pochodzą z widżetów, które zostały zainstalowane na stronach internetowych wydawców PressPad. Od tego czasu minęło 12 miesięcy (od 20 grudnia 2013 r. do 19 grudnia 2014 r.), a setki wydawców na całym świecie używają naszych widżetów na swoich stronach internetowych do generowania nowych instalacji aplikacji i sprzedaży (choć nie wszyscy wydawcy PressPad używają tych widżetów).

Traffic scoop:

  • Odsłony: 9,5 miliona
  • Okres: 12 miesięcy
  • Strona/sesja: 1,4

Lokalizacje źródeł ruchu
Zastrzeżenie: To nie są lokalizacje naszych klientów, ale źródła ruchu, który przeszedł przez widżet PressPad w 2014 roku.

Geolokalizacja ruchu internetowego widżetu

Lokalizacje odzwierciedlają źródło ruchu na stronach i blogach wydawców PressPad.

  • Polska: 18,68%
  • Wielka Brytania: 17,46%
  • Stany Zjednoczone: 15.90%
  • Australia: 4.23%
  • Chorwacja: 3,32%
  • Kanada: 3.27%
  • Indie: 3.22%
  • Wenezuela: 2,20%
  • Niemcy: 1,41%
  • Meksyk: 1,35%
  • Inne: 28,95%

Kategoria „Inne” to bardzo długi ogon lokalizacji, które obejmują dosłownie wszystkie kontynenty z wyjątkiem Antarktydy. Istnieją 234 lokalizacje / kraje, w tym 1 wizyta z Korei Północnej i 2 z Samoa Amerykańskiego (uśmiech). Należy pamiętać (ponownie), że ten rozkład lokalizacji nie odzwierciedla lokalizacji klientów PressPad.

Wojny sprzętowe

Źródła ruchu według urządzeń

Najbardziej interesująca część raportu ruchu internetowego dotyczy sprzętu. Wygląda na to, że ruch mobilny utrzymuje jedną trzecią całego ruchu, który przeszedł przez widżety. Oto szczegółowy podział według kategorii.

  • Pulpit: 66.33%
  • Mobilne: 22,59%
  • Tablet: 11.08%

Udział mobilnych systemów operacyjnych

Urządzenia mobilne według informacji o urządzeniu
Urządzenia mobilne według informacji o urządzeniu

Apple trzyma połowę tortu z iPadem i iPhonem prawie podzielonym na dwie ćwiartki. Drugie najpopularniejsze urządzenia to: Samsung Galaxy S III i IV. Reszta przypadła Google Nexus 7, Samsung Galaxy S II, HTC M7 One. Inne urządzenia mają bardzo mały udział w porównaniu do dominacji Apple. Dowodzi tego poniższe porównanie danych.

Urządzenia mobilne według marki
Urządzenia mobilne według marki

Apple jest królem. Rządzi z 50% udziałem w ruchu. Drugie miejsce zajmuje Samsung z nieco ponad 23%. Sony, LG, Google i HTC mają po 12%.

OS Wars

Jeśli chodzi o mobilne systemy operacyjne, rynek jest raczej spolaryzowany pomiędzy iOS i Androidem. Istnieje jednak stosunkowo niewielka luka, o którą walczy Microsoft Windows. Przyjrzyjmy się liczbom.

Ruch mobilny. Podział według mobilnego systemu operacyjnego
Ruch mobilny. Podział według mobilnego systemu operacyjnego

W tym badaniu Apple iOS utrzymuje 49,4%, a Google Android 47,1%. Ostatnie 3,5% zajmują systemy malejące, takie jak BlackBerry czy Symbian. Co więcej, Windows zaczął przejmować tę 3,5% niszę.

Dynamika

Udział mobilnych systemów operacyjnychUdział mobilnych systemów operacyjnych – całkowity ruch widżetów

Udział mobilnych systemów operacyjnychUdział mobilnych systemów operacyjnych

Interesujące rzeczy zaczęły być widoczne, gdy podzieliliśmy systemy operacyjne na 3-miesięczne fragmenty danych. Urządzenia z Androidem dominowały wśród czytelników naszych wydawców, a następnie iOS przejął prowadzenie i ustabilizował swój udział w stosunku do Androida pod koniec roku.

Udział mobilnych systemów operacyjnych - inne systemy

Kiedy przyjrzymy się bliżej niewielkiej luce zajmowanej przez niszowe systemy operacyjne, staje się jasne, że wycofanie się BlackBerry pozostawiło nieoczekiwane (?) miejsce na rozwój Windows. I wydaje się, że Windows wykorzystał tę szansę, aby zdominować tę niszę.

Przyszłość

Opierając się na danych PressPad widgets możemy założyć, że oczekiwanie jakiejkolwiek większej rewolucji na rynku mobilnych systemów operacyjnych w tym roku nie jest uzasadnione. Dominacja Apple iOS jest dość stabilna, a dzięki solidnej bazie produktów mobilnych trudno będzie przełamać ich pozycję. Innowacyjność i nowa jakość dostarczona użytkownikom wraz z wprowadzeniem nowego Androida 5.0 może być punktem zwrotnym, jeśli jednak pójdą za tym producenci urządzeń z Androidem. Duże pytanie dotyczące Windows mobile – czy 3,5-5% luka rynkowa wystarczy, aby wpłynąć na całą branżę – pozostaje otwarte.

Co więcej, spodziewamy się , że Android będzie miał silny wpływ na publikację cyfrową w 2015 roku i aktywację regionów Azji i Pacyfiku, a także ogromnej diaspory azjatyckiej rozproszonej po całym świecie, która chciałaby być na bieżąco z krajowymi wydaniami w sposób cyfrowy. Wynika to z faktu, że bycie cyfrowym daje możliwość korzystania z czasopism, które znają.