fbpx Naciśnij “Enter” aby skoczyć do treści

Dziesięć lat temu nikt nawet nie przypuszczał, że wszyscy będziemy korzystać z e-czytników i tabletów, aby być na bieżąco z wiadomościami ze świata, czytać książki i przeglądać internet.

Ale nadeszła cyfrowa rewolucja wydawnicza. Wiązało się to ze stworzeniem Apple iPad i Kindle, a niedługo potem inne firmy poszły w ich ślady. Umożliwiło to rozkwit sektora wydawniczego online dzięki wprowadzeniu elektronicznych gazet i czasopism. Kiedy Apple po raz pierwszy wprowadził na rynek iPada, odnotował on sprzedaż na poziomie 7 milionów sztuk w ciągu zaledwie 6 miesięcy.

tablet
(Zdjęcie: Johan Larrson)

Czy Apple iPad jest liderem tej rewolucji?

Przyjrzyjmy się nieco historii…

  • Rok 2007 przyniósł premierę Amazon Kindle.
  • Rok 2010 przyniósł premierę tabletu Apple iPad.

Sprzedaż Amazon Kindle i netbooków spadła w 2010 r.
Chociaż aplikacje Kindle wzrosły z 24% do 67% w 2012 r., a aplikacje na Androida stanowią obecnie 75%, Apple iPad jest nadal liderem rynku z 87% użytkowników korzystających z nich w porównaniu do ich cyfrowych odpowiedników.(Dzięki uprzejmości: auditedmedia, 2012)

Tak więc obecnie….

Apple iPad jest w rzeczywistości obecnym liderem w tej cyfrowej rewolucji wydawniczej.
Według Distimo, która przeprowadziła badania na ten temat; powodem, dla którego firmy zajmujące się wydawnictwami cyfrowymi wybierają aplikacje na iPada, jest fakt, że ich aplikacje przynoszą największe przychody.

Może to wynikać z faktu, że użytkownicy mogą nadal uzyskiwać dostęp do aplikacji, nawet gdy nie są online, ponieważ zostały one już pobrane i są gotowe do użycia. Nie zapominając o tym, że jest to lekkie urządzenie przenośne, które umożliwia pracę zdalną i zapewnia użytkownikom największą liczbę aplikacji w porównaniu do innych tabletów.(Dzięki uprzejmości: Yudu media, 2012)

W 2012 r. wprowadzono płatne strony internetowe, zwłaszcza dla gazet, co doprowadziło do zwiększenia rentowności tych wydawców poprzez pobieranie niewielkiej opłaty za dostęp do ich treści. Czytelnicy tych publikacji chętnie płacą za korzystanie z tej usługi, ponieważ oznacza to, że nie muszą już kupować papierowych kopii. Chociaż nie wszyscy wydawcy korzystają z tego rozwiązania, w pewnym momencie w przyszłości oczekuje się, że wraz z rozwojem branży stanie się to normą dla wszystkich wydawców, ponieważ coraz więcej osób korzysta z tabletów w poszukiwaniu wiadomości.

Przyjrzyjmy się teraz niektórym z przedstawionych prognoz na przyszłość:

  • 75% populacji będzie online do 2012 r.
  • 760 milionów posiadaczy tabletów do 2016 roku

(Dzięki uprzejmości: Forrester Research. Hubspot )

Według Nielson Online w czerwcu 2012 roku, 34,3% światowej populacji korzystało z Internetu; z Ameryką Północną na poziomie 78,6%, jedynym kontynentem, który spełnił tę prognozę.
Obecnie, w 2012 roku, Stany Zjednoczone miały 117 milionów użytkowników tabletów; może się więc okazać, że prognoza ta zostanie spełniona do 2016 roku.

Nie są to jedyne powody, dla których wierzymy w e-publikację w PressPad. Robimy to, ponieważ należymy do pokolenia e-czytelników i chcemy, aby wydawcy i więcej czytelników przeniosło się na tablety