Marketing miejsc na urządzeniach mobilnych staje się niezwykle ważny w dzisiejszym „mobilnym świecie”. Technologia Bluetooth beacons wydaje się odgrywać bardzo ważną rolę w zmieniającym się paradygmacie marketingu miejsc. W tym artykule przeczytasz o Facebook Beacons i hotelowych rozwiązaniach marketingowych opartych na beaconach.
Beacony Bluetooth łączą to, co online z tym, co offline, szczególnie w miejscach takich jak hotele, lotniska i sklepy detaliczne. A Facebook Beacons mają wszystko, czego potrzeba, aby dodać ogromnego rozpędu nadchodzącej rewolucji.
Sygnały nawigacyjne Facebooka
Facebook rozpoczął wdrażanie własnych sygnałów Bluetooth Beacon dla wybranych firm. Beacony oferowane przez Facebooka są bezpłatne. Korzystając z tej technologii IOT, Facebook pozwala swoim użytkownikom zobaczyć więcej informacji o lokalizacji konkretnej firmy dzięki nowej funkcji o nazwie Place Tips.
Place Tips, nowa funkcja aplikacji Facebooka, działa poprzez wyświetlanie użytkownikom Facebooka postów i zdjęć dotyczących określonego miejsca lub lokalizacji biznesowej po otwarciu aplikacji w jej zasięgu.
Facebook mówi, jak działają wskazówki dotyczące miejsc
„Wskazówki dotyczące miejsc wyświetlają więcej informacji o odwiedzanych miejscach, w tym zdjęcia znajomych, doświadczenia i chwile z danego miejsca.
Twoja lokalizacja jest określana za pomocą sieci komórkowych, Wi-Fi, GPS i sygnalizatorów Bluetooth® Facebooka. Wyświetlanie wskazówek dotyczących miejsc nie powoduje publikowania ich na Facebooku ani pokazywania innym, gdzie się znajdujesz.(…)”
Marketing miejsc łączy ludzi i marki
Oferowanie darmowych Facebook Beacons jest silnym sygnałem zachęcającym firmy do łączenia się z własnymi klientami za każdym razem, gdy korzystają z Facebooka podczas wizyty. W PressPad sprawdzamy możliwości wykorzystania Facebook Bluetooth Beacons do łączenia się z naszym PressPad Lounge, usługą marketingową opartą na lokalizacji, przeznaczoną głównie dla hotelarzy i branży turystycznej.
— To był Facebook. A co z dedykowanymi rozwiązaniami lokalnymi dla obiektów i hoteli?
— Bez obaw, dalej przeczytasz wszystko, co powinieneś wiedzieć o PressPad Lounge dla swojej lokalizacji biznesowej.
Sygnalizatory marketingowe dla hoteli
Zaprojektowaliśmy własne rozwiązanie marketingowe dla hoteli, aby poprawić wrażenia gości, zwiększyć świadomość marki i zwiększyć lojalność wśród klientów i gości hotelowych, tak jak zrobił to Facebook dla swojej aplikacji. Dzięki własnej markowej aplikacji otwierają się ogromne nowe możliwości zwiększania lojalności wśród klientów i gości. Działa jednocześnie dla hotelarzy wewnątrz i na zewnątrz hotelu.
Wewnątrz hotelu zapewnia treści premium lub czasopisma dla gości, całkowicie za darmo. Pamiętaj, że naszą podstawową działalnością jest publikacja cyfrowa. Publikujemy magazyny na urządzeniach mobilnych z 400 tytułami w App Store.
Poza hotelem angażuje ludzi wybraną komunikacją marki i oferuje promocje aktualnie dostępne w hotelu, wszystkim osobom z zainstalowaną aplikacją na urządzeniach mobilnych.
Co więcej, marketerzy hotelowi są w stanie zaangażować użytkowników aplikacji za pomocą komunikacji marki za pośrednictwem trzech kanałów:
- Powiadomienia push
- Powiadomienia e-mail
- Niestandardowy kanał na Twitterze
Trzy istotne kanały, które nie są dostępne za pośrednictwem aplikacji Facebook, ale istnieje rozwiązanie, którym jest nasza aplikacja PressPad Lounge.
Jak działa PressPad Lounge
System PressPad Lounge składa się z dwóch uzupełniających się elementów:
- składnik oprogramowania
- komponent sprzętowy
Komponent sprzętowy o nazwie iBeacon jest dostarczany do wybranego obszaru hotelu, gdzie nadaje delikatny sygnał radiowy – w ten sposób kształtuje się ekskluzywny wirtualny obszar PressPad Lounge.
Specyfikacja sprzętowa Bluetooth Beacon:
- Rozmiar pudełka zapałek.
- Dostępny w kolorze białym.
- Nie wymaga konserwacji.
- 2-letnia żywotność baterii.
- Łatwy do przymocowania do dowolnej powierzchni.
- Zasięg do 50 metrów na otwartej przestrzeni.
Składnikiem oprogramowania jest markowa aplikacja mobilna, która działa w dowolnym miejscu na świecie. Jednak w strefie hotelowej z działającym PressPad Lounge ujawnia dodatkowe funkcje premium, dostępne dla gości hotelowych za darmo, bezpośrednio na ich urządzeniach mobilnych.
Funkcje aplikacji mobilnej:
- Markowy układ
- Widok główny dystrybuuje zawartość premium
- Widok z boku wyświetla kanał Twittera
- i/lub kody promocyjne i markowe wiadomości
- Obsługa powiadomień push
- Obsługa powiadomień e-mail
- Integracja z mediami społecznościowymi
Wartości marketingowe i sprzedażowe dla hotelarzy
Marketerzy hotelowi zyskują unikalne narzędzie do budowania świadomości marki poprzez markową komunikację skierowaną do użytkowników mobilnych. Mogą zasilić wysiłki sprzedażowe hotelu zaangażowanymi użytkownikami, którzy zainstalowali ich aplikację w celu otrzymania kodu promocyjnego.
Telewizor, bezpłatne Wi-Fi, a nawet żelazko w pokoju – wszystko to kształtuje wrażenia gości, ale także wybór bezpłatnych czasopism wysokiej jakości, dostępnych do czytania na własnym telefonie komórkowym lub tablecie. Zaangażowani klienci napędzają pozytywną pocztę pantoflową, która jest podstawą każdego udanego procesu sprzedaży opartego na rekomendacjach.
PressPad Lounge jest dostępny jako wstępnie skonfigurowany pakiet. Wszystko, co musisz zrobić, to podłączyć urządzenia iBeacon w wybranym obszarze hotelu. Zajmuje to tylko 5 minut i jest gotowe do użycia od momentu podłączenia beaconów. Do korzystania z tego produktu nie jest wymagana skomplikowana integracja ani szczegółowa wiedza techniczna.
PressPad Lounge może współpracować z dowolnymi dostępnymi produktami marketingu lojalnościowego, bez żadnych przeszkód.
Możliwości dla marketerów hotelowych
PressPad lounge jest bardzo elastyczny, a jego zastosowania sięgają od kształtowania doświadczeń gości po kształtowanie stref czytelniczych i budowanie lojalności za pomocą rozwiązania mobilnego. Wnosi wartość dodaną do oferty hotelu i nie jest tylko kolejną aplikacją, ale spójnym rozwiązaniem, które wykorzystuje zachowania ludzi. Ludzie lubią czytać i lubią dostawać różne rzeczy, takie jak zniżki lub bezpłatny dostęp do obszarów premium/ograniczonych.
Oto główne funkcje PressPad Lounge:
Branded App – Jest to aplikacja mobilna dla indywidualnego hotelu, która współpracuje z PressPad Lounge. Może być nazwana po Hotel Lounge i opublikowana w App Store i Google Play, aby wspierać największe platformy mobilne na świecie. W ten sposób hotelarze mogą dotrzeć do użytkowników mobilnych w dowolnej części świata.
Niestandardowe treści – są to niestandardowe publikacje hotelowe w formacie PDF, które mogą być dystrybuowane za pośrednictwem aplikacji, zapewniając fantastyczne wrażenia użytkownika. Dotyczy to broszur, czasopism, a nawet menu hotelowej restauracji.
Czasopisma – PressPad publikuje setki czasopism z całego świata, w tym z USA, Wielkiej Brytanii, RPA, Japonii i Europy. Możemy dostarczyć 5-10 magazynów na każde wdrożenie PressPad Lounge.
Powiadomienie push – jest to wiadomość podobna do wiadomości tekstowej/sms, którą można wysłać do użytkowników aplikacji. Wiadomość może zawierać do 100 znaków i jest wyświetlana na urządzeniu użytkownika za pośrednictwem systemu operacyjnego.
Powiadomienie e-mail – jest to wiadomość e-mail, która może zostać wysłana do wszystkich użytkowników aplikacji, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie wiadomości e-mail.
Rozprzestrzenianie się kodu promocyjnego – jest to statyczny tekst wyświetlany w panelu bocznym aplikacji hotelowej, który może identyfikować osoby posiadające prawa do określonych zniżek lub promocji. Kod ten może być odnawiany co tydzień lub nawet wcześniej na żądanie.
Twitter – Twitter okazał się być jedyną siecią społecznościową aktywnie wykorzystywaną przez podróżnych. Dlatego też konto hotelu na Twitterze może być wyświetlane w aplikacji, aby angażować ludzi we wszystkie najnowsze wiadomości i oferty hotelu.
Użytkownicy mobilni generują 40% ruchu internetowego
Żyjemy w mobilnym świecie. Cisco w swojej białej księdze zatytułowanej: Global Mobile Data Traffic Forecast Update, 2014-2019 twierdzi, że:
„Widzimy szybki spadek udziału telefonów innych niż smartfony z ponad 61% w 2014 r. (4,5 mld) do mniej niż 27% do 2019 r. (3,1 mld) (…)”.
Globalny wzrost liczby urządzeń mobilnych i połączeń według Cisco
Każdy korzysta z co najmniej jednego urządzenia mobilnego, które staje się stałym towarzyszem większości ludzi. Cyfrowy świat dostarcza nam rozrywki za pośrednictwem urządzeń mobilnych. PressPad Lounge działa tam, gdzie skupia się uwaga współczesnych ludzi, w mobilnej przestrzeni cyfrowej.
PressPad Lounge zamienia dedykowany obszar hotelowy w wirtualny cyfrowy kącik prasowy. Goście hotelowi mogą bezpłatnie czytać cyfrowe magazyny na swoich urządzeniach mobilnych, podczas gdy ludzie z całego świata mogą korzystać z aplikacji mobilnej hotelu, aby otrzymywać kody kuponów prezentowane przez hotel i angażować się w komunikaty marketingowe hotelu.
Tak długo, jak masz zainstalowaną aplikację, otrzymujesz zniżki hotelowe. I tak długo, jak możesz otrzymywać kody rabatowe/kuponowe, marketerzy hotelowi mogą wysyłać ci powiadomienia push i wiadomości e-mail.
Wreszcie, chociaż PressPad Lounge jest angażujący, łatwy w użyciu i ma moc zwiększania wrażeń gości, czy oferujesz bezpłatne Wi-Fi w swoim obiekcie?
Wskazówki dotyczące sygnałów nawigacyjnych:
Sprawdź to:
- Jak wyświetlać wskazówki dotyczące miejsc odwiedzającym na Facebooku?
- Jak zamówić latarnię nawigacyjną PressPad Lounge dla swojego obiektu.