Facebook to świetne narzędzie sprzedażowe. Jak wykorzystać jego potencjał podczas sprzedaży mobilnego magazynu? W dalszej części artykułu dowiesz się również, jak najlepiej promować swoje cyfrowe wydania na Facebooku i Twitterze za pomocą Facebook Newsstand.
Pod koniec 2013 roku obiecaliśmy naszym wydawcom pomoc w sprzedaży. To dla nas priorytet, dlatego już w grudniu udostępniliśmy pierwsze narzędzia wspierające sprzedaż w postaci pięknych Widgetów Automatycznych i Smart Bannerów Apple, które umieszczone na stronach internetowych promują dedykowane magazyny, kierując użytkownika do App Store i Google Play Store.
Naszym kolejnym krokiem jest wykorzystanie ogromnego potencjału mediów społecznościowych. Prezentujemy naszym wydawcom Facebook Newsstand, narzędzie będące sklepem internetowym, który każdy wydawca powinien dodać do swojej strony na Facebooku.
Prosta instalacja
- Zaloguj się do panelu wydawcy PressPad
- Wybierz ikonę koła zębatego (patrz wyżej) z górnego menu rozwijanego.
- W nowym widoku kliknij zakładkę „Facebook Newsstand” w menu po lewej stronie.
- Teraz kliknij zielony przycisk: „Zainstaluj zakładkę na swojej stronie na Facebooku”
- Jeśli jesteś zalogowany na Facebooku, wybierz z listy stronę, do której ma zostać dodana zakładka „Facebook Newsstand”.
To wszystko!
WSKAZÓWKA: Możesz dodać zakładkę Facebook Newsstand do wielu stron, którymi zarządzasz!
Facebook Newsstand
Sklep z wydaniami wyświetlany w zakładce na Facebooku daje dostęp do wszystkich wydań danego tytułu. Warto więc wgrać poprzednie wydania do swojego panelu – nie pobieramy za to żadnych dodatkowych opłat! Większa liczba dostępnych wydań pozytywnie wpływa na sprzedaż magazynów.
WSKAZÓWKA: Karta jest dostępna pod własnym adresem URL, do którego można linkować w wiadomościach e-mail i mediach społecznościowych, a sam link można skrócić za pomocą takich narzędzi jak bit.ly lub goo.gl.
Jak z niego korzystać – dobre praktyki
Aby w pełni wykorzystać potencjał Facebook Marketingu, pamiętaj o odpowiednim przygotowaniu. Dodaj bezpłatne próbki do swojego magazynu i prześlij poprzednie wydania do swojego sklepu.
Na Facebooku. Poinformuj swoich fanów o nowej zakładce i udostępnij link na Facebooku. Można to robić cyklicznie, np. raz w tygodniu. Post promocyjny powinien składać się z trzech elementów: tekstu, grafiki i linku do zakładki.
Wskazówka: Użyj zrzutu ekranu swojego magazynu lub fragmentu jego strony z interesującą treścią jako wspomnianej grafiki (np. wyciętego wywiadu lub zdjęcia nie w pełni widocznego, dostępnego tylko w magazynie).
Na Twitterze używaj par hashtagów, dzięki którym Twoi nowi czytelnicy będą mogli Cię znaleźć w tej sieci społecznościowej, np. #reading #wedding lub #whattoread #fashion itp. Kierując użytkowników Twittera do swojego sklepu z magazynami na Facebooku, możesz zdobyć nowych polubień.
Wskazówka: Dodaj swój skrócony link do serwisu Facebook Newsstand do opisu swojego konta na Twitterze w ten sam sposób, w jaki zrobiliśmy to na naszym koncie PressPad .
Jeśli masz jakieś pytania dotyczące korzystania z karty Kiosk z wiadomościami na Facebooku, możesz je omówić w komentarzach.