fbpx Naciśnij “Enter” aby skoczyć do treści

Podczas gdy dziennikarze i wydawcy pracują w nadgodzinach w nadzwyczajnych warunkach, aby zapewnić ludziom bieżące dane podczas pandemii Covid-19, PressPad również przyczynia się do tego i usprawnia proces wyszukiwania informacji, dodając funkcję wyszukiwania do platformy aplikacji informacyjnych.

Sytuacja, w której znaleźliśmy się w ostatnim czasie, a wraz z nią izolacja i kwarantanna, spowodowały ogromny wzrost konsumpcji informacji na całym świecie. Witryny informacyjne odnotowały w tych dniach podwojenie ruchu, choć niekwestionowanymi zwycięzcami są lokalni wydawcy, którzy odnotowali wzrost o 89%.

Stabilne funkcjonowanie rentownych biznesów wydawniczych powinno dziś opierać się na zapewnieniu ciągłości i płynności dostarczania treści. Oznacza to konieczność dywersyfikacji kanałów dystrybucji treści i odpowiedzenia sobie na to pytanie:

– Jaka jest najlepsza rzecz, którą mogę dziś dać moim czytelnikom?

Jak nigdy dotąd, ludzie potrzebują szybkiego i wygodnego sposobu dotarcia do skoncentrowanych wiadomości. Dlatego pracowaliśmy nad stworzeniem lepszego doświadczenia dla użytkowników aplikacji mobilnych, co zaowocowało wprowadzeniem funkcji wyszukiwania na platformie PressPad News.

Podczas gdy aplikacja mobilna spełnia obietnice wygodnego dostępu do wiadomości, pasek wyszukiwania umożliwia natychmiastowe znalezienie potrzebnych treści bez konieczności przewijania całości. Rozszerza to możliwości konsumowania treści i satysfakcjonuje użytkowników, którzy wchodzą do środka wiedząc dokładnie, czego chcą.

Dzięki wyszukiwaniu w aplikacji, aplikacje z wiadomościami stają się bardziej wartościowym źródłem informacji, ponieważ dotarcie do pożądanej treści nie wymaga wiele pracy ani wysiłku.

Czy to oznacza, że jesteśmy po prostu… leniwi? Nie do końca.

Od Google wszystko się zaczęło

Czy wiesz, jaka jest najczęściej odwiedzana strona internetowa na świecie? To Google.

Nie znam osoby, która nie wiedziałaby, czym jest Google (nawet moja babcia, która nigdy nie korzystała z komputera, wie o tym – wciąż się zastanawiam – jak?).

Google, podobnie jak inne wyszukiwarki, zmieniło nasze podejście do wyszukiwania informacji i zdobywania wiedzy. Przyzwyczaiły nas do natychmiastowego otrzymywania danych, które chcemy uzyskać. I przenieśliśmy to doświadczenie do innych miejsc w Internecie.

Ilu z nas po wejściu na jakąś stronę internetową automatycznie szuka ikony lupy, aby przyspieszyć proces wyszukiwania tego, co chcemy znaleźć?

To był impuls, by dać użytkownikom aplikacji informacyjnych taką samą wszechmocną możliwość.

Wyszukiwanie w aplikacji dla wydawców mobilnych

Funkcję wyszukiwania umieściliśmy na górnym pasku aplikacji, pomiędzy rozwijaną opcją kategorii („WSZYSTKIE”) a symbolem subskrypcji. Jest to najbardziej naturalne miejsce na umieszczenie elementu wyszukiwania, dzięki czemu jest on widoczny zaraz po wejściu do aplikacji. Prostota projektu górnego paska nawigacyjnego znacznie poprawia wewnętrzną nawigację i nadaje aplikacji nowoczesny, klasyczny wygląd.

Wyszukiwanie w aplikacji na blogu PressPad

Dlaczego ikona szkła powiększającego? Ponieważ jest to jasny i powszechnie zrozumiały symbol – ludzie intuicyjnie wiedzą, do czego służy, nawet jeśli odwiedzają aplikację po raz pierwszy.

Po wpisaniu poszukiwanej frazy w pasku wyszukiwania aplikacji, użytkownik otrzymuje listę artykułów pasujących do tego terminu, zaczynając od najnowszych.

Przykład 1.

The Travel Magazine – portal z wysoce informacyjnymi, optymistycznymi i inspirującymi artykułami związanymi z podróżami, teraz zawierający również treści dotyczące podróżowania online podczas pandemii (świetne posunięcie!).

Powiedzmy, że wybieram się do Kanady i chcę dowiedzieć się więcej o tym kraju z punktu widzenia turysty.

Wyszukiwanie w aplikacji na przykładzie The Travel Magazine

Po wpisaniu słowa kluczowego w pasku wyszukiwania, aplikacja oferuje mi listę artykułów na temat Kanady, od bardziej ogólnych („10 rzeczy do zrobienia i zobaczenia w zachodniej Kanadzie”) po bardziej szczegółowe („24 godziny w Vancouver w Kanadzie”).

Każdy znajdzie coś dla siebie.

Przykład 2.

Metsmerized Online – aplikacja Major League Baseball dla fanów New York Mets. Chcesz otrzymywać najświeższe wiadomości i aktualizacje, aby niczego nie przegapić? Włącz powiadomienia push. A może wolisz sprawdzić statystyki? Wystarczy wpisać słowo kluczowe w pasku wyszukiwania.

Metsmerized Aplikacja informacyjna online z funkcją wyszukiwania w aplikacji

Otrzymujesz artykuły zawierające różne statystyki. Wystarczy rzut oka na tytuł i początek artykułu, aby wybrać ten, którego szukasz.

Przykład 3.

Just the Real News – aplikacja mobilna, która jest miejscem dla niefiltrowanych rządowych dokumentów, komunikatów i oświadczeń. W górnym pasku aplikacji widzimy (od prawej):

  • informacje,
  • kupić subskrypcję,
  • wyszukiwanie,
  • kategorie.

Te małe ikony w żaden sposób nie zniekształcają innych treści.

Tym razem wpisuję słowa kluczowe z długiego ogona.

Wyszukiwanie słów kluczowych z długiego ogona w aplikacji wiadomości

Cóż, nadal działa. Dodatkowa informacja o dacie publikacji pod tytułem jest po prostu bezcenna.

Daj czytelnikom to, co najlepsze

Wyszukiwanie w aplikacji to nowy poziom w rozwoju PressPad News. Przede wszystkim jest to jednak ukłon w stronę czytelników, stworzony w celu poprawy ich mobilnych doświadczeń.

Jak możesz to zrobić? Mam propozycję.

Ty dostarczysz swoim czytelnikom niesamowite treści, a my upewnimy się, że w ciągu sekundy znajdą to, czego potrzebują, dzięki mobilnej aplikacji informacyjnej z paskiem wyszukiwania. Umowa?

Ale zaraz!

Nasza platforma News Apps składa się z wielu elementów:

  • WordPress lub połączenie z kanałem RSS,
  • płatny paywall,
  • różne układy kanałów informacyjnych,
  • powiadomienia push,
  • zaawansowana analiza w czasie rzeczywistym,
  • Integracja mobilna komentarzy Disqus i Facebook.

Możemy je połączyć, aby stworzyć dedykowaną aplikację do obsługi wiadomości.

Porozmawiajmy o Twoim magazynie online.