fbpx Naciśnij “Enter” aby skoczyć do treści

W tym wywiadzie Clark Buckner z TechnologyAdvice.com rozmawiał z wiceprezesem Fiksu ds. nowych rozwiązań rynkowych i medialnych o strategicznych działaniach, które generują lojalnych użytkowników i pokonują wyzwania branży marketingu mobilnego.

Clark Buckner: Przyjrzyjmy się teraz sytuacji, w jakiej znajduje się obecnie branża cyfrowa. Jak myślisz, gdzie jest największe wyzwanie? A może niektóre z największych nieporozumień w dziedzinie marketingu mobilnego dotyczą gier?

Glenn Kiladis: Jest na to wiele odpowiedzi. Myślę, że… Warto zauważyć, że zanim dołączyłem do Fiksu. Byłem wiceprezesem ds. marketingu i monetyzacji w dużej aplikacji społecznościowej o nazwie Haywire. Zajmowałem się więc pozyskiwaniem użytkowników aplikacji mobilnych około 3 lata temu, kiedy było znacznie mniej narzędzi, technologii i ruchu, które można było wykorzystać do budowania publiczności.

Myślę więc, że obecnie największą złożonością w ekosystemie jest to, że menedżerowie ds. pozyskiwania użytkowników, wiceprezesi ds. marketingu lub dyrektorzy marketingu tych marek lub gier muszą dowiedzieć się, jak zbudować zespół ds. pozyskiwania użytkowników i jak najlepiej wykorzystać wszystkie dostępne narzędzia, technologie i ruch.

Tak więc Fiksu jako firma postanowiła zbudować legowisko z ekosystemem marketingu mobilnego lub nad nim. Dzięki Fiksu firma zajmująca się grami może kupować media z wielu źródeł. Jesteśmy zintegrowani ze stu pięćdziesięcioma różnymi sieciami reklamowymi, Facebookiem i Twitterem.

Mamy również własną mobilną platformę DSP (platformę po stronie popytu) z platformami licytacji w czasie rzeczywistym, która pozwala nam korzystać z programatycznych zakupów, które robi wiele firm. Zasadniczo jest to podejście do kupowania mobilnych mediów marketingowych w celu promowania gry.

Platforma ta obejmuje również optymalizację, a zatem kluczem dla dzisiejszych marketerów mobilnych w grach jest znalezienie odpowiednich narzędzi, technologii i platform. Pozwoli to zoptymalizować wydatki na media. Ponieważ istnieje zbyt wiele kanałów medialnych. Niektóre mogą być bardzo skuteczne dla danej gry, a inne nie. Niektóre sieci reklamowe mogą działać dobrze, inne nie. Chodzi więc o to, że tak długo, jak masz możliwość optymalizacji wydatków na media, możesz łatwiej pozyskiwać użytkowników.

Prowadzi mnie to do kolejnego punktu ekosystemu, którym jest to, że jako marketer mobilny lub firma zajmująca się grami musisz mieć naprawdę solidnego partnera do atrybucji i analityki. Atrybucja pozwala więc przypisać wydatki na media do wyników i zrozumieć, skąd pochodzą użytkownicy, z jakich kanałów byli kierowani, a następnie dowiedzieć się, które z nich zapewniają najdłuższą długoterminową wartość i dowiedzieć się, jak najlepiej zoptymalizować wydatki na media za pomocą odpowiedniej atrybucji.

A potem, kiedy faktycznie wchodzisz w tę całą inicjatywę pozyskiwania użytkowników. Powinieneś także szukać partnerów, którzy mają coś, co nazywam BIG data lub wiele danych własnych lub zewnętrznych, które pomogą Ci pozyskać użytkowników, którzy są bardziej ukierunkowani. Na przykład Fiksu, od 3 lat pozyskujemy użytkowników w imieniu firm z branży gier i aplikacji. Prześledziliśmy ponad trzysta osiemdziesiąt miliardów mobilnych zdarzeń marketingowych. I wykorzystaliśmy te zdarzenia marketingu mobilnego do BUYMEDIA w inteligentniejszy sposób poprzez optymalizację przed uruchomieniem kampanii.

Posłuchaj całego wywiadu

Obecnie istnieje wiele wyzwań związanych z ekosystemem. Tak więc wiele firm próbuje zrobić to samodzielnie. Muszą upewnić się, że wybierają odpowiedniego gracza do atrybucji i analizy. Muszą dowiedzieć się, kiedy kupują ruch, czy kupują ruch SURE, czy też kupują ruch korporacyjny. I to jest duży problem w branży, ponieważ istnieje wiele firm, które będą reprezentować dodane zasoby jako własne, ale te dodane zasoby są w rzeczywistości kupowane z dwóch lub trzech innych źródeł, a czasami są one dwa lub trzy razy usunięte. Tak więc niektóre firmy odkrywają, że jeśli nie poświęciły czasu na wampirzenie źródeł ruchu, wydają znacznie więcej na pozyskanie użytkownika, niż gdyby miały do czynienia bezpośrednio z oryginalnym źródłem ruchu. Jest to więc coś, na co firmy muszą uważać w ekosystemie. A potem oczywiście zrozumienie całej technologii reklam mobilnych, aby zająć się zakupem mediów, atrybucją, optymalizacją itp… to także wyzwanie.

CB: Wspomniałeś przed chwilą, że musisz uważać na to, do której sieci dołączysz i że jest wiele pytań o to, jaki jest najlepszy sposób dotarcia do docelowych odbiorców? Wygląda na to, że wszyscy pomagacie swoim klientom przejść przez proces nie tylko dostarczania wyników, ale także pokazywania im, jak do nich dotrzeć.

GK: Tak! My, nasza firma lub Fiksu jako firma prowadzimy wiele badań na ten temat. Tak więc wiele firm, które nabywają gry, odwiedza obszar zasobów Fiksu i przegląda niektóre z białych ksiąg na temat najlepszych praktyk w zakresie marketingu mobilnego itp.

Dostarczamy więc wskazówek i sztuczek dotyczących… mniej niż po stronie sztuczek, ale bardziej po stronie wskazówek dotyczących odpowiedniego marketingu mobilnego. Jest to po prostu zrozumienie wartości kanałów.
Rozmawialiśmy więc o ruchu arbitrażowym, w którym wiele sieci reklamowych kupowało od innych sieci reklamowych, podczas gdy można było kupować oryginalny ruch i kosztowało to więcej. To także zrozumienie wartości marketingu motywacyjnego w porównaniu z marketingiem bez motywacji.

Ponieważ marketing motywacyjny może potencjalnie zapewnić nieco niższą jakość użytkowników lub mniej użytkowników, którzy będą wysokiej jakości. Ale to powiedziawszy, jeśli płacisz odpowiedni koszt za instalację, jesteś w stanie osiągnąć bardzo dobry zwrot z inwestycji. Ponieważ ci, którzy utrzymują grę na swoich telefonach i wydają pieniądze, są w stanie zapewnić dobry roi w oparciu o to, co firmy wydają na określony kanał (…).