Dla firm zajmujących się publikowaniem online, tworzenie różnych kanałów dystrybucji cyfrowej i budowanie zaangażowanej publiczności wokół marki jest równie ważne, jak przygotowywanie wysokiej jakości treści. Zadbanie o wszystkie te elementy daje szansę na komercyjny sukces i zyskowną sprzedaż cyfrową. Aplikacja mobilna odgrywa ważną rolę w tym przedsięwzięciu.
Wielu klientów PressPad podąża tą ścieżką rozwoju i osiąga świetne wyniki mierzone liczbą czytelników i subskrybentów. Dziś chcielibyśmy zaprezentować Romania Insider, serwis informacyjny, którego wysiłki prowadzą do dotarcia do ponad 460 000 czytelników z całego świata każdego miesiąca (luty 2020 r.; ze szczytem ponad 800 000 czytelników w marcu 2020 r.) i ponad 3,5 miliona osób z całego świata każdego roku (2019 r.).
Kim są i jaki jest sekret ich sukcesu?
Zajrzyjmy za kurtynę.
Romania Insider dostarcza różnorodnych i wiarygodnych informacji z Rumunii od 2010 roku. Na anglojęzycznej stronie można znaleźć najważniejsze wiadomości, funkcje i wywiady związane z biznesem, społeczeństwem, polityką, kulturą, podróżami itp. Codziennie publikują wiele wartościowych treści, upewniając się, że ich czytelnicy są zawsze na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami.
Informacje docierają do czytelników z całego świata. Wśród nich są osoby, które są Rumunami z urodzenia, ale mieszkają za granicą, obcokrajowcy, którzy mieszkają i pracują w Rumunii lub ludzie, którzy po prostu chcą dowiedzieć się więcej o tym miejscu na Ziemi – zarówno w celach biznesowych, jak i rekreacyjnych. Ogólnie rzecz biorąc, wielu fanów. Skąd to wiemy?
Romania Insider chwali się swoimi statystykami, które – trzeba przyznać – są naprawdę imponujące.

Jednak stwierdzenie, że jest to tylko serwis informacyjny jest dużym uproszczeniem. Prowadzenie strony internetowej to tylko ułamek ich działalności.
Dywersyfikacja dystrybucji treści w celu budowania grona odbiorców
Serwis informacyjny prezentujący informacje w wyselekcjonowanej, przejrzystej i łatwej do zrozumienia formie stanowił solidną podstawę do dalszego rozwoju. Na początku tego roku Romania Insider uruchomił program subskrypcji i członkostwa, który zapewnia ekskluzywne treści i dostęp do wielu narzędzi informacyjnych na różnych platformach. Odwiedzający mogą zapisać się do jednego z dziesięciu tematycznych biuletynów, z których pięć jest bezpłatnych, a pięć premium, obejmujących cały wachlarz tematów związanych z Rumunią, wybrać rodzaj informacji, które chcą otrzymywać i jak często mają one docierać do ich skrzynek odbiorczych.
Członkowie programu Romania Insider otrzymują codziennie rano biuletyny premium, w tym krótkie biuletyny w języku angielskim, z najnowszymi nagłówkami z rumuńskich mediów, a w każdy piątek w ich skrzynkach pocztowych lądują wyselekcjonowane przeglądy na cały tydzień.
Romania Insider jest również bardzo aktywny na wielu kanałach mediów społecznościowych, w tym na Facebooku, Instagramie, Twitterze i LinkedIn. W ten sposób dociera do różnych grup fanów.
Wszystkie powyższe kanały komunikacji służą przyciąganiu czytelników, budowaniu widowni oraz pokazywaniu ludziom wiarygodności i wartości marki. Dzięki tak szerokiej dystrybucji treści docierają do różnych użytkowników o zróżnicowanych preferencjach, budując ich zaangażowanie i lojalność.
Na tak dobrze przygotowanym gruncie rozpoczęcie podróży z aplikacją mobilną było naturalnym kolejnym poziomem w rozwoju Romania Insider, a jednocześnie najlepszym krokiem, jaki mogli podjąć.
Dlaczego?
Aplikacja informacyjna do zarabiania na treściach cyfrowych
Romania Insider dystrybuuje swoje treści również za pośrednictwem aplikacji informacyjnej, która jest dostępna w Google Play i App Store. O jej popularności świadczy nie tylko liczba pobrań, ale także niezwykle pozytywne komentarze.
Ludzie to uwielbiają!

Skrupulatne budowanie solidnej grupy fanów może znacząco wpłynąć na zarobki.
Serwis Romania Insider wprowadził na przełomie kwietnia i maja paywall do swojej aplikacji informacyjnej na Androida i iOS – jest to system polegający na ograniczeniu dostępu do treści poprzez płatną subskrypcję. Użytkownik aplikacji może przeczytać jeden artykuł miesięcznie za darmo. Jeśli chce więcej, musi zapłacić za pełny dostęp. Aplikacja oferuje dwie opcje subskrypcji, z których obie są automatycznie odnawialne:
- 3,99 EUR miesięcznie,
- 34,99 EUR rocznie.

Jak działa ten system?
- Subskrypcje mogą być zarządzane przez użytkownika aplikacji, który może wybrać opcję na 1 lub 12 miesięcy (należy wybrać co najmniej jedną z nich).
- Subskrypcja odnawia się automatycznie, chyba że zostanie wyłączona co najmniej 24 godziny przed końcem bieżącego okresu (automatyczne odnawianie można wyłączyć, przechodząc do ustawień konta użytkownika po zakupie).
- Konto zostanie obciążone opłatą za odnowienie w ciągu 24 godzin przed końcem bieżącego okresu i określi koszt odnowienia.
- Użytkownicy mogą anulować subskrypcję w dowolnym momencie.
– Czy te ograniczenia treści nie odstraszą ludzi? – można zapytać.
Z punktu widzenia przedsiębiorcy najbardziej opłacalne jest skupienie wysiłków tylko na dotarciu do takich klientów, którzy zapłacą w przyszłości.
Przyjrzyjmy się kilku liczbom.

Odkąd Romania Insider ustanowił paywall dla swojej aplikacji, statystyki pozostają na wysokim poziomie.
Corina Chirileasa, współzałożycielka i partner zarządzający Romania Insider, podzieliła się z PressPad kilkoma przemyśleniami na temat wdrażania paywalla:
Konwersje z naszej płatnej aplikacji były znacznie wyższe niż się spodziewaliśmy, ponieważ mieliśmy stabilną liczbę aktywnych czytelników naszych aplikacji, bazę czytelników, która została zbudowana w czasie. Zdecydowali się oni otrzymywać od nas treści za pośrednictwem tej łatwej w użyciu platformy. Osiągnęliśmy już kilkuset subskrybentów aplikacji, głównie organicznie, a liczba pobrań naszych aplikacji nie spadła znacząco, czego się obawialiśmy.
Jeśli masz społeczność skupioną wokół Twojej marki, fanów, którzy uwielbiają Twoje treści, jesteśmy pewni, że docenią to, co od Ciebie otrzymują i będą w stanie zapłacić za wartościowe treści, Twoją ciężką pracę i własny komfort.
Dzięki swojej aplikacji informacyjnej Romania Insider zarabia na treściach cyfrowych (poprzez sprzedaż subskrypcji), a także wzmacnia relacje z czytelnikami: aplikacja jest bezpłatna, a czytelnicy otrzymują powiadomienia push o nowych artykułach.) Jest to część wieloplatformowej strategii członkostwa, która ma wspierać ich rozwój daleko poza klasycznymi przychodami z reklam.
Ostatni krok do sukcesu
Na sukces serwisu informacyjnego składa się wiele różnych czynników, takich jak wysokiej jakości treści, dywersyfikacja kanałów publikacji i skuteczna monetyzacja.
Ale przede wszystkim marka osiąga sukces, gdy ludzie wkładają serce i duszę w jej tworzenie. Wszystkie te elementy widzimy w Romania Insider: na ich stronie internetowej, w aplikacji mobilnej, w kanałach mediów społecznościowych. Jest to wzór do naśladowania, jak można prowadzić anglojęzyczny biznes wydawniczy. Ich treści są pierwszym źródłem informacji dla firm, które chcą inwestować w Rumunii.
Masz stronę internetową z wiadomościami? Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad posiadaniem aplikacji mobilnej, aby być bliżej swoich czytelników? Szukasz sposobu na zarabianie na treściach cyfrowych?
Skontaktuj się z PressPad – razem coś wymyślimy.

