fbpx Naciśnij “Enter” aby skoczyć do treści

Ludzie czytają cyfrowe magazyny. Lubią mieć swoje ulubione treści dostępne na urządzeniach mobilnych, które mają przy sobie – gdziekolwiek są i niezależnie od tego, co lubią. Witamy w cyfrowej erze urządzeń mobilnych. W tym artykule przedstawię łatwą metodę uzyskania najlepszych wrażeń z czytania w pliku PDF magazynu.

Początki formatu PDF sięgają kilku lat wstecz, a jego twórcy prawdopodobnie nigdy nie przypuszczali, że stanie się on tak popularny. Niektórzy twierdzą, że format PDF równa się przeszkodom, i z pewnością tak jest, ale czasami to, co początkowo wydaje się przeszkodą, jest w rzeczywistości czystą szansą czekającą na odkrycie.

W PressPad używamy formatu PDF jako medium do dostarczania czasopism do rąk użytkowników mobilnych, a wszystko to jest zapakowane w natywną aplikację mobilną. W ten sposób wydawcy mogą rozszerzyć swoje grono czytelników na świat mobilny i rozpocząć sprzedaż subskrypcji do ogromnej bazy użytkowników Apple App Store i Google Play.

Jacek Utko, niezwykły projektant gazet, podzielił się w swoim wykładzie TED historią o ratowaniu gazet dobrym designem. Jest to również sposób dla projektantów na poprawę postrzegania ich cyfrowych magazynów na urządzeniach mobilnych, ponieważ w cyfrowej przestrzeni aplikacji magazynowych Newsstand design ma takie samo znaczenie jak treść.

Na wynos: Odnoszący największe sukcesy wydawcy cyfrowi koncentrują się na budowaniu doświadczeń w takim samym stopniu, jak na swojej marce i przychodach. W końcu liczy się najlepsze doświadczenie użytkownika (UX), które wpływa na całą działalność wydawniczą.

Czytelnicy lubią repliki

Dlaczego czytelnicy magazynów lubią cyfrowe repliki? Dzieje się tak dlatego, że repliki PDF mogą naśladować unikalny styl magazynu z jego zawartością i układem, co jest czymś, czego typowe aplikacje nie mogą osiągnąć ze względu na ich bardziej programowe wrażenia użytkownika. Jednak w przypadku PDF czytelnik ma do czynienia z namacalnym magazynem, a nie z rozwiązaniem programowym. Z pewnością nie chcesz sprzedawać swoich ekskluzywnych treści – magazynu – jako mobilnej strony internetowej lub surowego tekstu swoim czytelnikom, prawda?

Czy oznacza to, że projektanci magazynów nie mogą korzystać z najlepszych funkcji innych aplikacji, takich jak The Guardian czy WIRED? Oczywiście, że mogą!

Dla wydawców ważne jest, aby ich czasopisma cyfrowe były bardziej dynamiczne. Najbardziej niedocenianą metodą osiągnięcia tego celu jest wykorzystanie hiperłączy – zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych w magazynie.

Prawidłowo użyte hiperłącza pozwalają nie tylko na wskazywanie treści zewnętrznych, ale także na dodanie dynamiki do nawigacji po magazynie za pomocą linków do konkretnych stron. Działa to świetnie zarówno w przypadku spisu treści, jak i dedykowanych stron z nagłówkami konkretnych artykułów wyświetlanymi w osobnych kafelkach (dokładnie tak, jak robi to Guardian).

Wskazówka: Pomimo faktu, że aplikacja mobilna PressPad oferuje natywną nawigację poprzez miniatury każdej strony, projektanci mogą używać hiperłączy do nawigacji do określonych stron pliku PDF. Linki te zostaną zinterpretowane przez aplikację mobilną magazynu i pozwolą czytelnikom na łatwe przeglądanie zawartości magazynu.

Jak tworzyć interaktywne cyfrowe magazyny PDF w programie InDesign przy użyciu hiperłączy?

Zamierzam zaprezentować krok po kroku, jak korzystać z hiperłączy w oparciu o jeden z naszych szablonów czasopism dostępnych tutaj. Używam narzędzia Prostokątna ramka w programie InDesign, aby zaznaczyć obszar, w którym chcę utworzyć hiperłącze. Sprawdza się to doskonale przy tworzeniu łatwych do kliknięcia hiperłączy wykorzystujących elementy w spisie treści.

Hiperłącza w spisie treści

Tworzenie hiperłącza w pliku PDF przy użyciu narzędzia Prostokątna ramka w programie inDesign

1. Wybierz narzędzie Prostokątna ramka.
2. Zaznacz obszar na tyle duży, aby można go było łatwo dotknąć.
3. Z rozwijanego menu wybierz Hiperłącza/Nowe hiperłącze. ..

Tworzenie interaktywnych plików PDF z hiperłączami przy użyciu programu indesign z hiperłączem do strony

4. W oknie New Hyperlink wybierz Link To:Page i wprowadź numer strony.

Wskazówka: W przypadku linków wychodzących należy zawsze umieszczać http:// lub https:// przed nazwą domeny. Jeśli używasz Adobe Acrobat do kontrolowania linków w dokumencie PDF, Acrobat Pro DC może powodować pewne problemy, dlatego zalecamy korzystanie z rodziny Acrobat 10.

Dedykowane łamanie stron

Jest to o tyle fajne, że można przygotować kilka łamiących się stron, które składają się z kafelków wypełnionych grafiką lub tekstem, które zachęcają czytelnika do przeczytania kolejnego artykułu lub po prostu przeskoczenia kilku stron. Doskonałym przykładem tego typu projektu jest aplikacja The Guardian na iPada.

Słynna siatka Guardiana
Słynna siatka The Guardian. Źródło: www.theguardian.com

Interaktywny plik PDF z hiperłączami, interlinki

W końcu PDF zachowuje się tak…

Po tym PDF zachowuje się tak (można zobaczyć, jak reaguje na dotknięcie/kliknięcie): <encoded_tag_open />IMG<encoded_tag_closed />
Możesz zobaczyć, jak plik PDF reaguje na dotykanie/klikanie łączy

Nawet niewielka zmiana w projekcie może wystarczyć, aby spełnić oczekiwania cyfrowych czytelników, a dodanie hiperłączy w magazynie jest z pewnością jedną z największych, a jednocześnie prostych technik zwiększania wartości cyfrowego magazynu. Po pierwsze, jest to sposób na przeniesienie doświadczenia użytkownika w całym procesie czytania na inny poziom, a po drugie, jest to sposób dla wydawcy na kierowanie czytelników do swoich profili społecznościowych, a nawet stron internetowych reklamodawców.

Jest to ważne, ponieważ według eMarketera „silny, stały wzrost reklamy mobilnej sprawi, że reklamy cyfrowe będą stanowić prawie 30% wszystkich wydatków na reklamę w USA w tym roku”, co oznacza, że wydawcy mogą skutecznie utrzymać istniejącą grupę reklamodawców.

Wydatki na reklamę cyfrową w USA

Wydatki na reklamę cyfrową w USA według kanałów

„(…)Reklamodawcy po raz pierwszy zainwestują ponad 50 miliardów dolarów w kanały cyfrowe w 2014 roku, co stanowi wzrost o 17,7% w stosunku do 2013 roku. Nieco ponad jedna trzecia tej kwoty będzie pochodzić z urządzeń mobilnych, ale do 2018 r. wydatki na urządzenia mobilne będą stanowić ponad 70% wydatków na reklamę cyfrową”.

Trendy w reklamie i monetyzacji aplikacji mobilnych 2013-2018 od App Annie

Jeśli chcesz przedyskutować swoje podejście do mobilności swojego cyfrowego magazynu, skontaktuj się z nami. Zadzwoń pod numer +1 888 712-0331, aby omówić potrzeby związane z publikacją cyfrową dla Twojego magazynu lub zacznij od razu bez ryzyka (zapłać tylko wtedy, gdy aplikacja będzie gotowa).