fbpx Naciśnij “Enter” aby skoczyć do treści

W tym artykule opowiem o tym, jak przyspieszyć proces publikowania aplikacji i jak zmaksymalizować platformę App Store.

Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia, czas pośpiechu dla wszystkich. Wielu nowych wydawców chce zminimalizować czas wprowadzenia swojego magazynu na rynek, aby wziąć udział w świąteczno-noworocznej tradycji zakupów. W jednym z poprzednich artykułów Paul opisał, co się dzieje, gdy zamawiasz darmową aplikację na iPada z PressPad. Tak więc, gdy wszystkie informacje od wydawcy zostaną nam przesłane, przystępujemy do tworzenia aplikacji na iPada i iPhone’a.

Zdarza się jednak, że okres oczekiwania na komplet informacji od wydawcy wydłuża się, przez co nie możemy zakończyć wszystkich etapów dodawania aplikacji do App Store. Aby przyspieszyć dodanie Twojej publikacji do App Store, prześlij nam informacje niezbędne do prawidłowego opisania Twojej aplikacji w iTunes.

iTunes

  1. Nazwa aplikacji czasopisma (jeśli jest inna niż podana w panelu)
  2. Słowa kluczowe (niewidoczne podczas przeglądania iTunes)
  3. Opis publikacji (jeśli inny niż określony w panelu)
  4. Podgląd stron magazynu
  5. Kategorie publikacji
  6. Obraz tytułowy strony magazynu w iTunes

Jeśli podasz wszystkie powyższe dane wraz z zamówieniem aplikacji, będziemy mogli od razu zająć się przygotowaniem Twojej aplikacji, która może trafić do Apple nawet tego samego dnia.

Optymalizacja obecności w iTunes

Optymalizacja sklepu App Store

Sposób opisania aplikacji w App Store ma bezpośredni wpływ na wyniki wyszukiwania w App Store, a także na liczbę pobrań aplikacji z iTunes.

Nazwa aplikacji magazynu

Nazwa jest bardzo ważna, ponieważ według naszych badań ma ona wpływ na popularność magazynu w App Store. Aby nazwa spełniała swoje zadanie, musi brzmieć naturalnie (np. Australian Street Cars) lub składać się z dwóch części: 1) samej nazwy i 2) części opisowej (np. „BrickJournal LEGO Fan Magazine„). Sama nazwa „Brick Journal” nic nie mówi, a nawet może wprowadzać w błąd, podczas gdy druga część nazwy: „LEGO Fan Magazine” wzbudza zainteresowanie wszystkich fanów konstrukcji z klocków Lego).

Wskazówka: Nazwa aplikacji jest również bardzo ważna podczas wyszukiwania w App Store, ponieważ słowa tworzące nazwę są traktowane jako słowa kluczowe o najwyższym znaczeniu.

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe są niewidoczne dla osoby przeglądającej App Store, jednak wraz z nazwą aplikacji tworzą frazę kluczową, na podstawie której algorytmy wyszukiwarki App Store wybierają najlepiej dopasowane aplikacje do konkretnego zapytania.

Wskazówka: Nie powtarzaj słów z nazwy aplikacji w słowach kluczowych, ponieważ sama nazwa jest już traktowana jako fraza kluczowa. Wprowadź kilka słów kluczowych, które najlepiej opisują Twoją publikację, aby zmaksymalizować wyniki wyszukiwania.

Opis publikacji

Tekst ten jest widoczny na stronie App Store oraz w iTunes. Dzięki temu każda osoba, która natknie się na Twój magazyn, będzie mogła zapoznać się z jego treścią. Z tego powodu powinien on być jak najbardziej atrakcyjny dla czytelników. Opis aplikacji magazynu powinien zawierać rzeczowe informacje o tym, czym jest magazyn, co oferuje i jakie korzyści można uzyskać po pobraniu aplikacji.

Np. „(…) najlepsze źródło informacji dla entuzjastów LEGO w każdym wieku. Zwraca uwagę na wszystkie aspekty społeczności LEGO®, prezentując wydarzenia LEGO z całego świata, porady i wskazówki najlepszych profesjonalnych konstruktorów oraz galerie jedynych w swoim rodzaju modeli LEGO (…)”.

Wskazówka: Tylko pierwsze kilkadziesiąt słów jest widocznych, reszta opisu jest zawalona. Osoba widząca opis magazynu jest dosłownie o jedno kliknięcie od pobrania aplikacji, dlatego pierwsze dwa zdania opisu powinny ją sprzedać.

Podgląd stron magazynu

Wraz z opisem magazynu, obrazy podglądu są najbardziej atrakcyjnym elementem wizualnym strony App Store. Zrzuty ekranu sprzedają się w taki sam sposób, jak okładki aplikacji Newsstand. Możesz dodać od 1 do 5 obrazów, które powinny zachęcać do pobrania magazynu. Może to być konkretna treść (np. informacja o ekskluzywnym wywiadzie w każdym numerze) lub bogate ilustracje.

Wskazówka: Najlepiej przygotować obrazy (zrzuty ekranu stron PDF magazynu są w porządku) w trzech rozdzielczościach: 640×960, 640×1136 i 1536×2048 px. Im szybciej otrzymamy wszystkie dane, tym szybciej wyślemy całą aplikację do recenzji w App Store.

Kategorie publikacji

Każdy magazyn zawarty w aplikacji musi być przypisany do odpowiedniej kategorii w App Store. Wybierz kategorię główną i dodatkową oraz podkategorię Newsstand, które najlepiej pasują do Twojej publikacji.

Kategorie App Store

Lista kategorii App Store (główna i dodatkowa):

  • Książka (tylko iOS)
  • Biznes
  • Katalogi (tylko iOS)
  • Edukacja
  • Rozrywka
  • Finanse
  • Jedzenie i napoje (tylko iOS)
  • Gry
  • Zdrowie i fitness
  • Styl życia
  • Medyczny
  • Muzyka
  • Nawigacja (tylko iOS)
  • Aktualności
  • Kiosk (tylko kategoria drugorzędna)
  • Zdjęcia i wideo
  • Wydajność
  • Odniesienie
  • Sieci społecznościowe
  • Sport
  • Podróż
  • Narzędzia
  • Pogoda

Lista podkategorii (Kiosk):

  • Sztuka i fotografia
  • Motoryzacja
  • Panny młode i wesela
  • Biznes i inwestowanie
  • Czasopisma dla dzieci
  • Komputery i Internet
  • Gotowanie, jedzenie i napoje
  • Rękodzieło i hobby
  • Elektronika i audio
  • Rozrywka
  • Profesjonalne i handlowe
  • Wiadomości regionalne
  • Nauka
  • Sport i rekreacja
  • Nastolatki
  • Podróże i regiony
  • Zainteresowanie kobietami
  • Moda i styl
  • Filmy i muzyka
  • Zdrowie i dobre samopoczucie
  • Historia
  • Dom i ogród
  • Magazyny i czasopisma literackie
  • Zainteresowanie mężczyzn
  • Wiadomości i polityka
  • Outdoor i przyroda
  • Rodzicielstwo i rodzina
  • Zwierzęta domowe

Wskazówka: W przypadku magazynów, które kwalifikują się do Newsstand, kategoria drugorzędna automatycznie przyjmuje wartość „Newsstand”.

Obraz tytułowy strony magazynu

Jest to obraz znajdujący się w lewym górnym rogu strony aplikacji magazynu w App Store oraz iTunes. Obraz ten może wyświetlać najładniejszą okładkę magazynu lub inną zawartość związaną z publikacją, która zachęci do dalszej eksploracji strony.

Lewy górny róg ekranu jest jednym z najbardziej widocznych obszarów na stronie, ponieważ nasz wzrok automatycznie kieruje się na „początek strony” ze względu na sposób czytania (od lewej do prawej). Niektórzy wydawcy umieszczają w tym miejscu znak graficzny swojej marki, co również jest ciekawym pomysłem (okładki poszczególnych wydań są widoczne wewnątrz aplikacji, a w przypadku aplikacji Newsstand – w samym Newsstand).

Wskazówka: Możesz przygotować obraz w orientacji poziomej lub pionowej, zachowując proporcje obrazu w zakresie od 0,5 do 2,0 (minimalna długość dłuższego boku obrazu wynosi 1024 px).

Dwa kroki od Twojej aplikacji

Osobę przeglądającą iTunes od pobrania magazynu dzielą w zasadzie dwa kroki. Pierwszy krok związany jest z pokonaniem bariery poznawczej i odnalezieniem magazynu w wynikach wyszukiwania. Drugi krok związany jest z zachęceniem do pobrania aplikacji na urządzenie mobilne.

Każdy z opisanych powyżej 6 elementów charakteryzujących aplikację w App Store powinien zwiększyć jej popularność poprzez obniżenie obu barier. Dobrze zindeksowana aplikacja magazynu jest łatwiejsza do wyszukania w iTunes, a ciekawe zrzuty ekranu uzupełnione zachęcającym opisem zwiększają częstotliwość pobierania magazynu.