Aplikacja newsowa to wielofunkcyjne narzędzie, które staje się coraz bardziej powszechne i dostępne dla firm o różnej wielkości i budżecie. Jest oferowana nie tylko przez największych wydawców gazet, ale także przez lokalnych, niszowych przedsiębiorców, którzy chcą osiągnąć swoje cele biznesowe, takie jak dywersyfikacja dystrybucji treści lub monetyzacja. Jak za chwilę się przekonasz, darmowa aplikacja newsowa może być również magnesem w procesie przyciągania czytelników do płatnych treści, takich jak… inna aplikacja mobilna.
Zachęcanie czytelników do odwiedzania witryny, czytania treści, pobierania bezpłatnej aplikacji z wiadomościami lub podejmowania innych działań to jedno – przekształcenie odwiedzającego witrynę lub użytkownika aplikacji w klienta, który kupuje lub subskrybuje, to zupełnie inna historia.
Newsletter jest często podawany jako przykład narzędzia, które pełni rolę darmowej próbki przyciągającej czytelników do płatnych treści. Jeśli odpowiednio zachęcisz ludzi do zapisania się do niego, a następnie będziesz regularnie dostarczał im dopasowane treści, doprowadzi Cię to do świetnych efektów mierzonych liczbą subskrybentów.
Podobnie jest z darmową aplikacją newsową. Pobranie jej przez czytelników gwarantuje stały kontakt z marką, co buduje zaufanie i sprawia, że wchodzą oni w nawyk. W efekcie prowadzi to do pożądanego działania – zakupu produktu: wydania magazynu, prenumeraty lub czegokolwiek innego.
Takim produktem może być również płatna aplikacja mobilna.
Brzmi interesująco? To dopiero początek.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jaką rolę może odegrać darmowa aplikacja informacyjna w marketingu płatnej aplikacji, zapoznaj się z fascynującym studium przypadku The Jacobson Flare.
Siła przyciągania aplikacji News
Kiedy David Jacobson z The Jacobson Flare napisał do nas kilka lat temu, byliśmy pod wrażeniem jego aktywności, zaangażowania i pasji. Wiedzieliśmy, że to co robi od lat jest niesamowite.
Współpraca zaowocowała połączeniem naszego produktu – PressPad Magz – z treścią PDF Davida. Powstała płatna aplikacja mobilna. Po pewnym czasie pojawił się kolejny pomysł na rozwój jego biznesu – co powiesz na rozszerzenie dystrybucji jego treści poprzez stworzenie bezpłatnej aplikacji informacyjnej przy zachowaniu pierwszej?
Już wtedy podejrzewaliśmy, że dodanie aplikacji informacyjnej do strategii treści Davida może przynieść mu znaczne korzyści, ale wynik przerósł nasze oczekiwania.
Aplikacja newsowa okazała się strzałem w dziesiątkę w strategii The Jacobson Flare.
Zresztą zobaczcie sami, jak to się zaczęło, rozwinęło i jaki był tego rezultat.
O czym jest The Jacobson Flare?
Jacobson Flare to technika treningu lądowania wymyślona przez Davida Jacobsona – pilota linii lotniczych z 24 500 godzinami nalotu, który przeszedł na emeryturę po pięćdziesięciu pięciu latach latania samolotami, z czego czterdzieści lat spędził w liniach Trans-Australia Airlines (TAA, później przekształconych w Australian Airlines Ltd) i Qantas Airways Ltd.
Jego innowacyjna metoda lądowania wykorzystuje logiczne, geometryczne ramy wizualne, aby poprowadzić pilota od końcowego podejścia do idealnego przyziemienia – za każdym razem i we właściwym miejscu. Od czasu opracowania The Jacobson Flare w 1985 roku, piloci otrzymują w pełni zdefiniowaną ścieżkę wzroku, określoną przez typ samolotu – dzięki czemu lądowanie jest bezpieczne, pewne, proste i uniwersalne.
Obecnie David koncentruje się na kształceniu pilotów i studentów pilotażu, prowadząc stronę internetową, bloga, wygłaszając przemówienia i nie tylko. Jednym słowem, ma wielokanałową strategię treści.
Moje cele nigdy się nie zmieniły: dzielić się tym, czego się nauczyłem. – mówi.
Aplikacja mobilna miała być kolejnym krokiem do osiągnięcia tego celu.
PressPad Magz – pierwsza aplikacja
Cyfrowa platforma wydawnicza PressPad Magz stała się punktem wyjścia do stworzenia płatnej aplikacji mobilnej The Jacobson Flare w oparciu o istniejące pliki PDF.
To znacznie więcej niż zwykły elektroniczny odpowiednik 360-stronicowej książki; interaktywny i inkluzywny, mówi David i dodaje, że jest to kompletna aplikacja Jacobson Flare dla systemów iOS i Android.
Jest to wszechstronnie ilustrowana, interaktywna prezentacja kompletnego podejścia Jacobson Flare; e-podręcznik do lądowania zawierający wysokiej jakości treści edukacyjne skierowane do wąskiej niszy, łatwe do zrozumienia dla pilotów i studentów lotnictwa.

Czym charakteryzuje się płatna aplikacja mobilna The Jacobson Flare?
- Treść była pierwotnie prezentowana w dwóch różnych wersjach: portretowej jako częściowo ilustrowany e-book i krajobrazowej jako kompleksowa ilustrowana prezentacja. Teraz te dwie wersje są lepiej połączone w jedną, interaktywną prezentację krajobrazową.
- Zawiera obszerną sekcję referencyjną, ulepszone graficznie filmy HD i pięć wbudowanych kalkulatorów.
- Aplikacja jest dostępna dla systemów iOS i Android (jednak najlepiej oglądać ją w orientacji poziomej na ekranie co najmniej iPada Mini LUB większego iPhone’a).
- W aplikacji nie ma reklam ani żadnych innych zakupów w aplikacji.
Co mówią o niej użytkownicy aplikacji?

Od 2014 roku sprzedaż aplikacji w 67 krajach oraz bezpośrednie informacje zwrotne od pilotów cywilnych i wojskowych na wszystkich poziomach doświadczenia potwierdziły, że moja grupa docelowa to właśnie oni. – David mówi.
Skąd więc wzięła się potrzeba stworzenia kolejnej aplikacji?
PressPad News – druga aplikacja
Po pewnym czasie, gdy pierwsza aplikacja została wydana, David otrzymał kilka sugestii od innych osób, że moglibyśmy rozważyć darmową wersję Jacobson Flare light, która mogłaby posłużyć do przyciągnięcia potencjalnych klientów do pełnej, płatnej wersji.
W końcu, po rozważeniu (i wypróbowaniu, a następnie odrzuceniu płatnych reklam w) czasopismach lotniczych jako niezbyt skutecznych dla nas, zdałem sobie sprawę, że bezpłatna aplikacja JF News może poszerzyć obieg naszych blogów z www.jacobsonflare.com do nowej, bardziej mobilnej publiczności i stać się świetnym towarzyszem JF light dla oryginalnej płatnej aplikacji. – mówi.
Wykorzystaliśmy platformę wydawniczą PressPad News, aby przejść od słów do czynów. Tak powstała druga aplikacja – jej pełna nazwa to The Jacobson Flare News. Refleksje na temat lądowania . David nazywa ją darmowym towarzyszem kompletnej aplikacji Jacobson Flare.

Co oferuje aplikacja wiadomości?
- Darmowe treści edukacyjne dla pilotów i studentów, bez reklam – czysta przyjemność czytania.
- Wiadomości, porady, mnóstwo świetnych treści podzielonych na kategorie.
- Powiadomienia push informujące użytkowników za każdym razem, gdy publikowana jest nowa treść.
- Jest ona dostępna na Androida i iOS.
David, zapytany o to, za co ceni PressPad News, odpowiada:
Aplikacja PressPad JF News ładuje się bezpośrednio z naszej zakładki Blog – automatycznie i z powiadomieniem push dla naszych subskrybentów. Możemy również samodzielnie aktualizować zawartość płatnej aplikacji JF, w prosty sposób i bez dodatkowych kosztów.

– Jak to możliwe, że darmowa aplikacja nie zastąpiła płatnej? – można się zastanawiać.
Kiedy David zyskał darmową aplikację z treściami edukacyjnymi, nie stracił użytkowników płatnej aplikacji – stało się coś zupełnie innego. Darmowa aplikacja przyczyniła się do wzrostu zainteresowania płatną.
Jak to możliwe?
Sekret tkwi w odpowiednim podziale treści.
Problem polegał na tym, gdzie wyznaczyć granicę dla materiałów oferowanych w darmowej wersji. Nie chciałem rozwodnić pełnej zawartości JF i sprawić, by piloci uwierzyli, że darmowa aplikacja to wszystko, czego potrzebują; nie chciałem też stracić sprzedaży pełnej, płatnej wersji. – David mówi.
Dzięki jasnemu podziałowi zastosowanemu przez Davida, darmowa aplikacja informacyjna nie zastąpiła płatnej aplikacji, ale zaczęła ją wspierać. To absolutnie niezwykły przypadek w naszej 10-letniej historii aplikacji mobilnych.
Duża rola darmowych aplikacji informacyjnych w strategii marketingowej płatnych aplikacji
Kiedy uruchomiono aplikację PressPad News, natychmiast zaspokoiła ona podwójną potrzebę posiadania lekkiej wersji Jacobson Flare (która nie osłabiałaby informacji zawartych w płatnej aplikacji) oraz narzędzia, za pomocą którego można by wyróżnić ogólne wiadomości i informacje dla pilotów, w tym bezpośredni kanał z zakładki Blog na naszej stronie internetowej. – David mówi.
Szybko okazało się, że aplikacja newsowa zaczęła odgrywać ważną rolę.
Okazuje się, że niektórzy piloci pobierają bezpłatną aplikację Jacobson Flare News, a następnie są zaintrygowani i zainspirowani do zakupu płatnej aplikacji JF dla systemów iOS i Android. Nasze dane dotyczące sprzedaży są poufne, ale tysiące pilotów w 67 krajach zakupiło płatną aplikację. – David mówi.
Darmowe treści dystrybuowane za pośrednictwem aplikacji mobilnej zaczęły odgrywać rolę magnesu, zachęcając ludzi do pobrania płatnej aplikacji. Zróżnicowany zakres treści w aplikacji informacyjnej, zaczerpnięty ze strony internetowej JF, jest dobrym wskaźnikiem szerokiego doświadczenia i uczciwości autora, co może wyjaśniać popularność płatnej aplikacji.
Podsumowując, możemy powiedzieć, że aplikacja wiadomości jest również:
- bezpłatna próbka treści oferowanych przez Davida Jacobsona,
- reklama płatnej aplikacji PDF,
- narzędzie, które pomaga w przekształcaniu fanów w płatnych klientów,
- ważny element środkowego etapu strategii lejka sprzedażowego,
- źródło płacących użytkowników.
News app stał się innowacyjnym sposobem na wdrożenie dobrze znanej strategii – pokaż mi swoją wartość, pozwól mi wypróbować produkt, abym wiedział, że warto go kupić. To ta sama sytuacja, gdy dostajemy próbkę perfum, czekolady czy czegoś za darmo do wypróbowania. W świecie treści rolę tę odgrywa newsletter lub strategia paywall. Wydawcy oferują pewne treści za darmo, aby pokazać swoją wartość.
W aplikacji The Jacobson Flare News jest jeden mały element, który zachęca użytkowników do pobrania płatnej aplikacji – pasek wyskakujący u dołu ekranu. Nic więcej. Treść mówi sama za siebie.
Wierzę, że darmowa aplikacja oferuje potencjalnym nabywcom płatnych aplikacji możliwość dowiedzenia się więcej o systemie treningowym JF oraz logice i filozofii treningowej, która stoi za firmą. – David mówi.
Uniwersalny przepis na sukces według The Jacobson Flare
David Jacobson dzięki swojej wiedzy, umiejętnościom, doświadczeniu i zaangażowaniu doskonale prowadzi swoich klientów przez indywidualny lejek sprzedażowy:
- górna część lejka – ludzie mają pierwszy kontakt z jego metodą i treściami z różnych źródeł, takich jak strona internetowa, blog, konferencje lub poczta pantoflowa,
- środek lejka – po kilkukrotnym kontakcie z marką ludzie pobierają darmową aplikację,
- dolna część lejka – niektórzy z tych, którzy pobierają bezpłatną aplikację, chcą więcej i instalują płatną aplikację.
Ta krótka ścieżka, przez którą przechodzą klienci, pokazuje, że porady dotyczące sprzedaży czasopism powinny być zawsze dostosowane do indywidualnego lejka sprzedaży.
Przykład The Jacobson Flare wyraźnie pokazuje nam uniwersalny wzorzec tego, co należy zrobić, aby odnieść sukces z treściami online. Przyjrzyjmy się, jak dobrze realizowane są ważne elementy.
- Dywersyfikacja dystrybucji treści.
Strona www.jacobsonflare.com istnieje na rynku od 2008 roku, natomiast aplikacja JF została wydana po raz pierwszy w czerwcu 2014 roku. Od tego czasu Jacobson Flare wielokrotnie pojawiał się w czasopismach lotniczych i niezliczonych znanych i nieznanych postach, a wszystkie te materiały rozprzestrzeniły się na niezliczone inne strony internetowe.
David dzieli wszystkie tworzone przez siebie treści na dwie grupy, darmową i płatną, przy czym ta pierwsza to ogromne źródło wiedzy: strona internetowa, blog, jego wystąpienia, aplikacja newsowa. Jedynym płatnym produktem jest aplikacja PDF.
- Wąska, ale dobrze zdefiniowana nisza.
Jacobson Flare skupia się na ściśle określonej grupie pilotów i studentów lotnictwa z całego świata. Są całkowicie skoncentrowani na tym temacie. Ze względu na fakt, że David był pilotem i jest specjalistą w tej niszy, wszystko co robi jest wiarygodne.
- Wysokiej jakości treści edukacyjne.
Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem to nadrzędny cel Davida. Każda z jego treści ma charakter edukacyjny, a główny produkt, czyli płatna aplikacja, to landing guide.
- Dostosowanie narzędzi do niszy.
Wybór aplikacji mobilnej na iOS jako narzędzia dystrybucji nie był przypadkowy. Na stronie Jacobson Flare w sekcji FAQ możemy przeczytać:
iPad w dużej mierze podbił rynek lotniczy i jest szeroko stosowany, zatwierdzony przez wojsko, linie lotnicze i innych operatorów GA, jako elektroniczna torba lotnicza (EFB), wspierająca planowanie lotu, osiągi i działanie samolotu oraz aplikacje do odlotów i podejść według wskazań przyrządów, do użytku na ziemi i w locie.
- Promowanie.
David Jacobson od wielu lat buduje swoją markę osobistą. Od 1987 roku w Australii przeprowadził wiele osobistych prezentacji dla osób prywatnych, grup i firm. W 1997 r. australijski Urząd Bezpieczeństwa Lotnictwa Cywilnego (CASA) zlecił mu zaprezentowanie flary Jacobsona w 8 miejscach w całym kraju w ramach serii seminariów dotyczących bezpieczeństwa lotów. Większość tych prezentacji przez te wszystkie lata została przeprowadzona pro bono.
- Dobrze zaprojektowana strategia finansowa.
Jedynym produktem sprzedawanym przez Davida jest jego płatna aplikacja.
Ta 356-stronicowa interaktywna aplikacja jest dostępna na całym świecie i bezpośrednio na iOS i Androida za około 1/5 kosztu jednego startu, okrążenia i lądowania lub około 300-400 USD za godzinę w lekkim samolocie szkoleniowym. Koszt ten jest odzyskiwany dzięki znacznej redukcji wymaganych obwodów szkoleniowych w porównaniu z konwencjonalnymi metodami obejmującymi jedynie metody prób i błędów, powtarzanie i opanowanie.
Jaki jest efekt tych wszystkich działań?
Od 2014 roku zamierzona przeze mnie grupa odbiorców została potwierdzona sprzedażą aplikacji w 67 krajach, wraz z bezpośrednimi informacjami zwrotnymi od pilotów cywilnych i wojskowych na wszystkich poziomach doświadczenia. Wciąż istniejemy po tych wszystkich latach i jestem pewien, że daje nam to wiarygodność; bezpłatna aplikacja News dodatkowo zwiększa tę wiarygodność. – David mówi.
Wartość PressPada
Kiedy niedawno zapytaliśmy Davida, co PressPad wnosi do jego działalności, odpowiedział:
Aplikacje PressPad stanowią dla nas wielką wartość: po pierwsze, nasz poprzedni dostawca platformy mógł zaoferować tylko wersję aplikacji na iOS – nie na Androida. Po drugie, otrzymujemy znacznie lepszy stosunek jakości do ceny od PressPad. Aplikacja Jacobson Flare opiera się teraz na integralności i elastyczności platformy PressPad Magz oraz wiedzy specjalistów PressPad App. Ich profesjonalizm i proaktywne umiejętności komunikacyjne były dla nas przyjemnością, a wyniki mówią same za siebie.
Dzięki Davidowi jesteśmy częścią niezwykłego przedsięwzięcia. Cieszymy się, że nasze rozwiązania odpowiadają na potrzeby The Jacobson Flare i przyczyniają się do wzrostu liczby subskrybentów.
Teraz nadszedł czas na nowe przygody.
Jeśli szukasz rozwiązań w zakresie dystrybucji treści, nowych sposobów zarabiania lub po prostu chcesz porozmawiać o swoich treściach, skontaktuj się z nami. Być może nasze kolejne studium przypadku opisze Twoją firmę.