Zanim zaczniesz sprzedawać prawdziwe treści ukryte za płatną ścianą, tak jak robią to wydawcy magazynów mobilnych, musisz zrobić pierwszy krok na ścieżce sprzedaży, którym jest zwiększenie wskaźnika instalacji aplikacji. W tym artykule dowiesz się, jak zwiększyć liczbę organicznych instalacji aplikacji mobilnej magazynu cyfrowego.
Im więcej użytkowników zainstaluje Twoją aplikację mobilną, tym więcej przejdzie do następnego poziomu lejka sprzedażowego, a tym samym zarobisz więcej. To czysta matematyka. Jak więc zachęcić więcej osób do zainstalowania aplikacji? Cóż, zacznijmy od prostego eksperymentu myślowego.
Wyobraź sobie, co przekonuje Cię do zainstalowania tej konkretnej aplikacji wyświetlanej wśród innych tego samego rodzaju. Tak, o ile nie zdecydujesz się na rekomendację znajomego, dokonujesz wyboru na podstawie oceny aplikacji.
Jak nowi użytkownicy znajdują aplikację
Według badania Forester Research, około 63% nowych instalacji aplikacji pochodzi z przeglądania sklepów z aplikacjami. Niezależnie od tego, czy jest to ogólne przeglądanie, czy wyszukiwanie w sklepie, użytkownicy mają do wyboru kilka opcji (nazw aplikacji).
Innym ważnym kanałem odkrywania aplikacji jest przeglądanie stron internetowych. Około 23% osób trafiających na stronę App Store pochodzi z tego kanału i to jest również sposób, w jaki YouTube napędza instalacje ich aplikacji mobilnych.
Jak użytkownicy decydują, którą aplikację zainstalować
To, co stymuluje decyzję o instalacji aplikacji, to liczba gwiazdek – ocena – przyznana aplikacji przez innych użytkowników. Mówiąc prościej, im więcej „gwiazdek” otrzyma aplikacja, tym bardziej prawdopodobne jest, że zainstalujesz tę konkretną aplikację. Nie jest to takie oczywiste, ale jest to czynnik behawioralny, który wpływa na podejmowanie decyzji w każdym sklepie z aplikacjami.
Chwileczkę, będziecie zaskoczeni faktem, że około 60% aplikacji w Apple App Store nie ma żadnych ocen! Potwierdza to analiza sklepu z aplikacjami przedstawiona w artykule na blogu ScottLogic – „I found that 75% of apps are free, 60% have no ratings, (…)”. . To świetna wiadomość, ponieważ możesz łatwo przeskoczyć konkurencyjne tytuły bez recenzji, mając ocenioną aplikację.
Na wynos
Analiza statystyczna Apple App Store dostarcza bardzo ważnego wniosku. Ty, jako wydawca, możesz zwiększyć liczbę pobrań, dołączając do ekskluzywnego klubu 40% aplikacji, które zostały ocenione.
Jak ocenić swoją aplikację
Łatwo jest się wyróżnić bez kupowania recenzji (co jest zresztą zabronione przez Apple). Po prostu ich nie kupuj. Zamiast tego poproś rodzinę, przyjaciół i zaufane osoby o napisanie recenzji Twojej aplikacji. Mogą powiedzieć kilka miłych słów na temat dołączonej zawartości lub rzeczy, które mogli osiągnąć dzięki aplikacji. Co najważniejsze, powinni ocenić aplikację, dając maksymalną liczbę gwiazdek. Jeszcze raz podkreślę znaczenie gwiazdek. Dlaczego jest to tak ważny czynnik, wyjaśnię nieco dalej w artykule.
Wystarczy 5 recenzji
Tak, na początku celuj w 5 wysokiej jakości recenzji. Pięć to łatwo osiągalny cel, nawet w pierwszym tygodniu. Dlaczego jest to takie ważne? Ponieważ jeśli sprzedajesz swoją aplikację odwiedzającym witrynę za pomocą Apple Smart Banner, automatycznie zaczynają postrzegać baner jako znacznie bardziej angażujący, jeśli Twoja aplikacja ma co najmniej 5 wysoko ocenianych recenzji. Poniższy obrazek pokazuje dlaczego.
To mała rzecz, która robi dużą różnicę. W przypadku aplikacji, które zostały zrecenzowane co najmniej 5 razy, Apple Smart Banner wyświetla skalę ocen gwiazdkowych dla odwiedzających. Od tego momentu dodanie nowej oceny staje się niezwykle proste. Co więcej, jeśli odwiedzający stronę wyświetlającą inteligentny baner już zainstalowali aplikację, mogą ją z łatwością uruchomić za pomocą tego banera. Jeśli nie, są bardziej chętni do zainstalowania aplikacji, ponieważ widzą, że jest to wysoko oceniana aplikacja.
Kluczowe wnioski
- Tylko 40% aplikacji w Apple App Store zostało ocenionych…
- …ale ludzie chętniej instalują oceniane aplikacje
- Poproś rodzinę i znajomych, aby ocenili i zrecenzowali Twoją cyfrową aplikację magazynową.
- Gdy aplikacja będzie miała co najmniej 5 recenzji, na inteligentnym banerze pojawi się skala gwiazdek
- To świetny bodziec do zainstalowania dla tych, którzy widzą baner Apple Smart na twojej stronie
- Działa dla każdego typu aplikacji App Store
- Więcej informacji o optymalizacji sklepu App Store