To jest post gościnny Irene Samozdran z PDFfiller. PDFfiller to narzędzie online do edycji plików PDF używane przez różnych właścicieli firm.
Irene Samozdran jest content marketerem w PDFfiller. Przeszła od kariery dziennikarskiej do odkrywania strategii marketingowych i treści. Lubi przeprowadzać wywiady z deweloperami i eksperymentować ze storytellingiem.
Treści natywne, reklama natywna
Go native or go home! W lutym Rickard Lawson przedstawił tę zasadę zerowej alternatywy w swoim artykule, w którym nakreślił rozwój reklamy natywnej. Ze względu na niskie przychody z reklam wideo, banerów reklamowych i popularność blokerów reklam, marketerzy muszą teraz zmienić swoją strategię marketingową w kierunku tworzenia treści natywnych.
Firma, w której pracuję, PDFfiller, działa na rynku cyfrowego biura od 2008 roku. Jesteśmy firmą SaaS oferującą usługę zarządzania dokumentami PDF i rozumiemy, że w 2017 roku samo posiadanie dobrego produktu nie wystarczy. W marketingu natywnym oznacza to odpowiadanie na pytania, które mogą pomóc naszym klientom osiągnąć ich cele. Prowadzimy blog, na którym sugerujemy rozwiązania ich problemów.
Naszymi klientami są głównie małe i średnie firmy, które są tak samo zainteresowane promowaniem swoich produktów jak my. Jedną z największych firm korzystających z PDFfiller jest CHG Healthcare, zatrudniająca ponad 2000 pracowników i zapewniająca opiekę medyczną społecznościom wiejskim. CHG Healthcare wykorzystuje PDFfiller do przyspieszenia procesu wdrażania lekarzy. Przesyłają dokumenty do PDFfiller, edytują je, podpisują i wysyłają do podpisu online. Teraz ponad 2000 pracowników nie musi drukować, faksować ani wysyłać FedExem setek stron tygodniowo.
Przezwyciężanie ślepoty reklamowej
Włączenie reklamy natywnej stało się popularnym krokiem, odkąd badania Google wykazały, że 56% reklam cyfrowych pozostaje niewidocznych. Większość naszych klientów tworzy już świetne treści, więc następnym krokiem jest ich dystrybucja online. Właśnie dlatego polecamy naszym klientom PressPad.
Dzięki PressPad każda firma może przekształcić swoje pomysły w świetne treści, tworząc cyfrowy magazyn, przekształcając zawartość PDF w aplikację i dystrybuując ją za pośrednictwem Google Play lub App Store. Przydatne poradniki, interesujące dane, świetne infografiki i wszystkie najlepsze materiały z bloga firmy mogą stać się łatwą w użyciu aplikacją na dowolne urządzenie z systemem Android lub iOS. Wszystko, co firma musi zrobić, to przesłać swoje treści w formacie PDF do PressPad.
Podpowiedź: Mobilne aplikacje typu flip page z zawartością PDF stają się świetnymi magnesami przyciągającymi potencjalnych klientów, pomagając marketerom treści wywołać więcej rejestracji przychodzących do newsletterów. Oto przykład takiej aplikacji typu lead magnet. W ten sposób PressPad dystrybuuje swoje ebooki i przewodniki, utrzymując kontakt z czytelnikami za pośrednictwem powiadomień push.
PressPad obejmuje wszystkie kwestie tradycyjnie pozostawione programistom podczas tworzenia aplikacji. Dzięki temu każdy może to zrobić bez kodowania. Nie ma znaczenia, jak duży jest twój projekt – powiedzmy, że jest to 300-stronicowa strona na temat każdego aspektu twojego produktu – PressPad zajmie się tym. Oferują również wsparcie wideo i audio; stworzenie kursu online dla produktu jest teraz możliwe. Wszystko to będzie opakowane w wygodny interfejs użytkownika i integrację z mediami społecznościowymi.
Narzędzia sprzedażowe i marketingowe to jedna z największych zalet PressPada. Nawet najlepsze treści natywne nie przetrwają słabej dystrybucji. Na szczęście dzięki PressPad nie trzeba się o to martwić. Firmy mogą korzystać z automatycznych powiadomień push do promowania swoich treści, a nawet korzystać z optymalizacji App Store PressPad, aby zaoszczędzić czas i zlecić zespołowi profesjonalistów opiekę nad ich aplikacjami.
W żadnym wypadku nie twierdzę, że content marketing to łatwa ścieżka. Uzyskanie solidnych wskaźników i danych może być trudne lub nawet niemożliwe, a tworzenie treści często wymaga własnego dużego działu w firmie. Niemniej jednak jest to definiujący trend w marketingu na następną dekadę.
Jeśli tak jest, dlaczego nie skorzystać z najlepszego narzędzia do tworzenia cyfrowego magazynu? Byłoby to narzędzie, które usuwa wszystkie logistyczne bóle głowy związane z marketingiem treści i pozwala skoncentrować się na treści. Dlatego polecamy PressPad każdemu, kto jest fanem świetnych treści dostarczanych w odpowiedni sposób na urządzeniach mobilnych.
Irene Samozdran @ PDFfiller