Mijający rok wraz z globalną pandemią i światową blokadą zmusił wydawców do podjęcia odważnych kroków w prowadzeniu działalności, aby utrzymać się na powierzchni. Były to przede wszystkim radykalne przyspieszenie przejścia z druku na cyfrową dystrybucję wszelkiego rodzaju publikacji oraz przekierowanie działań monetyzacyjnych z reklam na model subskrypcyjny. Obie te transformacje wydają się być mocnymi fundamentami dla dalszego rozwoju branży w 2021 roku – tym bardziej, że przyszłość publikacji cyfrowych rysuje się w jasnych barwach.
Nie możemy zaprzeczyć, że rok 2020 był trudnym okresem dla wielu różnych marek. Dobra wiadomość jest taka, że dobiega on końca. Dziś z nadzieją, ekscytacją, ale i niepokojem (cóż za mieszanka wybuchowa!) czekamy na nowe. Eksperci z branży wydawniczej przewidują, że kolejny rok będzie opierał się na dalszym rozwoju strategii subskrypcji, dostarczania treści mobilnych i ekspansji kanałów dystrybucji.
Dziś chcemy pokazać coś, co sprawi, że wizja wydawniczej przyszłości będzie zdominowana wyłącznie przez pozytywne uczucia. Udowodnimy, że rok 2021 zapowiada się hojnie dla wydawców i wyjaśnimy, dlaczego PressPad szykuje dla nich niespodzianki.
Sprawdź, co przyniesie Ci rok 2021.
PressPad świętuje 10-lecie obecności na cyfrowej scenie wydawniczej
PressPad działa na rynku od 2011 roku. W tym czasie doświadczyliśmy wielu zmian i innowacji w cyfrowym świecie wydawniczym; widzieliśmy jego wyzwania i rozwój, dzięki czemu możemy rozwijać nasze produkty i usługi, dostosowując je do realnych potrzeb wydawców z całego świata. Chęć zapewnienia najwyższej jakości naszych usług skłoniła nas do modyfikacji naszych cen od nowego roku.
Jednocześnie jest coś, co nie zmieniło się od samego początku naszej historii.
Nadal kochamy to, co robimy, mamy te same cele, co dziesięć lat temu: sprawić, by publikowanie na urządzeniach mobilnych było tak łatwe, jak nigdy dotąd.
To Wy – wydawcy i autorzy – jesteście siłą napędową naszego rozwoju. Aby uczcić naszą wspólną dekadę, przygotowujemy dla Was kilka specjalnych niespodzianek, o których poinformujemy Was w przyszłym roku. Na razie niech pozostanie to małą tajemnicą. Wkrótce będzie czas, by opowiedzieć o nich więcej.
Sprawdźmy teraz krótkie podsumowanie publikacji cyfrowych w 2020 roku i zobaczmy, jakie trendy czekają nas w przyszłym roku.
Branża wydawnicza rozpoczęła długoterminowe zmiany w 2020 roku
Kiedy ponad rok temu pisaliśmy artykuł o trendach dla wydawców na 2020 rok, przez myśl nam nie przeszło, że przyszłość będzie tak… wyjątkowa. Cóż, świat wywrócił się do góry nogami. Dla wielu branż był to czas pełen wyzwań, które w wielu przypadkach skutkowały przyspieszeniem decyzji biznesowych, a w konsekwencji wprowadzeniem świetnych, innowacyjnych rozwiązań. Szczególnie widoczne było to w branży wydawniczej, gdzie Covid-19 sprawił, że wydawcy przyspieszyli swoją ekspansję i realizację planów, skracając czas realizacji strategii rozwoju z lat do miesięcy lub tygodni.
Ogólnoświatowa pandemia i sytuacja lockdownu sprawiły, że czytelnicy chcieli mieć dostęp do wiarygodnych źródeł informacji bez wychodzenia z domu. Była to siła napędowa do przejścia z wersji drukowanej na cyfrową i powód, dla którego zainteresowanie wiadomościami i informacjami lokalnymi eksplodowało.
Dla wydawców był to świetny czas na wejście w przestrzeń cyfrową. Sytuacja związana z Covid-19 uwypukliła jego zalety, takie jak opłacalność dzięki zmniejszeniu stałych płatności za dystrybucję fizyczną. Wszystkie te zmiany są znaczące, ale to dopiero początek. Sprawiają, że z uśmiechem patrzymy w przyszłość, tym bardziej, że rok 2021 z pewnością przyniesie wiele dobrego.
Dobre wiadomości i rosnące trendy dla wydawców na 2021 rok
Jest co najmniej kilka powodów, by optymistycznie patrzeć na rok 2021. Giganci technologiczni skierują swoje działania w stronę wydawców, co jest znakiem, że dostrzegli wartość i siłę news info, z ukłonem w stronę dystrybucji mobilnej. Tymczasem wydawcy skupią się na utrzymaniu jakości, pogłębianiu zaangażowania czytelników i kontynuowaniu tego, co zaczęło im dobrze wychodzić w tym roku.
Co musisz wiedzieć o publikowaniu w 2021 roku?
- W ciągu ostatniego roku obserwowaliśmy stały wzrostkonsumpcji cyfrowych wiadomości. To jeden z nawyków, który pozostanie z czytelnikami. W 2021 roku treści cyfrowe i mobilne – cała naprzód!
- Głównym celem strategicznym wydawców w nadchodzącym roku będą przychody z subskrypcji. Znajduje się on na szczycie listy priorytetów dla niemal wszystkich. Jest to odpowiedź na potrzebę nowego modelu biznesowego, który pomógłby powstrzymać spadek przychodów z reklam, który jest postrzegany jako nieunikniony.
- Podcasty pozostaną prężnym, rozwijającym się rynkiem, zwłaszcza te oferujące codzienne wiadomości. W sześciu krajach przeanalizowanych przez badaczy Nica Newmana i Nathana Galllo, 37 ze 102 zidentyfikowanych przez nich podcastów z codziennymi wiadomościami zostało uruchomionych w ciągu ostatniego roku. Co istotne, odbiorcy stają się coraz bardziej tolerancyjni wobec reklam w podcastach.
- Publikowanie w App Store będzie przyjemniejsze. Apple uruchomi App Store Small Business Program 1 stycznia 2021 roku. Wydawcy, którzy zarobili mniej niż 1 milion dolarów w poprzednim roku, mogą wziąć udział w programie, który gwarantuje im obniżoną prowizję Apple do 15% od płatnych aplikacji i płatności w aplikacji. To świetna okazja i duża pomoc dla mniejszych i średnich wydawców.
Oczywiście to tylko namiastka tego, co ma nadejść. W tym miejscu musimy jednak wspomnieć o czymś jeszcze.
Wyjątkowy czas jest tuż za rogiem
Z okazji zbliżających się świąt i Nowego Roku pragniemy złożyć najserdeczniejsze życzenia. Obyście spędzili ten czas w gronie najbliższych, ciesząc się każdą wspólną chwilą. Bądźcie zdrowi, szczęśliwi i pełni pozytywnej energii.
Do zobaczenia w przyszłym, dobrym roku.
Zespół PressPad