Ludzie zawsze traktują priorytetowo urządzenia, które są łatwe w obsłudze i wygodne w użyciu. Tablet jest jednoczęściowym komputerem mobilnym z ekranem dotykowym, który może być łatwo używany przez użytkowników i umożliwia wygodne oglądanie i czytanie dowolnych informacji. Sprzedaż tabletów wzrosła o 142,4% w pierwszym kwartale 2013 roku na całym świecie. Około 90 milionów ludzi będzie korzystać z tabletów w 2014 roku, a 58% jest zadowolonych i bardzo zadowolonych z czytania z własnego tabletu.
Oto kilka liczb, które pomogą ci lepiej zrozumieć zachowanie e-czytelników.
Kiedy czytają?
Wykorzystanie tabletów według czasu w ciągu dnia wraz z procentem użytkowników przedstawia się następująco:
5% – od 2 do 5 rano
18% – od 5 do 8 rano
33% – od 8 do 11 rano
34% – od 11 do 2 po południu
59% – od 5 do 8 po południu
53% – od 8 do 23 po południu
22% – od 23 do 2 po południu
Co czytają?
Użytkownicy czytają i uzyskują dostęp do różnych treści za pośrednictwem tabletu. 71% użytkowników woli czytać z własnego tabletu niż z innych urządzeń. 41% korzysta z Internetu na tablecie do czytania. Użytkownicy używają go do czytania e-booków, gazet, kupowania aplikacji, zakupów, oglądania filmów i wielu innych.
41% – prognoza pogody
51% – czasopisma
41% – gazety
51% – e-booki
54% – oglądanie wideo
58% – oglądanie wideo i muzyki.
54% – korzystanie z różnych aplikacji
50% – dostęp do sieci społecznościowych lub komunikacja
Jaki jest odsetek mężczyzn i kobiet wśród użytkowników tabletów?
51% kobiet
49% mężczyzn
23% dzieci woli czytać na urządzeniach mobilnych niż tradycyjny druk.
W jakim są wieku?
W drugim kwartale 2011 roku ocena demograficzna wśród e-czytników w tabletach przedstawia się następująco:
7% – w wieku 13-17 lat
10% – w wieku 18-24 lat
18% – w wieku 25-34 lat
14% – w wieku od 35 do 44 lat
21% – w wieku od 45 do 54 lat
30% – 55 lat i starsi
Które magazyny są najpopularniejsze na tabletach?
Esquire, Men’s Journal, Sports illustrated, Time, Bloomberg Business Week, Fortune.
Ile czasu poświęcają na czytanie?
85% spędzało średnio 1,6 godziny dziennie na oglądaniu telewizji i tabletu, a 66% spędzało 1,2 godziny na oglądaniu telewizji jednocześnie z komputerem i tabletem.
30% użytkowników spędzało większość czasu z tabletem, a 74% czytało na nim codziennie, średnio 14 godzin tygodniowo.
Tygodniowe wykorzystanie procentowe w godzinach przedstawia się następująco
15% – od 1 do 3 godzin tygodniowo
17% – od 4 do 6 godzin tygodniowo
20% – od 7 do 10 godzin tygodniowo
30% – od 11 do 20 godzin tygodniowo
11% – od 21 do 30 godzin tygodniowo
7% – ponad 30 godzin tygodniowo
Średnio 13,9 godzin tygodniowo
Wniosek:
Tablet to urządzenie do spędzania wolnego czasu. Warto zauważyć, że dzieci i osoby w średnim wieku są najbardziej obiecującymi grupami docelowymi e-czasopism. Ponadto, jak widzimy, wielu właścicieli tabletów korzysta z wielu urządzeń jednocześnie. Jest to bardzo ważne, aby aplikacja magazynu była dobrze zaprojektowana, co pomoże przyciągnąć pełną uwagę użytkownika.
Źródła:
http://bit.ly/11eOBy5