fbpx Naciśnij “Enter” aby skoczyć do treści

Optymalizacja App Store polega na poprawie widoczności konkretnej aplikacji w App Store. Czy to wszystko? Oczywiście, że nie, termin „ASO” wykorzystuje również wszystkie techniki, które kierują zachowanie użytkowników w stronę pożądanego działania, instalacji aplikacji. W tym artykule pokażemy, co zrobiliśmy, aby poprawić liczbę instalacji aplikacji o 140%.

Czy optymalizacja App Store (ASO) naprawdę działa?

Tak. ASO to nie magia. Można znaleźć podobieństwa między SEO i ASO. Wikipedia definiuje ASO jako:

„(…) proces poprawy widoczności aplikacji mobilnej (…) w sklepie z aplikacjami (…). Podobnie jak optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) dla stron internetowych, optymalizacja sklepu z aplikacjami (ASO) dla aplikacji mobilnych. W szczególności optymalizacja sklepu z aplikacjami obejmuje proces zajmowania wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania sklepu z aplikacjami i rankingach najlepszych aplikacji. Marketerzy ASO zgadzają się, że wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania i rankingach top charts zwiększy liczbę pobrań aplikacji.(…)”

Optymalizacja App Store koncentruje się na dwóch głównych obszarach:

  • optymalizacja wyszukiwania
  • dostosowanie behawioralne

Optymalizacja wyszukiwania

optymalizacja wyszukiwania

Ta część optymalizacji App Store koncentruje się na dostosowaniu nazwy aplikacji i jej słów kluczowych. Jeśli chodzi o App Store, każda aplikacja jest opisana słowami kluczowymi, spakowanymi w 100-znakowy ciąg. Te słowa kluczowe wpływają na rankingi wyszukiwania. Im lepsze słowa kluczowe, tym większe prawdopodobieństwo, że aplikacja pojawi się w wynikach wyszukiwania App Store.

Powodem dostosowania słów kluczowych jest zasilenie wyszukiwarki App Store danymi, zoptymalizowanymi pod kątem najbardziej lukratywnych wyszukiwanych haseł i fraz.

Im częściej aplikacja pojawia się w wynikach wyszukiwania – tym więcej instalacji – im wyższa pozycja – tym więcej instalacji. Krąg zamknięty.

Słowa kluczowe używane do celów ASO nie mogą być traktowane oddzielnie, jako słowa oddzielone przecinkami. Jeśli chcemy, aby działały one dla naszej aplikacji, muszą łączyć się ze sobą, tworząc frazy. Frazy te powinny być oczywiście tymi, których ludzie używają do wyszukiwania w App Store… a to nie jest trywialna sprawa.

Wskazówka: Z naszych obserwacji wynika, że nazwa aplikacji jest najsilniejszą frazą kluczową. Działa najlepiej w przypadku optymalizacji wyszukiwania i wyzwala działania użytkowników (instalacja lub odrzucenie).

Słowa kluczowe, jak je właściwie dobrać

Eksperymentowaliśmy z kilkoma technikami i wybraliśmy tę, która działa najlepiej. Oznacza to, że potrzebowaliśmy mniej iteracji, aby utworzyć najskuteczniejsze słowa kluczowe. Co więc zrobiliśmy? Oto szczegółowa lista krok po kroku, która pokazuje, jak tworzymy słowa kluczowe optymalizujące wyniki wyszukiwania w App Store.

  1. Wybierz aplikację i zastanów się nad jej wartościami, nazwij je.
  2. Utwórz listę ogólnych słów kluczowych na podstawie opisu aplikacji i jej wartości.
  3. Znajdź 5 najlepszych aplikacji, które są ukierunkowane na już wybrane słowa kluczowe.
  4. Znajdź słowa kluczowe, które działają najlepiej dla każdej z 5 aplikacji.
  5. Teraz powinieneś mieć już całkiem sporą listę słów kluczowych. Pozbądź się tych, które nie pasują do Twojej aplikacji.
  6. Utwórz 100-znakowy, oddzielony przecinkami ciąg znaków zawierający najlepsze wybrane słowa kluczowe.

Przykład słów kluczowych dla (powiedzmy) magazynu o startupach:

  • jak założyć startup
  • magazyn startuppers
  • magazyn dla startupów
  • Płótno dopasowane do produktu/rynku
  • Najlepsze płótno tytułowe dla magazynów
  • zostać młodym przedsiębiorcą
  • podróż do progu rentowności
  • Wszystko o płótnie

Wskazówka: Aby stworzyć najlepsze słowa kluczowe, pomyśl o nich jak o krzyżówkach, które po połączeniu tworzą logiczne frazy (np. jak, zacząć, startup, rentowność, biznes,…).

Dostosowanie behawioralne

Optymalizacja App Store to nie tylko dostosowanie się do algorytmów wyszukiwania, ale także ludzkie zachowanie. Istnieje kilka obszarów w App Store, które wywołują ludzkie decyzje o instalacji lub jej porzuceniu. Są one dla nas najważniejsze:

  • Nazwa aplikacji
  • Ocena
  • Zrzuty ekranu / podgląd wideo
  • Opis aplikacji

Nazwa aplikacji

Nazwy opisowe

Jest to najsilniejsza fraza kluczowa i pierwsza rzecz, na którą patrzą ludzie. Powinna być opisowa i zapewniać natychmiastową wiedzę o kluczowych wartościach aplikacji.

Przykłady nazw opisowych:

  • Buffer dla mediów społecznościowych: Twitter i nie tylko
  • Kieszeń: Zapisywanie artykułów i filmów do obejrzenia później
  • Nozbe – listy rzeczy do zrobienia, listy zadań, projekty i produktywność zespołu
  • Trello – zorganizuj wszystko

A teraz wyobraź sobie, co byś zrobił, gdybyś nie znał powyższych aplikacji i zobaczył je w App Store? Buffer, Pocket, Nozbe i Trello – same te nazwy nie mówią prawie nic o aplikacji i jej wartości.

Ocena

ocena aplikacji

Jest to kolejny ważny czynnik, który wpływa na zachowanie użytkowników. Ludzie chętniej instalują aplikacje, które zostały ocenione. Musimy mieć co najmniej 5 ocen, aby zobaczyć pasek stanu „średnia ocena” widoczny przez aplikację. W naszych wewnętrznych testach udowodniono, że ocenione aplikacje radzą sobie lepiej niż aplikacje bez gwiazdek oceny.

Zrzuty ekranu

Obrazy aplikacji i jej zawartości odgrywają ważną rolę na drodze do nowej instalacji. Zrzuty ekranu są najbardziej widocznymi elementami na stronie aplikacji w App Store. W przypadku aplikacji magazynowych, najlepiej działające zrzuty ekranu dostarczają informacji o zawartości: okładki, zdjęcia, plakaty i interesujące treści z pisemnymi opisami.

Opis aplikacji

Ten fragment tekstu wyjaśnia, o co chodzi w aplikacji i powinien być napisany w bardzo łatwy do zrozumienia sposób. W rzeczywistości 99% tekstu jest zawalone, więc pierwsze dwa zdania są najważniejsze. O czym pisać? Powinien to być wartościowy tekst budujący z wyraźnym wezwaniem do działania. Dobrze jest również przetłumaczyć opis aplikacji na kilka języków, aby wpłynąć na szersze grono osób, które trafią na stronę aplikacji.

Podczas naszego podejścia do procedur optymalizacji App Store przetestowaliśmy kilka aplikacji i kilka taktyk optymalizacji. Mierzyliśmy wpływ każdego aspektu, który można było zoptymalizować. Po tym wszystkim skierowaliśmy się do jednej z naszych aplikacji magazynowych z wysokiej jakości treścią i słabymi statystykami. Oto kilka spostrzeżeń:

Platforma mobilna dla wydawców

Obsługa interaktywnych magazynów. Zgodność z Google Play i App Store.

platforma mobilna dla wydawców

Myślisz o cyfrowej dystrybucji swojego magazynu na urządzeniach mobilnych? Rozpocznij swoją podróż z PressPad.

Dowiedz się więcej o naszej platformie mobilnej dla wydawców

Studium przypadku

Magazyn dla przedsiębiorców - A.R.T.S.Y

A.R.T.S.Y Magazine opowiada historie wszystkich dzieci i młodych dorosłych, którzy znajdują nowe sposoby na odniesienie sukcesu w niekonwencjonalnych formatach. Zwraca uwagę na wszystkich członków kontrkultury, którzy budują swoje firmy w sposób, który do niedawna nie istniał. Rzuca światło na wschodzących muzyków, artystów undergroundowych i wschodzących projektantów mody.

Nazwa aplikacji: „A.R.T.S.Y Magazine”

Data optymalizacji: 13 lutego 2015 r.

Szczegóły optymalizacji:

  • Aplikacja otrzymała nową, bardziej opisową nazwę: „Artists Entrepreneurs magazine – A.R.T.S.Y o designie, fotografii, modzie i muzyce”
  • Słowa kluczowe zostały zaktualizowane
  • Użytkownicy dodali sześć ocen 5-gwiazdkowych

Promień okresu testowego: 30 dni

Wyniki ASO

Jeśli chodzi o liczbę pobrań i przychody, aplikacja zaczęła radzić sobie znacznie lepiej niemal natychmiast po optymalizacji.

Liczba pobrań wzrosła o +140% (mierzona 30 dni przed ASO i 30 dni po ASO).
ASO instaluje boost

Downloads between Jan 2nd 2015 and Mar 2nd, 2015

Przychody ze sprzedaży w aplikacjach wzrosły w tym samym czasie o +87%.
Wzrost przychodów z ASO

Revenue between Jan 2nd 2015 and Mar 2nd, 2015

Skąd tyle huku?

Na podstawie badania rynku przeprowadzonego przez firmę badawczą Forrester, około 60% nowych instalacji aplikacji pochodzi z przeglądania sklepów z aplikacjami, w tym wyszukiwania, więc gra jest zdecydowanie warta wypróbowania.

Wykonamy dla Ciebie optymalizację App Store. Skontaktuj się z nami.
ASO w cenie już od 129 USD/app
Kliknij powyżej, aby wysłać nam zapytanie

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie są inne czynniki wpływające na organiczny wzrost popularności aplikacji, powinieneś przeczytać o tym, jak znaleźć się w sklepie z aplikacjami. Budowanie społeczności wokół aplikacji jest zdecydowanie koniecznością, ale nie ma nic lepszego niż optymalizacja App Store, ponieważ jest tak efektywna pod względem kosztów i czasu.