fbpx Naciśnij “Enter” aby skoczyć do treści

Cyfrowe wydawanie czasopism to sztuka dostosowywania rodzaju treści i platformy dystrybucji do zmieniających się wymagań czytelników i rozwoju technologicznego. Niezależnie od rodzaju i wielkości wydawnictwa, znalezienie odpowiednich kanałów dystrybucji jest integralną częścią strategii marketingu treści. Dobrze dobrana platforma skupia specjalnych, sprofilowanych czytelników, którzy są aktywnie zainteresowani Twoją marką i są skłonni ją subskrybować.

Nasze 10-letnie doświadczenie pokazało nam, jak wielu wydawców, szukając platformy dystrybucji dla swoich treści, staje przed pytaniem – wybrać aplikację mobilną czy e-kiosk flipbook? Aby rozwiać wątpliwości, postanowiliśmy wskazać główne cechy obu tych rozwiązań – każde z nich jest unikalne i odpowiada na konkretne potrzeby.

Jakiego rodzaju potrzeby?

Zobacz i dowiedz się, które rozwiązanie jest dostosowane do Twojej działalności wydawniczej.

Platformy magazynów cyfrowych – którą wybrać?

Jeśli to czytasz, prawdopodobnie w jakiś sposób zajmujesz się publikacją cyfrową – dystrybuujesz wydania w formacie PDF, tworzysz internetowy magazyn oparty na WordPressie lub zastanawiasz się nad samodzielnym opublikowaniem e-booka, komiksu lub innego rodzaju publikacji.

cyfrowy kiosk i aplikacje mobilne

Niezależnie od tego, o której z powyższych sytuacji byśmy mówili, prawdopodobnie miałeś już, masz lub będziesz miał dylemat związany z wyborem dodatkowego kanału dystrybucji dla swoich treści. I wiesz co? To świetnie! To znaczy, że myślisz o rozwoju swojej marki.

Aby ułatwić podjęcie tej decyzji, porównujemy dwie platformy magazynów cyfrowych: aplikację mobilną i flipbook e-kiosk. Obie zostały zaprojektowane do dystrybucji treści w nowoczesny i skuteczny sposób i wspierają sprzedaż cyfrowych czasopism w sposób Amazon, zapewniając opcję wglądu w to, co jest w środku.

Ich oznaczenia różnią się jednak nieznacznie od siebie.

Możesz wybrać jedno z tych rozwiązań cyfrowych, a także zaoferować swoim czytelnikom wielokanałowe lub wielokanałowe doświadczenie, dzięki któremu będą mieli płynne i spójne doświadczenie marki w różnych kanałach. Sprawia to, że ludzie mogą korzystać z platform wydawniczych równolegle, a tym samym działać na nich.

Strategia treści omnichannel wymaga od wydawców dostarczania wysoce spersonalizowanych treści do każdego punktu kontaktu na całej drodze klienta, a tym samym posiadania dogłębnej wiedzy o klientach.

Magazyn cyfrowy i jego aplikacja mobilna

Najwięksi światowi wydawcy wiadomości, tacy jak The New York Times, The Washington Post i Guardian, odnieśli wielki sukces dzięki własnym aplikacjom mobilnym. Oprócz tego, że służą one jako nowe źródło przychodów, odkryli oni, że narzędzie to oferuje doskonałą okazję do zwiększenia lojalności. Potencjał aplikacji mobilnych wykorzystują także mniejsi wydawcy, w szczególności lokalni wydawcy wiadomości:

Możemy dalej wymieniać przykłady dobrze wypromowanych i uwielbianych (przez czytelników) aplikacji stworzonych przez nas dla szeregu bardziej niszowych e-magazynów. Za każdym z tych tytułów stała potrzeba, która została kreatywnie zaadresowana przez to rozwiązanie.

Kiedy warto rozważyć użycie aplikacji mobilnej dla swojego magazynu cyfrowego?

→ Jeśli szukasz dodatkowego kanału monetyzacji

Nic więc dziwnego, że w czasach szerzącej się dezinformacji wzrosło zapotrzebowanie na dostęp do wartościowych i sprawdzonych treści – nawet jeśli są one płatne. Dlatego też model subskrypcyjny stał się numerem jeden dla wydawców chcących zarobić więcej pieniędzy.

Studia przypadków PressPad

PressPad News / Aplikacja Wiadomości

Nazwa magazynu: Romania Insider(romania-insider.com)
Dostarczają różnorodnych i wiarygodnych informacji z Rumunii. Czytelnicy otrzymują najważniejsze wiadomości, funkcje i wywiady związane z biznesem, społeczeństwem, polityką, kulturą i podróżami.
Wartość: Zaangażowanie i monetyzacja lojalnych czytelników mobilnych.
Wyniki: Aplikacja PressPad News stała się bardzo angażującym kanałem z prawie 10 000 otwarć w ciągu pierwszych 2 miesięcy od uruchomienia. Jest to dodatkowe źródło przychodów dzięki zintegrowanej metered-paywall.

Ograniczenie dostępu do aplikacji tylko dla subskrybentów (z niewielką porcją darmowych treści lub bez niej) jest strategią stosowaną przez najbardziej wpływowe światowe gazety, magazyny niszowe i wydawców WordPress. Warunkiem jej sukcesu jest to, że magazyn oferuje wystarczająco dużo ekskluzywnych treści i innowacyjnych funkcji aplikacji, aby subskrypcja była warta opłacenia w oczach czytelników.

Wielu wydawców decyduje się na uruchomienie strategii opartej na bezpłatnym dostępie do wszystkich treści mobilnych bez opłat za pobranie aplikacji. Nie wyklucza to jednak możliwości zarabiania. W takim przypadku przychody mogą być generowane przez reklamy mobilne dzięki usługom takim jak Google Adsense i AdMob. Pozwalają one zachować wysoką jakość doświadczenia użytkownika bez zakłócania czytania, oferując reklamy idealnie dopasowane do wyglądu treści i zainteresowań czytelników.

Ten rodzaj strategii działa dobrze w przypadku wydawców, których aplikacje mają zawrotną liczbę pobrań. Mniejsi będą mieli trudności z wygenerowaniem pozytywnego zwrotu z inwestycji przy takim podejściu.

→ Jeśli chcesz rozszerzyć dystrybucję e-magazynu

Niezależnie od tego, czy publikujesz pliki PDF, czy prowadzisz internetowy magazyn oparty na WordPressie, masz solidne podstawy do rozszerzenia dystrybucji treści i podbicia największych cyfrowych kiosków na świecie. Twój magazyn może być dostępny w Apple App Store, Google Play i Amazon Appstore. Aplikacja mobilna może stać się dodatkowym źródłem globalnej publiczności.

Studia przypadków PressPad

PressPad Magz / Aplikacja do obsługi czasopism

Nazwa magazynu: Global Banking & Finance Review Magazine(globalbankingandfinance.com)
Jest to znana na całym świecie publikacja, która zawiera informacje i niezależne wiadomości dla globalnej branży bankowej i finansowej. 
Wartość: Rozszerzenie dystrybucji ich treści, aby ułatwić ludziom dostęp do informacji, które mogą radykalnie zmienić sposób, w jaki zarządzają swoim życiem finansowym.
Wyniki: Dzięki PressPad Magz rozszerzyli dystrybucję treści za pośrednictwem aplikacji mobilnej, w której wszystkie wydania magazynu są dostępne bezpłatnie, bez reklam. Aplikacja zajęła 3. miejsce w kategorii News & Magazines (Stany Zjednoczone).

Uruchamiając aplikację mobilną dla swojego cyfrowego magazynu, poszerzasz swój zasięg, aby dotrzeć do potencjalnych czytelników, którzy do tej pory wykazywali najmniejsze zainteresowanie. Rozwiązanie to może zwiększyć świadomość i dostępność magazynu.

→ Jeśli chcesz zapewnić czytelnikom źródło wiadomości w czasie rzeczywistym

W dobie zalewu wiadomości i informacji lepiej jest przyjąć postawę proaktywną i zwinną, wysyłając ludziom powiadomienia na czas, zamiast pozwalać użytkownikom czekać na komunikację i zmuszać ich do szukania odpowiedzi. Tym bardziej, że zawsze mają przy sobie telefon komórkowy.

Metodą jest wysyłanie powiadomień na czas. Aplikacje informacyjne powiadamiają ludzi o nowych treściach, świeżych wydaniach i najnowszych wiadomościach, co uniemożliwia im zapomnienie o marce. Dostarczając ludziom treści w czasie rzeczywistym, przyciągasz ich uwagę, wzmacniasz więzi z nimi, angażujesz ich w komunikację lub utrzymujesz ich zainteresowanie swoimi ofertami i programami dzięki inteligentnie zaplanowanym powiadomieniom.

Nawet jeśli nie mogą czytać dokładnie w momencie otrzymania powiadomienia, mogą zapisać artykuł i wrócić do niego, gdy będą mieli czas, aby zostać dłużej. Te zorientowane na czytelnika funkcje pozwalają im być stale na bieżąco i decydować, kiedy czytać, nawet jeśli są offline.

→ Jeśli Twoim celem jest przyciągnięcie nowych czytelników i przekształcenie obecnych w subskrybentów

Doświadczenie użytkownika aplikacji mobilnej jest lepsze niż strony internetowej zarówno pod względem treści, jak i reklam, co jest jednym z czynników popychających użytkownika w kierunku urządzeń mobilnych. Formaty cyfrowe, takie jak smartfony i tablety, oferują zupełnie nowe możliwości techniczne. W przeciwieństwie do stron internetowych, aplikacje mobilne są szybsze, bardziej interaktywne i często umożliwiają przeglądanie treści offline.

Aplikacja mobilna ma zdolność stymulowania lojalności poprzez budowanie i wciąganie użytkowników głębiej w lejek konwersji. Pomoże ci pozostać w kontakcie z każdym czytelnikiem, zaangażować społeczność w każdym miejscu i czasie.

Studia przypadków PressPad

PressPad News / Aplikacja Wiadomości

Nazwa magazynu: Science Bulletin(sciencebulletin.org)
Codziennie publikują najistotniejsze, najnowsze wiadomości naukowe na różne tematy, w tym dotyczące edukacji, zdrowia, środowiska i przestrzeni kosmicznej.
Wartość: Pokazanie czytelnikom, że wysokiej jakości treści, konsekwencja w działaniu i ciągły rozwój są warte docenienia, wspierania, a także płacenia za nie.
Wyniki: 85% użytkowników tej aplikacji informacyjnej jest jednocześnie jej subskrybentami.

Wydawca ma możliwość bezpośredniego kontaktu z użytkownikami aplikacji, co wzmacnia więź między marką a czytelnikami. Z tego punktu widzenia aplikacja ma jeszcze jedną nieocenioną zaletę – podczas korzystania z niej czytelnicy ujawniają wiele informacji na swój temat. Te dane i informacje czekają tylko na regularną analizę, którą można wykorzystać do optymalizacji strategii wydawców, tworzenia nowych treści i formatów, a w efekcie zamienić stałych czytelników w płacących subskrybentów.

→ Jeśli myślisz o podarowaniu swojej zaangażowanej społeczności czegoś wspaniałego

Masz zaangażowaną społeczność skupioną wokół Twojej marki? Daj im coś ekstra. Gdy użytkownik mobilny pobierze aplikację, jest zazwyczaj bardziej zaangażowany i oddany niż zwykli odwiedzający stronę internetową.

Studia przypadków PressPad

PressPad News / Aplikacja Wiadomości

Nazwa magazynu: GrandPrix247(grandprix247.com)
Przekazują wszystkie wiadomości, wywiady, raporty, wyniki, zdjęcia, plotki, skandale i wszystkie nieustające dramaty Formuły 1.
Wartość: Przyciągnięcie uwagi ludzi, wywołanie na niej akcji, zaangażowanie użytkowników i skłonienie ich do powrotu.
Wyniki: Dogłębne dyskusje pod ich artykułami i bardzo zaangażowana społeczność zgromadzona wokół ich treści. Ludzie po prostu ich kochają.

Faktem jest, że projektowanie interfejsów użytkownika na smartfonach faworyzuje kanały treści i formaty wideo, co stanowi wartość dodaną do aplikacji treści. W szczególności te opcje mogą przenieść Twoje artykuły na zupełnie inny, interaktywny poziom. Co więcej, zwłaszcza tak zwane Pokolenie Z często oczekuje interaktywnych elementów w aplikacji.

Dzięki zwiększonemu poziomowi interaktywności poprzez komentowanie, udostępnianie w mediach społecznościowych, natychmiastowe powiadomienia, czytanie w trybie offline i doskonale dopasowaną obsługę reklam mobilnych, markowa aplikacja mobilna zapewnia użytkownikom zupełnie inne wrażenia z czytania.

E-magazyn publikowany i sprzedawany w kiosku cyfrowym

Podczas gdy wszystkie sklepy z aplikacjami pobierają prowizje od sprzedaży, dobrą opcją jest dywersyfikacja cyfrowych platform wydawniczych, a tym samym optymalizacja kosztów sprzedaży tej samej ilości artykułów za pośrednictwem własnej witryny, dzięki czemu automatycznie zarabiasz więcej. Publikując we własnym kiosku internetowym, zatrzymujesz 100% przychodów i jesteś właścicielem danych klientów.

Poza tym istnieją sytuacje, w których cyfrowy kiosk jest oczywistym wyborem.

→ Jeśli chcesz być niezależny i mieć własną stronę sklepu

Posiadanie własnego cyfrowego kiosku to sposób na samodzielne publikowanie i sprzedawanie treści bez podziału kosztów np. z wydawnictwem czy firmami zewnętrznymi, które inkasują większość zysków. Wydawcy zachowują całkowitą niezależność w podejmowaniu decyzji, odpowiadając na trendy wydawnicze i potrzeby czytelników.

Studia przypadków PressPad

PressPad Store / E-kiosk flipbook

Nazwa magazynu: Magasinet Norske Hjem(magasinet-norskehjem.no)
Norweski magazyn wnętrzarski dostarczający treści związane z architekturą, ogrodnictwem i projektowaniem.
Wartość: Samodzielne publikowanie i sprzedawanie treści bez podziału kosztów na własnej stronie internetowej.
Rezultaty: Czytelnicy mogą kupić wydanie PDF magazynu i czytać je w przeglądarce. Wkrótce możliwa będzie również subskrypcja wydań PDF.

Rozwiązanie kiosku oferowane przez PressPad jest dostępne jako samodzielna strona internetowa lub może być zainstalowane na nieograniczonej liczbie stron jako sklep wbudowany. Wydawcy mogą wybrać domenę i uzyskać dodatkowe korzyści z posiadania oddzielnej strony sklepu na presspad.store lub readmag.online i sprzedawać cały dostęp do swoich publikacji za pośrednictwem swojej strony internetowej lub bloga.

Sprzedaż magazynów cyfrowych na własnej stronie internetowej to świetny sposób na budowanie grona odbiorców i wzmacnianie marki, zamiast polegania wyłącznie na rynkach zewnętrznych.

→ Jeśli chcesz przenieść swój magazyn drukowany do wersji cyfrowej

Cyfrowe wydawanie czasopism nie oznacza wcale rezygnacji z druku, ale zapewnia nowe możliwości dystrybucji i monetyzacji. Ograniczenie druku musi iść w parze z inwestycjami w lepsze cyfrowe doświadczenia dla czytelników.

Według Mequody„obecność w kioskach daje wydawcom rynek, na którym znajdzie ich 20% subskrybentów. Jest to segment odbiorców, o którym nie można zapominać. Jeśli tak, wydawcy mogą stracić te 20%, jeśli nie umieszczą swojej publikacji również w cyfrowym kiosku”.

Studia przypadków PressPad

PressPad Store / E-kiosk flipbook

Nazwa magazynu: Poco’ce(pococe.com)
Magazyn informacyjny dla kobiet dystrybuowany w centrum Tokio w Japonii.
Wartość: Publikowanie i sprzedaż treści w formie cyfrowej podczas pandemii, gdy dystrybucja drukowana jest trudna lub niemożliwa.
Wyniki: Magazyn jest dostępny online dla osób odwiedzających stronę internetową wydawcy, która łączy się z kioskiem.

Publikowanie cyfrowe to nie tylko kwestia bycia dostępnym online, ale także możliwość zdobycia niesamowitej wiedzy o czytelnikach i nieograniczony hosting do przechowywania plików PDF, umożliwiający przesyłanie wszystkich archiwów i zarabianie na poprzednich wydaniach. Zdobycie starych wydań magazynu drukowanego jest prawie niemożliwe.

→ Jeśli chcesz sprzedawać wydania PDF bez obawy o niekontrolowane rozprzestrzenianie się publikacji

Cyfrowe kioski z gazetami to pełne platformy eCommerce dla publikacji z płatnościami kartą np. za pośrednictwem PayPal lub Stripe. E-kioski takie jak PressPad Store pozwalają ludziom kupować dostęp online do publikacji i czytać ją w przeglądarce bez pobierania pliku, a wydawcy doceniają takie podejście.

Jeden z klientów PressPad, John Morrow z Alter Ego Comic Books, powiedział:

Jakie rodzaje treści mogą być dystrybuowane i/lub sprzedawane jako pliki PDF dzięki e-kioskowi?

  • samodzielnie publikowane e-booki,
  • wydania magazynu,
  • materiały edukacyjne,
  • broszury,
  • katalogi produktów,
  • komiksy,
  • przewodniki,
  • różne teksty, w tym treści interaktywne, takie jak hiperłącza, filmy, gify itp.

→ Jeśli chcesz samodzielnie opublikować swojego ebooka

Cyfrowe platformy wydawnicze pomagają wydawcom i autorom zwiększyć liczbę odbiorców, przychody i udowodniły, że zapewniają im szybki start w karierze, co sprawia, że samodzielne publikowanie jest łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Ta ścieżka jest najlepszym wyborem dla aspirujących autorów, pisarzy i gawędziarzy – ich możliwości niezależnego tworzenia i dystrybucji publikacji są praktycznie nieograniczone, bez względu na to, co chcą opublikować. Jest to możliwe, ponieważ firmy technologiczne, które budują cyfrowe platformy wydawnicze, stale ulepszają swoje funkcje kiosków internetowych.

W tym przypadku nie ma udziału wydawnictwa lub firm zewnętrznych, które zbierają większość zysków.

Cyfrowy self-publishing jest obecnie trendem i wraz z modelem subskrypcji będzie cieszył się znacznym wzrostem. Self-publishing będzie formą sprzedaży bezpośredniej od autora do czytelnika, głównie za pośrednictwem modeli subskrypcyjnych.

Wciąż nie wiesz, którą platformę cyfrowego magazynu wybrać?

Wybór platformy dystrybucji czasopism to poważna decyzja, która wymaga czasu i refleksji.
Mamy nadzieję, że w pewnym stopniu pokazaliśmy w tym artykule, gdzie aplikacja będzie bardziej skuteczna, a gdzie kiosk.

Jeśli jednak nadal zastanawiasz się lub masz jakiekolwiek pytania dotyczące tych rozwiązań, nie wahaj się nas zapytać – od 10 lat zmieniamy świat czasopism dzięki cyfrowym platformom wydawniczym. Pomogliśmy ponad tysiącu wydawców z całego świata dotrzeć do ponad dwóch milionów czytelników.

Chcesz dołączyć do tej grupy?

Kontakt PressPad.