Model biznesowy PressPad okazał się świetnym rozwiązaniem dla naszych wydawców, ponieważ otwiera bezstresowe przejście do świata publikacji cyfrowych na urządzeniach mobilnych. Dodatkowo wyznacza kierunek rozwoju naszego produktu.
Efektem będzie systematyczny wzrost potencjału marketingowego i sprzedażowego PressPada. W tym artykule zdefiniujemy powiadomienia e-mail oraz sposoby ich wykorzystania w celu zwiększenia popularności magazynu.
Zwiększenie sprzedaży magazynu jest wypadkową wielu różnych czynników – budowanie silnej relacji z czytelnikami jest jednym z nich. Panel kontrolny PressPad pozwala wydawcy na bezpośrednią komunikację z subskrybentami za pośrednictwem powiadomień Push – zwięzłych wiadomości, które trafiają bezpośrednio na iPhone’a/iPada czytelnika, a także za pośrednictwem nowej i unikalnej funkcji powiadomień e-mail.
P: Co to jest powiadomienie e-mail?
O: Powiadomienie e-mail to wiadomość marketingowa, która jest generowana półautomatycznie i może być spersonalizowana oraz automatycznie wysyłana do subskrybentów aplikacji na iPhone’a/iPada.
P: Kto będzie mógł otrzymywać moje powiadomienia?
O: Każdy subskrybent aplikacji na iOS, który zezwala aplikacji na udostępnianie swoich danych zgodnie z polityką prywatności (z tego powodu liczba odbiorców powiadomień może różnić się od całkowitej liczby subskrybentów).
P: W którym momencie użytkownik może zezwolić aplikacji magazynu na gromadzenie jego danych osobowych?
O: W następnym kroku po zasubskrybowaniu magazynu (patrz powyższy obrazek).
P: Jak często mogę wysyłać powiadomienia?
O: Obecnie powiadomienia można wysyłać raz na trzy dni. Częstotliwość ta może ulec zmianie w przyszłości.
P: Czy powiadomienia są w stanie dotrzeć do użytkowników urządzeń z systemem Android?
O: Nie, nie są, ponieważ Google Play nie ujawnia danych kontaktowych subskrybentów.
P: Ile to kosztuje?
O: Nic! Powiadomienia e-mail to bezpłatny dodatek dla wszystkich wydawców PressPad. Sprawdź najnowszy cennik aplikacji mobilnych PressPad.
P: Gdzie mogę znaleźć opcję powiadomień e-mail?
O: Zaloguj się do panelu sterowania PressPad:
- Znajdź i kliknij ikonę koła zębatego w górnym menu.
- W nowym widoku kliknij„Powiadomienia e-mail” (lub kliknij ten link, jeśli jesteś zalogowany).
P: Jak wygląda powiadomienie e-mail?
O: Struktura powiadomienia jest ustandaryzowana. Składa się z czterech stałych elementów:
- Nagłówek można wybrać z listy rozwijanej
- Własna sekcja wydawcy
- Automatycznie wygenerowana miniatura najnowszego wydania odsyłająca do sklepów
- Stopka zawierająca hiperłącza tekstowe do sklepów.
P: Czy subskrybent może wypisać się z listy?
Tak. Zgodnie z prawem subskrybent może wypisać się z listy mailingowej.
Czy wiesz, że: Według Adage, e-mail jest najczęściej używanym mechanizmem udostępniania na iPadzie
Jak korzystać z powiadomień e-mail.
Powiadomień najlepiej używać na przykład do informowania o konkretnych okazjach:
- Wydanie nowego numeru
- Wydanie nowego magazynu lub komiksu
- Wydania specjalne
- Przypomnienia
- Prośba o opinię (np. link do ankiety)
- Życzenia świąteczne (np. link do kartki elektronicznej lub bloga firmowego)
Wysyłanie powiadomień powinno mieć cele, określony cel i wyniki, które można mierzyć i analizować. Przykłady:
- Zwiększenie liczby pobrań starych wydań (możliwe do zweryfikowania w sekcji raportów PressPad)
- Zwiększenie sprzedaży/pobrań aplikacji magazynu (weryfikowalne w panelu kontrolnym PressPad)
- Informowanie o ofercie lub promocji (liczba kliknięć linków pozostawionych w powiadomieniu)
- Promowanie magazynu wśród znajomych użytkownika – prośba o przekazanie powiadomienia znajomym (weryfikowalna w panelu PressPad)
- Żądanie tweeta (możliwe jest utworzenie specjalnego linku na stronie Twittera.
Jak zaangażować odbiorców powiadomień?

Można to osiągnąć poprzez angażujące wezwanie do działania (CTA), takie jak:
- Chwytliwy temat powiadomienia (np.: „Wiadomość od redakcji _twojego_magazynu_tytuł_” lub „Którą okładkę wybrałbyś do nowego numeru?”).
- Wymyśl specjalną ofertę dla odbiorców, którzy odpowiedzą na wiadomość.
- Pozostaw hiperłącza w wiadomości (po prostu wklej adres url).
Wiele przydatnych wskazówek dotyczących powiadomień e-mail można również znaleźć w panelu PressPad. Daj nam znać, jeśli zainspirowaliśmy Cię do działania lub jeśli masz jakiekolwiek pytania.