fbpx Naciśnij “Enter” aby skoczyć do treści

Jest to szczególnie widoczne w transporcie publicznym. Na przystankach autobusowych, w kawiarniach. Zmieniła się branża wydawnicza. Kiedy ostatnio widziałeś kogoś czytającego drukowaną gazetę? Te czasy już minęły. Teraz kupowanie i czytanie magazynów sprowadza się do jednego kliknięcia. Nadszedł czas, aby zmierzyć się z rzeczywistością – nie tylko publikowanie staje się cyfrowe, ale także sprzedaż. I ludziom się to podoba, prawda?

Zakupy online zrewolucjonizowały nasze życie. Wszyscy kochamy je za oszczędność czasu, dostępność rzeczy z całego świata, dokonywanie transakcji siedząc w pociągu czy leżąc na kanapie. Nic więc dziwnego, że ten rodzaj zakupów szturmem wdarł się do branży wydawniczej. Oznacza to możliwość sprzedaży subskrypcji publikacji PDF, począwszy od magazynów, przez komiksy, przewodniki, aż po książki. A co za tym idzie, dochody wydawców i autorów rosną w wygodniejszy sposób.

Pamiętasz ten czas, kiedy musiałeś się ubrać, wyjść z domu, pójść do kiosku kupić gazetę tylko po to, by odkryć, że nie wziąłeś portfela?

Prawie 60% konsumentów magazynów wieloplatformowych twierdzi, że ich cyfrowe wydanie jest dla nich najważniejsze.

Magazyny cyfrowe są bardziej popularne

Według Mequoda sprzedaż magazynów cyfrowych wzrosła:

W ciągu ostatnich kilku lat słyszeliśmy wiele doniesień o spadku liczby prenumerat drukowanych czasopism, ale o wzroście sprzedaży czasopism cyfrowych. I tak naprawdę wszyscy wiemy dlaczego. Każdy rodzaj firmy odnotowuje wzrost sprzedaży online (…). Wszyscy we wszystkich aspektach biznesu ścigają się w kierunku cyfrowego światła (…). Historycznie rzecz biorąc, nowa technologia umożliwia przedsiębiorcom wprowadzanie na rynek nowych rodzajów produktów (…). Połącz to z setkami milionów tabletów i garstką wysoce konkurencyjnych cyfrowych kiosków, a otrzymasz przepis na cyfrową eksplozję czasopism i książek. Opracuj magazyn internetowy, który w ogóle nie opiera się na kioskach, w którym zatrzymasz 100% zysków, a będziesz złoty.

Rynek publikacji cyfrowych rośnie
Wielkość rynku publikacji cyfrowych

Sprzedaż treści online pozwala na zwiększenie przychodów dzięki możliwości zdobywania międzynarodowych rynków o globalnym zasięgu. Rozwiązanie to jest wygodne i pełne korzyści dla obu stron – wydawców i czytelników.

Współczesny rynek wydawniczy oferuje różne rozwiązania w zakresie cyfrowej sprzedaży treści i tworzenia platform internetowych dla każdego rodzaju wydawców. Nie ma znaczenia, czy do tej pory publikowali tylko wersje drukowane, jakiego rodzaju publikacje oferują i czy są one płatne, czy nie.

Korzystanie z platformy e-commerce daje wydawcom i autorom nowe możliwości biznesowe oraz zapewnia sposób na zwiększenie czytelnictwa i przychodów.

A to dopiero początek długiej listy korzyści, jakie może przynieść sprzedaż subskrypcji treści online.

Transformacja branży wydawniczej

Wydawnictwa były jedną z wielu dziedzin zmuszonych do rozważenia nowych sposobów prowadzenia działalności wraz z nadejściem ery cyfrowej. Obecne potrzeby czytelników, takie jak kupowanie i czytanie treści online, są wynikiem trwającego procesu transformacji w branży wydawniczej – przejścia od tradycyjnego druku papierowego do dystrybucji cyfrowej.

Z punktu widzenia wydawców, ograniczenie lub całkowite wyeliminowanie druku może skutecznie obniżyć koszty produkcji i łańcucha dostaw. Publikacja cyfrowa skraca czas wprowadzenia publikacji na rynek dzięki usprawnionej edycji, korekcie i braku długotrwałych tradycyjnych procesów drukowania. Czytelnicy cieszą się, że nie muszą długo czekać na nowy numer specjalny ulubionego magazynu lub kolejną część wciągającej powieści.

PressPad Store

Publikowanie i sprzedawanie plików PDF na swojej stronie internetowej

PressPad Store

Myślisz o płatnej dystrybucji swojego magazynu? Uruchom swój cyfrowy kiosk online. Natychmiastowe publikowanie, transakcje kartą kredytową i czytnik online publikacji PDF.

Dowiedz się więcej o rozwiązaniu e-commerce PDF

Publikowanie online umożliwiło konsumentom natychmiastowe kupowanie i czytanie publikacji. Biblioteka cyfrowa umożliwia całodobowy dostęp do zakupionych wydań: zarówno bieżących, jak i poprzednich. Dzięki temu ludzie mogą czytać, kiedy chcą i gdziekolwiek się znajdują. Wzrost cyfryzacji w branży wydawniczej wyeliminował również trudności, z którymi borykali się zarówno producenci, jak i konsumenci: brak miejsca w księgarniach i magazynach czy fizyczne uszkodzenie produktu.

Tempo dzisiejszego świata i postęp technologiczny w dużej mierze determinują przyzwyczajenia czytelników, a co za tym idzie – kierunek rozwoju wydawnictw. Biblioteki cyfrowe zastąpiły tradycyjne magazyny, tak jak kioski internetowe zastąpiły klasyczne, i wreszcie – jak pliki pdf, które zastąpiły papier.

Dlaczego wydawcy szaleją na punkcie formatu PDF?

PDF jest szeroko stosowany przez wydawców, autorów stron internetowych, grafików i zwykłych użytkowników komputerów. Format ten jest powszechnie akceptowany do uniwersalnej wymiany dokumentów. Naturalnie, każdy typ cyfrowego wydawcy i czytelnika zakochał się w nim, tak jak PressPad, który umożliwił sprzedaż online przy użyciu plików PDF.

Stworzyli platformę do publikacji PDF o nazwie PressPad Store – rozwiązanie e-commerce dla każdego rodzaju wydawcy, oparte na szybkim i łatwym przesyłaniu plików PDF, które pozwala natychmiast rozpocząć sprzedaż w tej samej przeglądarce. Umożliwia to łatwy dostęp do sprzedaży subskrypcji publikacji PDF online i pozwala ludziom na natychmiastowe czytanie na wielu urządzeniach.

Sprzedaż plików PDF to strzał w dziesiątkę w branży publikacji cyfrowych.

Jest ku temu dobry powód PDF jest najczęściej używanym formatem dokumentów elektronicznych na świecie. Wydawcy wszelkiego rodzaju mogą sprzedawać swoje publikacje PDF online w wygodny sposób:

    • Pliki PDF mogą być używane do odtwarzania dokumentów niezależnie od tego, gdzie zostały pierwotnie utworzone. Jest to dynamiczny i wszechstronny format plików, który może znacznie uprościć i przyspieszyć przeglądanie i integrację dokumentów. Dzięki Adobe Acrobat Reader praktycznie każdy, na dowolnym komputerze, na dowolnej platformie, z dowolną wersją aplikacji, może rozpoznać i odczytać identyczne pliki PDF.
    • Renderowanie plików PDF w jakości HD pozwala czytelnikom cieszyć się zawartością dzięki elastycznemu powiększaniu i łatwej nawigacji z miniaturami. Pliki PDF wyświetlane na ekranie zachowują precyzyjne kolory niezależnie od oprogramowania lub sprzętu, precyzyjną przejrzystość w powiększeniu, a także oryginalny styl i formatowanie (kolor, czcionka i zdjęcia) dokładnie tak, jak miały być oglądane.
    • Treści PDF mogą być interaktywne. Magazyn cyfrowy może przyciągać czytelników za pomocą filmów z YouTube i hiperłączy, które pozwalają użytkownikom poruszać się po całej publikacji online. Dodanie linku do treści Soundcloud, Vimeo i Slideshare to sposób na utrzymanie uwagi wewnątrz publikacji.

70% cyfrowych czytelników preferuje cyfrowe magazyny ze względu na funkcje, których nie ma wydanie drukowane.

Interaktywne funkcje magazynów - PressPad zapewnia je wszystkie

Prześlij swój plik PDF i rozpocznij sprzedaż online

Korzyści ze sprzedaży za pośrednictwem cyfrowej platformy wydawniczej mogą być ogromne. Handel elektroniczny oparty na PDF umożliwia globalne udostępnianie treści, oszczędzając czas i pieniądze.

Gdybyś miał opisać współczesnego czytelnika, co byś powiedział? Czy jest wymagający? Jakich urządzeń używa do czytania? Co jest dla niego ważne podczas czytania?

Oczywiście jesteś osobą, która najlepiej zna swoich klientów, ale… bądźmy szczerzy – ludzie są dziś bardziej zaawansowani technologicznie i wymagający niż kilka lat temu. Przyciągnięcie ich wymaga zastosowania rozwiązań cyfrowych. Spójrzmy na te statystyki:

Podczas gdy wcześniej ludzie czytali papierowe książki i czasopisma, teraz zwracają się ku e-bookom i e-czasopismom. W ankiecie przeprowadzonej w 2017 r. 20 procent respondentów stwierdziło, że czyta więcej e-booków niż książek drukowanych, a kolejne 23 procent stwierdziło, że czyta obie te rzeczy w równym stopniu.

Rozwiązanie e-commerce dla wydawców i autorów sprawia, że ludzie kupują i czytają publikacje natychmiast w tej samej przeglądarce.

Po pierwsze, gwarantuje dostęp do treści zaraz po publikacji, a ludzie mogą czytać w dowolnym miejscu. Jeśli chcesz, możesz zachęcić ludzi do zakupu pełnego wydania, udostępniając bezpłatny podgląd kilku stron lub artykułów.

Po drugie, platforma cyfrowa pozwala na sprzedaż nie tylko najnowszych wydań, ale przede wszystkim – starych. Możliwość dzielenia się biblioteką starych wydań jest ogromną zaletą w porównaniu z publikacjami drukowanymi.

Wiesz, o czym mówię, jeśli kiedykolwiek próbowałeś kupić papierowe wydanie, które właśnie zostało wyprzedane.

Internetowy kiosk z gazetami jest dziś bezpośrednią drogą do zwiększenia czytelnictwa i sprzedaży.

Otwarcie się na cyfrowe kanały dystrybucji i sprzedaży publikacji przybliża Cię do współczesnych czytelników, zwiększając przychody. Spójrz na to proste równanie:

więcej czytelników → więcej kupujących → więcej pieniędzy ze sprzedaży i od reklamodawców

Sprzedając prenumeratę czasopism w formie cyfrowej, możesz oferować płatności online kartą kredytową – to takie wygodne! Co ważne, sprzedając online, nie ponosisz kosztów i strat z tytułu niesprzedanych wydań, w przeciwieństwie do wydawania tylko wersji drukowanych.

Wskazówka: subskrypcje są warte więcej niż jednorazowy zakup. Sprzedawaj pojedyncze produkty i automatycznie odnawiane subskrypcje, a zyskasz lojalnych czytelników, którzy nie zapomną o Twoich treściach.

Cyfrowe subskrypcje są popularne wśród wydawców wiadomości
Wydawcy cyfrowi korzystają z wielu źródeł przychodów, ale najpopularniejszym z nich są subskrypcje.

Podwójna sprzedaż

Do tej pory wielu wydawców i autorów utrzymywało swoje strony internetowe wyłącznie w celach promocyjnych, a nie jako kanały dystrybucji. Teraz i to się zmieniło.

Platformy e-commerce mogą być tworzone jako oddzielne miejsce do sprzedaży lub mogą być wsparciem dla sklepu na stronie wydawcy.

Dlaczego warto osadzać swój sklep w różnych miejscach w Internecie?

Efektywny wzrost sprzedaży

Zysk i sukces można odnieść, gdy sprzedaż treści odbywa się za pośrednictwem kiosku, ale także za pośrednictwem strony internetowej, zintegrowanej z tym kioskiem. W rzeczywistości możesz osadzić swój sklep w dowolnym miejscu w Internecie – tam, gdzie kręcą się Twoi czytelnicy, np. na Twojej stronie internetowej lub na stronach partnerskich i blogach. To znacznie zwiększa widoczność treści. Zgodnie z zasadą: im więcej osób ją zobaczy, tym więcej ją przeczyta i tym więcej ją kupi.

Dostęp do danych klientów

Witryna e-commerce ułatwia gromadzenie danych w celu umożliwienia marketingu e-mailowego. Klient odwiedza witrynę i zostawia swój adres e-mail, aby zapisać się na promocje. Dzięki temu możesz wysyłać do niego powiadomienia lub newsletter. Adres e-mail można wykorzystać do budowania lojalnej bazy fanów i… kierunku rozwoju. Możesz z łatwością stale obserwować nawyki zakupowe i zainteresowania konsumentów, aby dostosować swoją ofertę do ich wymagań. Dzięki stałemu zaspokajaniu ich potrzeb można budować z nimi długotrwałe relacje.

Nawiązywanie kontaktu z czytelnikami

Jeśli masz witrynę eCommerce, możesz łatwo połączyć ją z mediami społecznościowymi. Taki kiosk może być następnie udostępniony tysiącom klientów w ciągu minuty przez samego klienta. W rezultacie możesz dotrzeć do nowych klientów na całym świecie każdego dnia. Sklep w witrynie ułatwia uzyskiwanie informacji zwrotnych, opinii i bezpośredni kontakt z użytkownikami.

Co jeśli jestem wydawcą książek?

Czy wiesz, że niezależni autorzy zbliżają się do 45% udziału w rynku sprzedaży ebooków? To pokazuje dwie rzeczy:

  • self-publishing jest coraz bardziej popularny
  • czytelników woli czytać na ekranach
Autorzy niezależni zbliżają się do 45% udziału w rynku sprzedaży ebooków
Udział w rynku sprzedaży ebooków według typu wydawcy

Platformy cyfrowe otwierają wydawcom drogę do niezależnego publikowania i sprzedawania swoich treści bez udziału wydawnictwa. Indie publishing pozwala autorom osiągnąć znacznie większy potencjał zarobkowy i pozwala im pisać, co chcą i znaleźć niszowych odbiorców dla swoich książek.

Rozwiązania takie jak PressPad Store idealnie pasują do wydawców książek. Mogą oni publikować i sprzedawać swoje treści online w podobny sposób jak wydawcy czasopism. Sklep internetowy z płatnościami online i możliwością przesyłania plików PDF pozwala na łatwą sprzedaż, bez kosztów druku i problemów z realizacją.

Jakie są główne zalety posiadania własnej niezależnej księgarni internetowej?

    1. Wpływ na treść i projekt, niezależność w podejmowaniu decyzji. Jeśli zdecydujesz się na self-publishing, powinieneś wiedzieć, że masz kontrolę nad wszystkim: od edycji, przez cenę, aż po dystrybucję.
    2. Księgarnia internetowa oznacza globalną dystrybucję bez bariery odległości – zwiększa popularność i eliminuje oczekiwanie na dodruk. Jedno jest pewne – czytelnicy będą wdzięczni za brak konieczności stania w kolejce do księgarni w dniu premiery.
    3. Więcej pieniędzy. Wydawnictwo częściowo ponosi koszty redakcji, korekty, składu, druku, oprawy, okładki i projektu, promocji, reklamy, magazynowania, wysyłki, fakturowania i wypłacania tantiem autorskich. Wszystkie te kroki wymagają czasu. Self-publishing oznacza nie tylko szybsze dotarcie na rynek, ale także więcej pieniędzy dla autora.

Średni przychód na użytkownika z e-booków wyniósł 57,55 dolarów amerykańskich w 2016 roku i ma wzrosnąć do 60,69 dolarów amerykańskich do 2022 roku.

Publikuj online, sprzedawaj online, zarabiaj online

Technologia wydawnicza zmieniła się na przestrzeni lat. Podobnie jak wiele innych dziedzin życia, również ta przeniosła się do świata cyfrowego, dzięki czemu publikowanie i sprzedaż stały się łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

Każdy wydawca chce mieć większy zasięg, więcej czytelników, więcej zarobków i większą popularność. A czytelnicy potrzebują łatwego i szybkiego dostępu do treści. Osiągnięcie tych obopólnych korzyści jest możliwe dzięki zastosowaniu rozwiązań e-commerce. Stały się one istotną częścią branży wydawniczej. Platformy cyfrowe pomagają wydawcom zwiększyć liczbę odbiorców i przychody, a wielu wydawcom i autorom zapewniły szybki start w karierze. Zwłaszcza, gdy opublikowali oni pliki PDF.