Tworzenie aplikacji mobilnej zajęło nam trochę czasu, ale warto było czekać.
PressPad, firma zajmująca się tworzeniem aplikacji mobilnych, wkroczyła w nowy rok z hukiem, ogłaszając nową mobilną aplikację magazynową dla systemu iOS. Jest to kolejny krok naprzód w ewolucji firmy, który jest następstwem procesu redefinicji aplikacji opartych na PDF. Ich nowy produkt jest nie tylko ukłonem w stronę wydawców, którzy chcą dotrzeć do czytelników korzystających z iPhone’ów i iPadów, ale także podkreśleniem roli, jaką Apple odgrywa w rozwoju aplikacji PressPad od samego początku.
Gdyby ktoś zapytał Cię, co kojarzy Ci się z Apple, co byś odpowiedział? Słynne na całym świecie nadgryzione logo, które jest arcydziełem designu? Charyzmatycznego założyciela Steve’a Jobsa, którego wizerunek wszyscy pamiętamy jako mężczyznę w czarnym golfie i dżinsach? A może urządzenia takie jak iPhone’y czy iPady?
Dla wydawców czasopism Apple to znacznie więcej niż kilka powyższych skojarzeń. To szansa na oczarowanie ponad miliarda użytkowników App Store treściami w wersji mobilnej. Jedną ze ścieżek prowadzących do tego celu jest nowa aplikacja magazynu PressPad, zaprojektowana z myślą o skuteczniejszym dotarciu do użytkowników iPhone’ów i iPadów oraz zaoferowaniu czytelnikom udogodnień wykraczających daleko poza sferę druku.
Jeśli chcesz dotrzeć ze swoimi treściami PDF do czytelników korzystających z urządzeń z systemem iOS, koniecznie sprawdź, co nowego dla Ciebie przygotowaliśmy.
Nowa aplikacja magazynu w formacie PDF dla iOS
Tworzenie aplikacji mobilnych na iOS i Androida to tylko jedna strona naszej działalności, druga strona to kontakty z Apple i Google w imieniu naszych klientów, więc nie muszą inwestować czasu i pieniędzy, aby zdobyć tę wiedzę. To leży po naszej stronie. Kiedy Apple wprowadziło iPady czwartej generacji i iPhone’a 5 w 2012 roku, PressPad uruchomił swoją pierwszą aplikację na iOS dla wydawców, którzy chcieli przejść na urządzenia mobilne ze swoimi treściami. Co wtedy czuliśmy? Wiedzieliśmy, że otwieramy nowe drzwi, dajemy ekscytujące możliwości i przyczyniamy się do rozpoczęcia absolutnie nowej ery w branży wydawniczej.
Podobne uczucia towarzyszą nam dzisiaj, choć znajdujemy się w zupełnie innej rzeczywistości, miejscu i czasie.
Ubiegły rok pokazał nam, jak ważny jest natychmiastowy dostęp do rzetelnych informacji; przyspieszył decyzje wydawców o wejściu w branżę cyfrową i udowodnił, że kupowanie towarów online – w tym treści – stało się normą. Był to rok, w którym wszyscy próbowaliśmy odnaleźć się w nowej sytuacji i szukaliśmy nowego kierunku.
Już ją znaleźliśmy.
Dziś możemy powiedzieć, że wkraczamy w 2021 rok z produktem, który jest gotowy dla najbardziej wymagających użytkowników przyszłości.
Czym jest nowa aplikacja PressPad do obsługi czasopism w formacie PDF?
Jest to aplikacja przeznaczona dla wydawców chcących dotrzeć do czytelników korzystających z iPhone’ów i iPadów. Pozwala na wygodne czytanie na tych urządzeniach, daje duże możliwości obcowania z treścią i wpisuje się w trend „wszystko w jednym”. Za chwilę dowiesz się, co się za nią kryje.

Co sprawia, że aplikacja PressPad iOS jest tak wyjątkowa?
- Ogólny wygląd aplikacji jest nowoczesny i przejrzysty dzięki numerom prezentowanym w dwóch przezroczystych rzędach, które można przesuwać, aby przeglądać całą bibliotekę, co sprawia, że przeglądanie numerów jest bardzo wygodne.
- Miniatury okładek magazynów są duże, a przez to wyraźne i widoczne.
- Każdy numer magazynu ma małe ikony po prawej stronie, które oznaczają: opcję podglądu (niebieska plakietka), możliwość zakupu (zielona plakietka) i najnowsze wydanie/wydania (pomarańczowa plakietka).
- Po rozwinięciu panelu aplikacji po lewej stronie, znajdziesz kanał mediów społecznościowych, który pozwala przejść bezpośrednio do Facebooka i/lub Twittera za pomocą jednego kliknięcia. To innowacyjne przeprojektowanie jest efektem świeżego i nowoczesnego podejścia do tworzenia aplikacji mobilnych.
Co ta aplikacja oferuje wydawcom magazynów?
- Jedna aplikacja pasuje zarówno do iPhone’a, jak i iPada.
- Wydawcy mogą publikować swoje wydania czasopism w łatwy sposób dzięki opcji przesyłania istniejących plików PDF bez żadnych zmian ze swojego konta PressPad.
- Publikacja wszystkich poprzednich wydań w App Store jest bardzo szybka i skuteczna. Czas wprowadzenia na rynek jest bardzo krótki.
- Aplikacja na iOS ma nowy wygląd i pozwala na indywidualną personalizację. Wydawcy mogą ustawić własne kolory, aby aplikacja była zgodna z marką i wyróżniała się na tle innych – interfejs, górna belka, logo i tło mogą być dostosowane do indywidualnych potrzeb.
- Dla tych najbardziej wymagających przygotowaliśmy specjalną opcję premium polegającą na udostępnieniu ich strony internetowej w aplikacji. Mówiąc prościej, podczas korzystania z natywnej aplikacji czytelnicy mogą również przeglądać zawartość strony internetowej w tym samym miejscu. Dzięki temu aplikacja łączy różne rodzaje treści, zapewniając głębszy poziom doświadczenia marki.

Co aplikacja daje czytelnikom?
- Aplikacja opiera się na trendzie „wszystko w jednym”. Oznacza to, że z głównego menu czytelnicy mogą nie tylko przejść do wydań magazynu, gdzie mają możliwość czytania, przesuwania, kupowania i subskrybowania, ale mogą również łatwo połączyć się ze stroną internetową i mediami społecznościowymi, takimi jak Facebook i Twitter.
- Ekran widoku strony w aplikacji umożliwia użytkownikom łatwe przeglądanie treści i zagłębianie się w artykuły.
- Wszystkie ikony i symbole są łatwe do zrozumienia.
- Aplikacja jest łatwa w użyciu, lekka, a nawigacja nie jest trudna nawet dla mniej obeznanych z technologią użytkowników.
Tworzenie aplikacji mobilnych nie musi być drogie. Czy jesteś gotowy na podbój App Store?
Zawsze przywiązywaliśmy dużą wagę do tworzenia każdej aplikacji, która powstała w ciągu 10 lat naszego istnienia na rynku wydawniczym. Po uruchomieniu naszej nowej aplikacji na Androida kilka miesięcy temu, wiedzieliśmy już, że jej odpowiednik na iOS zostanie uruchomiony w krótkim czasie.
Aplikacja na iOS jest naszym oczkiem w głowie.
Wydawcy, którzy z nami współpracują, nie muszą zatrudniać programistów, martwić się o App Review Guidelines i bezpośrednie kontakty z Apple – bierzemy to na siebie. Jednego możesz być pewien – jeśli chodzi o tworzenie aplikacji, nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa.
Jeśli chcesz zobaczyć, jak Twój magazyn wyglądałby jako aplikacja na iOS lub Androida, przygotujemy dla Ciebie wersję demonstracyjną bez żadnych zobowiązań – wchodzisz w to?
Porozmawiajmy o mobilnej przyszłości Twojego cyfrowego magazynu.