fbpx Naciśnij “Enter” aby skoczyć do treści

Dzisiejszy dzień jest kamieniem milowym w branży wydawniczej. Newscorp’s The Daily kończy działalność.

Nate Hoffelder z The Digital Reader:

Daily wystartowało na początku 2011 roku pośród wielu fanfar, szumu i masowej kampanii reklamowej. Na początku 2012 roku firma rozszerzyła swoją działalność poza iPada, wprowadzając nowe aplikacje na Androida, ale najwyraźniej nie rozwijała się wystarczająco szybko i nie pokrywała obecnie swoich kosztów. Według doniesień firma traciła 30 milionów dolarów rocznie.

Postrzegamy to jako próbę przekroczenia budżetu. Kiedy ustalasz budżet roczny przekraczający 30 milionów, żaden sklep tak naprawdę ci nie pomoże. Punkt Nate’a dotyczący zamykania się tylko na jeden kanał jest dziś bardzo aktualny. Tylko teraz „wielokanałowy” oznacza również druk, ale w latach 2013-14 nie będzie. Wielokanałowość w nadchodzących latach będzie oznaczać aplikacje i online.

Porównując tę wiadomość z zeszłomiesięczną informacją o Newssweek, staje się jasne, że rok 2009 nie był zbyt dobry dla magazynu tylko na iPada. Teraz, kilka lat później, w końcu dotarliśmy do właściwego punktu i Newsweek spróbuje to udowodnić.