Site icon Blog poświęcony publikacjom cyfrowym prowadzony przez PressPad

Trzy Prawdy, Które Odkryliśmy Po Przeanalizowaniu Prawie 300 000 Wizyt Na Stronach Internetowych Magazynów Cyfrowych, Które Musisz Znać

Celem publikacji cyfrowych jest przekształcenie odwiedzających witrynę w subskrybentów, a następnie w kupujących, co skutkuje zwiększeniem sprzedaży wydań online na komputerach, tabletach i smartfonach.

Droga do osiągnięcia tego celu wiedzie przez systematyczną analizę danych, rozumianą jako głęboki insight, co pozwala lepiej poznać rzeczywiste potrzeby odwiedzających i zrozumieć, co ich najbardziej przyciąga. W rezultacie przyczynia się to do angażowania czytelników w treści i budowania lojalnej publiczności, która jest długoterminową inwestycją wartą wszystkich wysiłków. Aby odnieść sukces w zakresie przychodów, wydawcy cyfrowi muszą zrozumieć zachowania czytelników i aspekty procesu sprzedaży online.

Tylko wtedy mogą efektywnie zarządzać swoją stroną internetową, przygotowywać najbardziej angażujące treści, publikować w godzinach szczytu, a w efekcie budować silne relacje, zdobywać subskrybentów i zwiększać przychody.

Nie ma szybkiego rozwiązania, aby to osiągnąć. Jednak proces ten jest wart wysiłku, tym bardziej, że istnieje darmowe narzędzie, które pomaga odkryć wszystkie tajemnice – Google Analytics.

Przeanalizowaliśmy dziesięć stron internetowych różnych wydawców cyfrowych, skupiających się wokół takich tematów jak styl życia, finanse, sport. Dzięki Google Analytics zebraliśmy dane z ostatnich 12 miesięcy – od marca 2020 do marca 2021.

Oto najbardziej intrygujące wnioski, które otrzymaliśmy, a które mogą być istotne dla wydawców cyfrowych i ich procesu monetyzacji.

3 fakty z Google Analytics oparte na analizie stron internetowych dziesięciu wydawców

1. Tabletki mają potencjał konwersji

Z naszej analizy jasno wynika, że w ciągu ostatniego roku dominującym urządzeniem do wyświetlania stron wydawców był komputer. Za nim uplasował się smartfon i tablet – miejsca na podium w tej kolejności zajmują od kilku lat.

Wykorzystanie różnych urządzeń do odwiedzania stron internetowych

Wyjdźmy jednak poza kategorię „użytkownicy” i przeanalizujmy ich zachowanie oraz współczynnik konwersji. Dane pokazują, że statystyka tabletów, pomimo najmniejszego udziału użytkowników w przeglądaniu treści, może być interesująca pod innymi względami (najpopularniejszym urządzeniem tabletowym jest Apple iPad).

Według Google Analytics, odwiedzanie stron internetowych na tabletach charakteryzuje się:

Jakie wnioski mogą wyciągnąć z tego wydawcy?

Ludzie używają tabletów do odwiedzania stron internetowych inaczej niż innych urządzeń. Podczas gdy smartfony są używane prawie wszędzie na zewnątrz, tablety są preferowane do użytku domowego: na kanapie, w wolnym czasie, gdy użytkownik jest zrelaksowany itp. Tablety są używane do długotrwałej rozrywki, zagłębiania się w stronę internetową lub robienia zakupów online.

RS Web Solutions, grupa doświadczonych projektantów i programistów stron internetowych, mówi:

„Największą zaletą tabletów jest ich zdolność do zachęcania ludzi do czytania pełnych artykułów, e-booków, powieści itp. w wygodny i zrelaksowany sposób […] Tablety są najlepszym rozwiązaniem, gdy leżysz na kanapie i chcesz przeglądać aplikacje takie jak Vimeo lub YouTube, aby uzyskać dostęp do ulubionych kanałów wideo online. Dzięki ogromnemu rozmiarowi wyświetlacza, tablety rządzą i wyprzedzają smartfony z ogromnym marginesem. Jeśli chodzi o korzystanie z mediów na różnych platformach, tablety sprawiają, że jest to przyjemniejsze i bezproblemowe w porównaniu ze smartfonami”.

Idąc dalej, według raportu Pugpig, tablety są niezastąpione do czytania miesięczników, podczas gdy dzienniki i tygodniki lepiej pasują do smartfonów.

2. Odwiedzający strony internetowe robią to wieczorem

Tworząc niestandardowe raporty w Google Analytics, możemy dowiedzieć się, o której godzinie odwiedzający wchodzą na stronę, a są to niezwykle cenne informacje. Nasza analiza ruchu z USA (który stanowi większość całego ruchu i wynosi 67,39%) pokazuje, że najwięcej odwiedzających odwiedza strony wydawców od 15:00 do 00:00, ze szczytem o 18:00. W przypadku ruchu z Europy godziny odwiedzin wyglądają dość podobnie do amerykańskich.

Wniosek jest taki, że ludzie przeglądają strony internetowe po pracy, zwłaszcza wieczorem, co może być istotne teraz, gdy wielu wydawców publikuje swoje treści w czasie rzeczywistym, co wydaje się świetnym pomysłem, ale w kontekście aplikacji informacyjnej, a nie strony internetowej.

Dla wydawców informacje te stanowiły odpowiedź na wiele pytań:

Bez ruchu nikt nie czyta, nie klika, nie rejestruje się ani nie kupuje.

Ma to również znaczenie w grze z czasem w strategiach paywalli wydawców, a niemiecki Madsack doskonale wie, jak go wykorzystać. W połowie 2019 r. uruchomili zaporę czasową, dzięki której nowe treści mogą być bezpłatne przez pierwszą godzinę po publikacji, a następnie przechodzą za paywall.

Mając na celu 25 tys. nowych subskrypcji dzięki tej strategii w ciągu pierwszych 18 miesięcy, po zaledwie sześciu miesiącach byli już w połowie drogi do osiągnięcia swojego celu.

Wiedza na temat największego godzinowego ruchu na stronie była tutaj niezbędna.

3. Android bije iOS

O ile możemy powiedzieć, że ruch mobilny jest w zasadzie taki sam dla systemów Android i iOS (to prawie fifty-fifty), to pozostałe parametry nie są już tak podobne. Pokazuje to, jak różne są obie grupy korzystające z różnych urządzeń, tak samo dla USA i Europy.

Nasza analiza pokazuje, że użytkownicy Androida spędzają więcej czasu na stronie internetowej i są bardziej skłonni do dokonywania zakupów online. Jest to sprzeczne z wieloma wcześniejszymi badaniami i sugestiami, że użytkownicy iOS są bardziej skłonni do zakupów online, są bardziej aktywni w Internecie. Rodzi to potrzebę ponownej odpowiedzi na pytania dotyczące osobowości użytkowników urządzeń mobilnych i ich zachowań.

Google Analytics powie ci prawdę

Na podstawie ruchu internetowego w ciągu ostatnich 12 miesięcy pokazaliśmy niektóre z zaobserwowanych przez nas prawidłowości, które mogą być intrygujące i skłonić wydawców do głębszej eksploracji.

Celem naszej analizy stron internetowych dziesięciu wydawców było zwrócenie uwagi na aspekty, które mogły być nieoczywiste, przeoczone lub wymagające rewizji.

Wierzymy, że analiza jest pierwszym krokiem do podejmowania lepszych decyzji. Dlatego analityka w czasie rzeczywistym jest częścią naszej platformy PressPad News.  

Chcesz poznać więcej szczegółów na temat swojego ruchu? Kontakt PressPad.

Exit mobile version