fbpx Naciśnij “Enter” aby skoczyć do treści

Dość często redaktorzy czasopism zadają sobie pytanie, czy korzystniej byłoby publikować swoje prace w formie drukowanej, czy też zrezygnować z tego i skupić się wyłącznie na publikacji cyfrowej. Rozważając swoje opcje, często stają przed dylematem, która z nich jest lepsza.

Obie opcje mają swoje plusy i minusy, ale szczerze mówiąc, obie mogą być całkiem korzystne dla Twojego magazynu. Wszystko w dużej mierze zależy od preferencji firmy lub osobistych preferencji w zakresie sposobu łączenia się z docelowymi odbiorcami.

Czy publikacja cyfrowa jest koniecznością?

Nie, ale dobrze jest znać korzyści i korzystać z całego menu zalet, które oferuje.
Fizyczne wydrukowanie magazynu gwarantuje, że będzie on miał bardzo długi okres przydatności do spożycia. Jedynym minusem jest to, że ten „okres przydatności do spożycia” może znajdować się na półce w salonie lub bibliotece. Publikacja cyfrowa oznacza, że książka lub czasopismo będzie dostępne dla publiczności w dowolnym czasie i miejscu za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Oznacza to, że twoje dzieło zawsze i łatwo trafi w oko użytkownika mobilnego, który szuka go lub czegoś podobnego.

czasopisma

Nie ma lepszego uczucia niż zobaczyć swój magazyn fizycznie wydrukowany. Szczerze mówiąc, jest to doświadczenie, którego nie da się porównać. Chociaż posiadanie magazynu online oznacza szansę na zdobycie znacznie większej liczby potencjalnych czytelników ze względu na łatwą dostępność w Internecie i potencjał marketingu wirusowego lub kampanii szeptanych. Tak, fizyczny wydruk magazynu to świetne uczucie, ale magazyn cyfrowy, w którym wiele osób dzieli się twoją pracą na portalach takich jak Facebook, Twitter i LinkedIn, to równie dobre uczucie.

Cyfrowe narzędzia wydawnicze dają również możliwość lepszego poznania czytelników. Redaktorzy mogą sprawdzić, w jakim kraju mieszkają, kiedy i jak często subskrybują magazyn. Wszystkie te dane zbierane są w czasie rzeczywistym. Zobacz, jakie raporty i statystyki aplikacji dla magazynów dostarcza PressPad.

presspad newsstand app.png

Nie ma jednak sensu rezygnować z drukowanych wydań magazynów, jeśli lubisz oglądać swoją pracę w formie drukowanej. Jest wielu czytelników, którzy uwielbiają czuć papier, zapach i kolekcjonować wydania.

Wymieszaj.

Jeśli nadal jesteś sceptycznie nastawiony do cyfrowej rewolucji wydawniczej, znajdź sposób na wypróbowanie zarówno druku, jak i publikacji na tablecie. Istnieje wiele różnych wydawców magazynów, którzy wydają prace w obu mediach i okazuje się, że są to udane modele biznesowe dla redaktorów. Niektórzy z tych agentów i autorów znajdują sposoby na znalezienie szczęśliwej mieszanki między tymi dwoma i to naprawdę zaczyna się opłacać. Skupiając się na obu, nie tylko znajdują sposób na nawiązanie kontaktu z nowymi, modnymi czytelnikami, którzy mogą przekazywać informacje za pośrednictwem Internetu, ale także podtrzymują tradycję drukowanych czasopism.
Kluczem jest tutaj znalezienie sposobów na wykorzystanie obu metod na swoją korzyść. Jeśli ci się to uda, będziesz na dobrej drodze do sukcesu wydawniczego.