Zastanawiasz się, jak zwiększyć przychody swojego magazynu? Ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Porozmawiamy o najlepszym rodzaju sprzedaży czasopism, jakim jest prenumerata. Co zrobić, aby klienci chętniej wybierali prenumeratę niż pojedyncze wydania? Jak do nich dotrzeć? Co decyduje o ich decyzji? Czytaj dalej, aby znaleźć odpowiedzi.
1. Określ, kim jest Twój modelowy czytelnik
Kompletując nowy numer swojego Digital Magazine, na pewno wiesz do kogo mówisz, kto jest odbiorcą zawartych w nim treści. Warto tę wiedzę zanotować i cyklicznie weryfikować. Pomoże Ci to w podejmowaniu działań, których efektem będzie optymalizacja lejka sprzedażowego, co z kolei przełoży się na liczbę prenumerat Twojego magazynu, a tym samym wzrost przychodów.
Aby określić swój model czytnika, należy odpowiedzieć na następujące pytania:
- Która płeć dominuje wśród subskrybentów Twojego magazynu? (Niektóre obszary tematyczne są typowo męskie lub żeńskie)
- Czytelnicy w jakim wieku będą najbardziej zainteresowani Twoim magazynem? (Wybierzesz odpowiedni język i metody promocji w zależności od grupy wiekowej).
- Gdzie mieszkają najlepsi subskrybenci? (Ważne jest, czy twój periodyk interesuje czytelników z całego świata, czy nie). Np. tematy związane ze sposobami walki z aligatorami będą prawdopodobnie angażować tylko mieszkańców Florydy.
- Jakie mogą być inne powiązane zainteresowania modelowego czytelnika? (Określisz dokładny i popularny hashtag promocyjny)
To, co zapiszesz, może okazać się wyłącznie przypuszczeniem, ale to nie ma znaczenia, stwórz przynajmniej jedną modelową postać i nadaj jej tożsamość, np. Jonathan Doe. Przykładowa postać może wyglądać następująco:
Imię i nazwisko: Jonathan Doe |
Płeć: mężczyzna |
Wiek: 35 |
Lokalizacja: USA, Floryda |
Zainteresowania: Projektowanie stron internetowych, polowanie na aligatory |
Po stworzeniu kilku takich modelowych „postaci klientów” będziesz mógł prowadzić konsekwentne działania mające na celu zwiększenie „sprzedaży” magazynu na wielu polach. Po pewnym czasie sam przekonasz się, która postać jest najbliższa Twojemu „najcenniejszemu” czytelnikowi.
2. Sprawdź elementy projektu, które wpływają na sprzedaż magazynu
Teraz znasz model subskrybenta swojego magazynu, więc sprawdź, czy elementy frontowe magazynu, takie jak okładka i nazwa aplikacji, są wystarczająco atrakcyjne. W tym przypadku projekt sprzedaje się sam, ponieważ okładka jest elementem, który jest czynnikiem wizualnym, który najbardziej angażuje użytkowników i wpływa na ich decyzję o zakupie. Paradoksalnie, magazyn z wysokiej jakości okładką wciąż może z powodzeniem wyróżnić się w gąszczu kiepskich kreacji.
3. Weryfikacja ceny
Znajomość lokalizacji modelowego subskrybenta pozwala na strategiczne podejście do kwestii wyceny aplikacji magazynu, która ma pojawić się w App Store. Użytkownicy iPadów i innych urządzeń Apple to lojalni klienci przyzwyczajeni do mikropłatności. Ciekawym podejściem jest ustalenie ceny ułamkowej np. 0,99$, 1,99$ itp. Sprawdź, czy takie rozwiązanie sprawdzi się w przypadku Twojego magazynu.
Jeśli jednak skończyłeś już publikować swój pierwszy magazyn, przejdź do panelu wydawcy PressPad i wygeneruj raport sprzedaży. Pamiętaj o zasadzie Pareto, którą w tym przypadku można interpretować następująco:
80% dochodu generowane jest przez 20% klientów.
Na podstawie zawartości raportu odkryjesz kraje, z których otrzymałeś największą liczbę subskrypcji. Dzięki temu możesz wyciągnąć odpowiednie wnioski, czy i w którym kierunku modyfikować cenę.
4. Promuj swój magazyn za darmo
Po jasnym określeniu modelowych czytelników magazynu można dość dokładnie założyć, w której sieci społecznościowej należy rozpocząć działania promocyjne.

Poinformuj swoich potencjalnych subskrybentów o nadchodzących wydaniach, w których społeczności zostały już utworzone. W tym celu publikuj wpisy i odpowiadaj na pytania w miejscach takich jak:
- Grupy zainteresowań w sieci LinkedIn.
- Otwarte grupy zainteresowań na Facebooku.
- Slideshare. Opublikuj próbki swojego magazynu wraz z linkami do App Store tutaj.
- Quora. Pisz recenzje, a odpowiadając na pytania staraj się wplatać takie sformułowania jak: „poruszyliśmy/rozwinęliśmy ten temat w naszym magazynie…, oto link dla zainteresowanych” w.
- Twitter, Google plus, strony na Facebooku. Tutaj buduj społeczność subskrybentów. Wypracuj własną skuteczną metodę komunikacji, pamiętaj jednak, by używać 1 stałego hashtagu, tak by czytelnik mógł Cię łatwo znaleźć za jego pomocą.
Pamiętaj, aby wysłać powiadomienie Push do obecnych subskrybentów po opublikowaniu nowego wydania. W PressPad umożliwiamy wysłanie do 5 powiadomień Push za darmo.
5. Okresowe sprawdzanie efektów sprzedaży
Temat zwiększania liczby subskrybentów jest ściśle powiązany z promocją i marketingiem, a także budowaniem społeczności subskrybentów w mediach społecznościowych, a także tuningiem każdego nadchodzącego wydania magazynu. Ponieważ jest to działanie złożone, warto podejść do niego jak do procesu i jasno opisać każde kolejne działanie, które należy podjąć po opublikowaniu nowego numeru. Dzięki stworzeniu takiego procesu promocyjnego, z każdym cyklem wydawniczym będziesz mógł sprawdzić wpływ wprowadzanych innowacji i modyfikacji na liczbę sprzedaży prenumerat magazynu.
Pamiętaj, aby wprowadzać zmiany stopniowo, krok po kroku. Zauważysz, co działa, a co nie. Sprawdzaj wyniki sprzedaży w ustalonych odstępach czasu i okresowo wprowadzaj zmiany.
W PressPad wydawcy mają dostęp do szczegółowych danych dotyczących sprzedaży czasopism i ich pobrań. Posiadanie takich danych pozwala na budowanie lejków sprzedażowych i optymalizację procesów sprzedażowych. Przenieś swój magazyn do App Store z PressPad.
Jeśli chcesz omówić swoje podejście do mobilności swojego magazynu, skontaktuj się z nami. Zadzwoń pod numer +1 888 712-0331, aby omówić potrzeby związane z publikacją cyfrową dla Twojego magazynu.