fbpx Naciśnij “Enter” aby skoczyć do treści

Publikacja mobilna to dla wielu tytułów konieczny krok naprzód. Dla niektórych tytułów jest to pierwsze medium do wejścia na rynek. W tym artykule dowiesz się, jakie argumenty wybrać i jak je przedstawić, aby szef polubił publikacje mobilne. W końcu mobile to świetny sposób na dotarcie do nowych czytelników.

Mobile Publishing to bardzo silny trend, któremu sprzyjają zmiany w modelu biznesowym wielu wydawnictw. Byliśmy już świadkami zmiany modelu dystrybucji i przejścia na platformy cyfrowe tak wielkich tytułów jak Life czy NYT. Na początku tego roku eMarketer przewidział, że „w tym roku wszyscy wydawcy przejdą na urządzenia mobilne”. Aby przekonać swojego szefa do wejścia na platformę App Store, przedstaw informacje, które znajdziesz poniżej, w odpowiedniej formie, istotnej dla Twojej organizacji.

1. Przedstawienie informacji rynkowych

Coraz więcej magazynów odkrywa wydawnictwa mobilne. Użytkownicy smartfonów i tabletów chętnie wykorzystują swoje urządzenia do czytania tytułów, które do niedawna można było przeczytać w wersji drukowanej lub które nigdy nie były drukowane. Według badań przeprowadzonych przez „Alliance for Audited Media” rok 2013 jest przełomowy, ponieważ każdy amerykański wydawca planuje pojawić się na platformach mobilnych, a do 2014 roku czterech na dziesięciu wydawców spodziewa się generować co najmniej 10% swoich przychodów z publikacji mobilnych.

Wydawcy, którzy formatują swoje treści dla urządzeń mobilnych
eMarketer: „W tym roku wszyscy wydawcy przejdą na urządzenia mobilne”

Mobilne czytanie otwiera nowe możliwości biznesowe, dlatego coraz więcej firm, które nie mają doświadczenia wydawniczego, stara się coraz śmielej wypełniać tę ogromną niszę, publikując magazyny, specjalistyczne treści biznesowe, a nawet książki, które są płatną subskrypcją kolejnych rozdziałów. Ogromny wpływ na ten umacniający się trend ma rozwój i popularyzacja technologii mobilnych (era post PC), a przede wszystkim coraz większa popularność urządzeń mobilnych Apple. Użytkownicy iPadów i iPhone’ów są w czołówce czytelników i klientów, jeśli chodzi o treści mobilne.

Prawie 500 milionów użytkowników iPadów i iPhone’ów ma swoje karty kredytowe powiązane z kontami w App Store i używa ich do płatności.

Urządzenia, dla których wydawcy tworzą aplikacje mobilne
eMarketer: „W tym roku wszyscy wydawcy przejdą na urządzenia mobilne”

Według badań przeprowadzonych przez „Alliance for Audited Media” iPad pozostaje w czołówce urządzeń, na które wydawane są cyfrowe publikacje z płatnym dostępem. Co ciekawe, iPad i iPhone znajdują się na dwóch pierwszych pozycjach, co klasyfikuje użytkowników Apple jako największą grupę, do której kierowane są publikacje mobilne.

Wydawcy chcą teraz przede wszystkim pojawiać się na urządzeniach mobilnych, a ostatecznie całkowicie przenieść się do rzeczywistości mobilnej.

Kluczowe wnioski:

  • 100% wydawców sformatuje swoje treści na urządzenia mobilne w 2013 roku.
  • Na iPadzie odnotowano największy odsetek wydawców pobierających opłaty za treści we wszystkich kategoriach publikacji.
  • Apple pozostaje głównym producentem urządzeń dla konsumentów mediów.
  • Pobierz pełny raport AAM.

2. Podkreśl zalety

Rynek publikacji mobilnych jest atrakcyjny pod względem możliwości generowania przychodów. Jedną z najciekawszych metod monetyzacji treści jest odnawialna subskrypcja w App Store. Ponadto użytkownicy sprzętu Apple chętniej dokonują mikropłatności na platformie, którą znają, gdzie ich dane płatnicze są wstępnie skonfigurowane. W efekcie obniża to barierę wejścia w proces zakupowy, który sam w sobie jest sprzedażą bez tarcia.

Aplikacje na tablety związane z mediami mają model płatnej zawartości
eMarketer: „Media Biz liczy, że użytkownicy tabletów zapłacą”

Subskrypcyjny model dystrybucji magazynów cyfrowych w połączeniu z rosnącą liczbą użytkowników iPadów/iPhone’ów pozwala dotrzeć do klienta nastawionego na konsumpcję, przyzwyczajonego do mikropłatności w dobrze mu znanym ekosystemie App Store.

Raport sprzedaży Apple za drugi kwartał 2013 roku (Q2’2013) potwierdza, że nastąpił ogromny wzrost liczby użytkowników urządzeń mobilnych:

Firma sprzedała 37,4 miliona iPhone’ów w tym kwartale, w porównaniu do 35,1 miliona w poprzednim kwartale. Apple sprzedało również 19,5 miliona iPadów w ciągu kwartału, w porównaniu do 11,8 miliona w poprzednim kwartale (…)

Kluczowe wnioski:

    • Rosnąca sprzedaż
      Budowanie lojalności klientów poprzez model subskrypcji w App Store. Łatwiej jest sprzedawać subskrypcje wśród dużej i dobrze ukierunkowanej liczby użytkowników iPadów i iPhone’ów.
  • Skuteczna promocja za pomocą powiadomień Push
    Oferujemy naszym wydawcom możliwość wysyłania do 5 powiadomień Push w miesiącu do czytelników, informując ich o nowościach lub umieszczając inne treści promocyjne.

3. Pokaż możliwości

Możliwości jest wiele. Jeśli jesteś wydawcą magazynu, możesz łatwo przygotować cyfrowe wydanie w pliku PDF, które przekształcimy w natywną aplikację iOS i umieścimy w App Store. Dzięki naszemu nowemu modelowi biznesowemu robimy to za darmo – więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

Wydawcy stosują paywall dla treści cyfrowych
eMarketer: „W tym roku wszyscy wydawcy przejdą na urządzenia mobilne”

Jeśli jednak firma nie jest wydawnictwem, to przy zaangażowaniu minimalnych środków można przygotować kilka specjalistycznych artykułów i całość zamknąć w jednym pliku PDF z zaprojektowaną okładką.

Każdy, kto zacznie już teraz publikować mobilnie, osiągnie przewagę konkurencyjną w przyszłości (w przyszłości będzie znacznie więcej publikacji mobilnych, więc wydawcy będą musieli włożyć więcej wysiłku, aby zostać rozpoznanym przez czytelników). Jeśli klient pobierze Twoją aplikację z magazynem teraz, nie będzie musiał pobierać go w przyszłości, a następny numer pobierze się automatycznie bezpośrednio na jego iPada dzięki naszej aplikacji.

Kluczowe wnioski:

  • Wydawanie czasopism o tematyce biznesowej
  • Tematyczne magazyny konsumenckie
  • Komiksy są świetną niszą, dzięki unikalnemu doświadczeniu użytkownika w zakresie obracania i powiększania obrazów.

4. Wejście w proces decyzyjny

Aplikacja mobilna PressPad iOS7

Teraz najważniejsze. Aby przekonać kierownictwo do wejścia w świat publikacji mobilnych, musisz mówić o zaletach, które są oczywiste dla każdego działu decyzyjnego i wdrożyć swój przekaz w proces decyzyjny w firmie. Jest to ważne, zwłaszcza jeśli organizacja ma dobrze rozwiniętą strukturę kompetencji, a szef może mieć nad sobą kilku przełożonych.

  • Przygotowanie dokumentu, który wchodzi do obiegu pracy w firmie
  • W nagłówku przedstaw przepływ osób decyzyjnych, które powinny zapoznać się z dokumentem, np: VP =>COO =>GM =>M =>Ty
  • Ustal jasny cel: „Wejdź na rynek wart miliardy dolarów”.
  • Podkreśl największą korzyść jednym zdaniem, na przykład: „Wzrost przychodów o 10% rocznie”.
  • W formie tabelarycznej przedstaw zalety wdrożenia publikacji mobilnej (ostatnia kolumna powinna zawierać zestawienie wydatków)
  • Zorganizuj spotkanie lub wprowadź przygotowany dokument do obiegu dokumentów.
  • Kontynuacja

Przygotowaliśmy dla Ciebie przykładowy zarys takiego dokumentu za darmo. Pobierz teraz Kliknij tutaj, aby pobrać.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania, kliknij „porozmawiaj z nami” na naszej stronie internetowej, a jeśli chcesz skorzystać z okazji, aby opublikować swój magazyn w App Store już teraz, wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny.