Istnieje kilka ważnych wskazówek, jak napisać odpowiedni i żywy opis aplikacji do celów optymalizacji App Store. Ale ASO to nie tylko opis aplikacji. W tym wpisie gościnnym David Bell, CEO i założyciel Gummicube, przedstawia 3 główne czynniki, które pomogą Ci stworzyć silną bazę dla marketingu aplikacji magazynowych.
App Store to główny sposób, w jaki użytkownicy odkrywają nowe aplikacje. Osiągnięcie wysokiej pozycji w sklepie z aplikacjami wymaga jednak dużego wysiłku. ASO, czyli optymalizacja sklepu z aplikacjami, to proces poprawy widoczności aplikacji mobilnych w sklepie Apple App Store.
Oto 3 główne czynniki kluczowe dla sukcesu marketingu aplikacji:
1. Słowa kluczowe
Jeśli w przeszłości korzystałeś z marketingu online, to wiesz, jak ważne są słowa kluczowe dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Prawda jest taka, że słowa kluczowe są również istotnym czynnikiem w marketingu aplikacji. App Store, lider w sprzedaży aplikacji mobilnych, ogranicza listę słów kluczowych do 100 znaków. W rezultacie twórcy aplikacji muszą przeprowadzić szeroko zakrojone badania przy wyborze terminów do kierowania. Ogólnie rzecz biorąc, należy skupić się na tych słowach kluczowych, które można wykorzystać do tworzenia fraz o dużej objętości. Gummicube może pomóc zidentyfikować frazy, które najprawdopodobniej wygenerują wykwalifikowanych potencjalnych klientów i zoptymalizować listę aplikacji pod kątem sukcesu.
2. Kategorie
Rozumiejąc, że wielu odwiedzających sklep z aplikacjami robi zakupy bez konkretnego produktu, deweloperzy powinni również zachować ostrożność przy wyborze odpowiednich kategorii dla swoich aplikacji. Przed oznaczeniem aplikacji mobilnej należy przejrzeć wszystkie opcje wymienione w menu sklepu. Możesz również sprawdzić, jakie kategorie wybrali Twoi najbliżsi konkurenci i dokonać odpowiedniego wyboru. W przypadkach, gdy aplikacja może pasować do więcej niż jednej kategorii, należy wybrać tę najmniej konkurencyjną, aby zapewnić wyższą pozycję produktu w wynikach wyszukiwania.
3. Pobierz Numbers
Podobnie jak Google, Apple używa własnego algorytmu do określania rankingu wyszukiwania w App Store. Oprócz trafności słów kluczowych i kategorii, liczba pobrań aplikacji ma oczywiście wpływ na jej ranking. Oprócz całkowitej liczby pobrań, App Store bierze pod uwagę takie czynniki, jak szybkość pobierania, a produkty, które były pobierane częściej w ciągu ostatniego miesiąca, mogą zajmować wyższe pozycje w rankingu niż te z większą ogólną sprzedażą. Aby zwiększyć liczbę pobrań, należy oczywiście upewnić się, że produkt jest wysokiej jakości. Chociaż możesz iterować tag tytułu, aby uzyskać maksymalne korzyści z ASO, dobrym pomysłem jest utrzymanie spójnej nazwy aplikacji, abyś mógł skorzystać z reklamy szeptanej od wielu zadowolonych klientów.
David Bell – CEO Gummicube, który dokona ogromnej zmiany w odkrywaniu aplikacji i mobilnych witryn sklepowych, zmieniając sposoby, w jakie użytkownicy znajdują aplikacje, które kochają. Skontaktuj się z Gummicube w sprawie potrzeb ASO. Gummicube pomógł tysiącom aplikacji mobilnych osiągnąć sukces w App Store. Śledź bloga Gummicube, aby być na bieżąco z najnowszymi wskazówkami i trendami