Jeśli masz zamiar opublikować swoją aplikację w App Store, poświęć trochę czasu, aby dowiedzieć się, co powinieneś wiedzieć o marketingu aplikacji.
Obszar publikacji cyfrowych – podobnie jak w przypadku każdego innego biznesu – wymaga podjęcia określonych działań marketingowych w celu wygenerowania sprzedaży.
Ludzie mają tendencję do przeceniania App Store. Najgorszą rzeczą, jaką można zrobić, jest pozostawienie aplikacji samej sobie, licząc na to, że wewnętrzna mechanika marketingowa App Store, która w rzeczywistości jest bardzo ograniczona, wykona pracę za Ciebie. To wciąż sklep, a nie maszyna marketingowa. W tym artykule poznasz metody maksymalizacji swojej obecności w sklepie Apple App Store.
1. Nowe aplikacje liczą się bardziej w App Store

Kiedy nowa aplikacja zostaje opublikowana, ma wyższą wartość, a tym samym jej wykrywalność w App Store jest zawyżona. Przeanalizowaliśmy wskaźnik pobierania naszych aplikacji magazynowych i wzór wydaje się być jasny. Statystycznie, okres szczytu pobrań trwa do dwóch tygodni. Wygląda na to, że tak właśnie działa App Store – nowe aplikacje wydają się otrzymywać pewną karmę od Apple. Można więc uznać, że pierwsze tygodnie w App Store są kluczowe pod względem pobrań. Nie ma to jednak wpływu na sprzedaż w aplikacji.
Wskazówki:
Wykorzystaj ten „złoty okres” do promowania swojej aplikacji magazynowej w celu gromadzenia pobrań. Im większa liczba pobrań, tym wyżej w rankingu App Store znajdzie się Twoja aplikacja. Aby to zrobić, kieruj wartościowy ruch z każdego kanału, którym zarządzasz, niezależnie od tego, czy jest to strona internetowa Twojego magazynu, strona na Facebooku czy jakikolwiek inny kanał mediów społecznościowych, przez który się komunikujesz, łącząc się ze stroną Twojej aplikacji.
2. Stosunek sprzedaży do pobrań wskazuje, dokąd zmierzasz.
Jest to ważna miara, ponieważ – jeśli jest badana okresowo w stałym przedziale czasowym, na przykład co dwa tygodnie – daje wydawcy możliwość określenia dynamiki i kierunku postępu. Pierwszy pomiar daje ci punkt odniesienia, dzięki czemu będziesz wiedział, dokąd zmierzasz pod względem konwersji sprzedaży.
Duża liczba pobrań w połączeniu z malejącym stosunkiem sprzedaży do liczby pobrań oznacza, że czytelnicy chętnie pobierają aplikację magazynu, ale nie czują potrzeby zakupu jej zawartości. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być kilka:
- cena
- brak rzeczywistego zainteresowania
- frustracja/nieporozumienie
Wskazówki:
Możesz eksperymentować z niższymi lub wyższymi cenami. Ustalanie cen to prawdziwa nauka, więc zanim zaczniesz eksperymentować, spróbuj dowiedzieć się, czy ludzie nie kupują Twoich treści, ponieważ nie są Twoimi prawdziwymi czytelnikami. Oznacza to, że czytelnicy pochodzą z różnych źródeł, a około połowa z nich pochodzi spoza App Store – w tym także z wyników wyszukiwania.
Sprawdź, czy kierujesz swój magazyn do właściwej grupy docelowej i czy używasz właściwych słów kluczowych. Czasami ludzie mogą być sfrustrowani, ponieważ chociaż sama aplikacja magazynu jest bezpłatna, nadal muszą płacić za zawartość. Aby to naprawić, prześlij bezpłatną próbkę swojego magazynu. Możesz nazwać to darmową edycją, aby „przetestować” swój magazyn.
3. Skuteczne magazyny są bardziej angażujące
Takie są fakty. Odnoszące sukcesy magazyny docierają do swoich fanów i obserwujących, zachęcając ich do pobrania ich magazynu. Publikują bezpośrednie linki do App Store i Play Store, zamieszczają linki do stron docelowych i wysyłają powiadomienia push, aby przejąć kontrolę nad utrzymaniem aplikacji i sprzedażą push.
Nasze duże zbiory danych pomogły nam ustalić, że poniedziałek jest dniem, w którym występuje szczyt pobrań jako czysty wzorzec zachowań. Oznacza to, że „szturchanie” czytelników w weekendy przyniesie najlepsze rezultaty.
Potwierdziliśmy to założenie za pomocą testu. Wysyłanie powiadomień push może zwiększyć sprzedaż w aplikacji nawet o 300%.
Według Ad Age „najbardziej przemyślany czas na iPadzie to okres między północą a 1 w nocy czasu wschodniego, kiedy czytelnicy spędzają średnio ponad siedem minut na konsumowaniu treści, co jest najdłuższą godziną w ciągu dnia”.
Wskazówka:
- Wysyłaj powiadomienia push w weekend, około północy.
- Użyj powiadomień dostępnych w panelu PressPad, aby wysyłać również powiadomienia e-mail
- Zaplanuj wiele aktualizacji – zawierających wiadomość i link do aplikacji – w kanałach mediów społecznościowych za pomocą narzędzi takich jak Buffer.
W środowisku cyfrowym czynnikiem zabijającym każde przedsięwzięcie jest po prostu cisza.