fbpx Naciśnij “Enter” aby skoczyć do treści

Czy prowadzisz magazyn? Jeśli Twoja odpowiedź brzmi „tak”, powinieneś zapoznać się z tym artykułem. Dlaczego? Jest to bowiem nowa, skuteczna forma dystrybucji, promocji i sprzedaży, którą warto się zainteresować ze względu na długą listę korzyści.

Nie ma co owijać w bawełnę, chodzi o aplikację mobilną dla magazynu, a raczej powinniśmy doprecyzować, interaktywną aplikację mobilną dla magazynu w formacie PDF. Za chwilę dowiesz się, co kryje się za tym zwrotem, jak wygląda, jak działa i jakie korzyści może przynieść Twojemu przedsiębiorstwu.

Jeśli chcesz otrzymać solidną dawkę wiedzy na temat aplikacji mobilnej dla magazynów, poczytać o ciekawostkach ze świata wydawniczego i dać się zaskoczyć faktami na ich temat, kliknij przycisk „Czytaj dalej”. Smacznego!

Świat zorientowany na urządzenia mobilne

Czy znasz kogoś, kto nie ma dziś smartfona? Zgadujemy, że jeśli tak, to prawdopodobnie jest to wyjątek. Obecnie na całym świecie prawie 90% telefonów komórkowych to smartfony, co daje liczbę 6,84 miliarda tych urządzeń. Aby lepiej to zilustrować, około 85% z 8 miliardów globalnej populacji ma smartfona. Czy można w to uwierzyć?

Ale smartfony, oprócz tego, że na dobre zadomowiły się w naszym życiu (dopóki nie zostanie wynalezione coś nowego), zmieniły postrzeganie telefonów komórkowych. Dziś nie jest to urządzenie służące do wykonywania połączeń, ale do… wszystkiego.

Przeglądanie stron internetowych? Sprawdź.

Bankowość? Sprawdź.

Zakupy? Sprawdź.

Nawigacja? Sprawdź.

Bycie na bieżąco z wiadomościami? Sprawdź.

To tylko przykłady. Jeśli się nad tym głębiej zastanowić, lista może być naprawdę długa. Co ciekawe, ze smartfonów korzystamy nie tylko wtedy, gdy naprawdę musimy coś zrobić. Korzystamy z nich, gdy jesteśmy znudzeni lub gdy nawet nie mamy konkretnego zamiaru czy celu. Robimy to mechanicznie – wyciąganie z kieszeni, odblokowywanie smartfona i przeglądanie treści stało się naszym odruchem.

Podobnie jak chwytanie smartfona natychmiast po usłyszeniu dźwięku powiadomienia.

Przechodząc do sedna. Jak myślisz – jeśli użytkownicy otrzymają powiadomienie z aplikacji magazynu o nowym artykule, który właśnie został opublikowany, czy sięgną po swoje smartfony, aby sprawdzić, co się stało? Założymy się, że tak.

Aplikacja mobilna dla magazynu

Zanim przejdziesz do dalszej części artykułu, zachęcamy do chwycenia smartfona, otwarcia Sklepu Play (jeśli masz system Android) lub Apple App Store (jeśli masz iOS), wyszukania przynajmniej jednego z poniższych tytułów, pobrania czegoś, otwarcia i uruchomienia:

  • Globalna bankowość i finanse,
  • Postawa. Magazyn wnętrzarski,
  • American Free Press.
ATTITUDE. Magazyn wnętrzarski na iPadzie

Może to być również Twój magazyn.

Dlaczego warto rozważyć takie rozwiązanie? Jakie są główne korzyści mobilna aplikacja magazynu może dać Tobie i Twojej marce?

Nieograniczona dostępność

Posiadanie magazynu mobilnego dostępnego w największych sklepach z aplikacjami sprawia, że może on być pobierany i czytany przez ludzi z całego świata. Nie ma żadnych granic. Możesz oferować swoje treści dosłownie każdemu i wszędzie. Mówiąc wprost, baza klientów wzrośnie.

Łatwa dostępność

Smartfony przeniosły dostęp do informacji na zupełnie inny poziom. Wszystko można mieć za jednym kliknięciem (lub dwoma). Dla czytelników oznacza to możliwość czytania treści bez zamawiania fizycznego wydania, bez czekania na przesyłkę, bez wychodzenia z domu, a czasem nawet bez opuszczania kanapy. A prawda jest taka, że wszyscy kochamy wygodne życie, prawda?

Ograniczone koszty

Nie odkryjemy Ameryki mówiąc, że wszystko staje się droższe, gdy jest się przedsiębiorcą: papier, drukarnie, magazyny, dystrybucja, wysyłka za granicę, marketing… Przejście na publikację magazynu w formie aplikacji mobilnej zmniejsza lub nawet eliminuje te koszty. Nie wspominając już o zmniejszeniu negatywnego wpływu na środowisko.

Monetyzacja starych emisji

Ile wydań i artykułów zostało bezpowrotnie utraconych ze względu na fakt, że zostały opublikowane tylko w wersji drukowanej? Nie zdążyłeś kupić numeru? Nic nie możesz zrobić, jest już za późno. Kolejny numer będzie za miesiąc. Dzięki aplikacji mobilnej Twoi czytelnicy mogą mieć dostęp do starych wydań, a Ty nadal możesz zarabiać na wszystkim, co zostało opublikowane w przeszłości. Co więcej, biblioteka starych wydań może być dostępna nawet wtedy, gdy użytkownicy są offline.

Spełnianie oczekiwań użytkowników

Szybcy i niecierpliwi – te dwa słowa opisują wielu z nas. Dla tych z nas, którzy żyją szybko i są niecierpliwi, aplikacje mobilne rozwiązują wiele problemów. Elementy takie jak łatwa nawigacja, szybkie ładowanie i magazyn w kieszeni sprawiają, że konsumowanie treści w aplikacjach jest znacznie płynniejsze i przyjemniejsze. Należy pamiętać, że nawyki nowego pokolenia czytelników zmieniają się wraz z rozwojem technologicznym.

Natychmiastowe połączenie

Bycie w stałym kontakcie działa w obie strony – jako wydawca możesz wysyłać swoim czytelnikom różnego rodzaju powiadomienia: najnowsze aktualizacje, wiadomości i ankiety. Z drugiej strony, dzięki integracji kanałów społecznościowych i możliwości udostępniania, użytkownicy mają świetną okazję do pozostawienia komentarzy i podzielenia się swoimi przemyśleniami. Z drugiej strony można łatwo uzyskać informacje zwrotne. To połączenie jest nie tylko obustronne, ale także wielokanałowe.

Kanał, którego jesteś właścicielem i który kontrolujesz

Aplikacja należy do Ciebie. Decyzje należą wyłącznie do Ciebie, podobnie jak przychody. Jest całkowicie pod Twoją kontrolą. Nie jesteś zależny w żadnym aspekcie od platform zewnętrznych lub korporacji większych od Ciebie. Relacja użytkowników aplikacji z Twoją marką jest solidnym fundamentem, który nie zostanie zerwany po zmianie algorytmu.

Zaangażowanie i interaktywność

Mobilne aplikacje magazynowe oferują nowy wymiar czytania. Mają wiele atrakcyjnych zalet i angażujących funkcji, których ludzie potrzebują, aby skupić się na treści. Po raz kolejny – na rynku pojawiła się już nowa generacja czytelników uzależnionych od smartfonów. To właśnie ta grupa, zaraz po firmach produkujących urządzenia, wymusi zmiany na wydawcach.

Diabeł tkwi w szczegółach

Czy widziałeś aplikacje mobilne, które sugerowaliśmy pobrać?

Wszystkie powyższe przykłady to nasi klienci. Wszyscy oni zdecydowali się na dodatkowe kanały w postaci aplikacji mobilnej. Na ich przykładzie pokażemy ci, jakie nowoczesne doświadczenia czytelnicze możesz zaoferować swoim czytelnikom, zarówno obecnym, jak i przyszłym.

Przyjrzyjmy się różnym elementom aplikacji mobilnej magazynu osobno.

Aplikacja mobilna wygląda nowocześnie, a nawigacja jest intuicyjna. Nikt się nie zgubi, nawet jeśli nie jest tak obeznany z technologią, zaufaj nam. Wydania są prezentowane w dwóch rzędach, które użytkownicy mogą przesuwać, aby przejrzeć całą bibliotekę, którą zdecydowałeś się zaoferować. Jednocześnie miniatury okładek są spore, a przez to wyraźne. Każdy szczegół jest widoczny nawet na małym ekranie. Nie ma tu chaosu.

Aplikacja mobilna magazynu Global Banking & Finance

Na ekranie głównym, na górnym pasku, mamy dwa menu po przeciwnych stronach:

  • Po rozwinięciu panelu aplikacji po lewej stronie znajdziesz kanał mediów społecznościowych; możesz przewijać w dół lub przejść bezpośrednio do Facebooka i/lub X (dawnego Twittera) za pomocą jednego kliknięcia,
  • Po prawej stronie znajdują się opcje filtrowania, które porządkują treści pod kątem indywidualnych preferencji według kategorii: wszystkie, do kupienia, dostępne do pobrania, pobrane oraz domyślnie od A do Z, od Z do A.
Funkcje aplikacji mobilnej

Po kliknięciu na okładkę widzimy możliwe działania, które możemy wykonać z tym wydaniem:

  • Kup (z widoczną ceną za ten pojedynczy numer)
  • podgląd (co pozwala użytkownikom przeczytać fragment za darmo, aby sprawdzić, czy warto go kupić)
  • subskrybuj (po kliknięciu tego przycisku możemy zobaczyć cenę i długość subskrypcji)
  • a także udostępniać innym za pośrednictwem różnych kanałów.

W prawym dolnym rogu każdego magazynu znajdują się różne kolorowe ikony, które mają różne, ale łatwe do zrozumienia, znaczenie:

  • niebieski – opcja podglądu,
  • zielony – możliwość zakupu,
  • pomarańczowy – najnowszy numer/najnowsze numery.
Aplikacja mobilna magazynu American Free Press

Właśnie przeanalizowaliśmy to, co użytkownicy widzą i czego doświadczają podczas korzystania z aplikacji. Jeśli ja również korzystam z jednej z zaproponowanych przez nas aplikacji, to wiesz jak to działa. A może w międzyczasie pojawiły się w Twojej głowie pytania o to, jak trudno jest zarządzać taką aplikacją z perspektywy właściciela i jaka jest Twoja rola w tym procesie.

Jest to łatwe i przyjemne, podobnie jak doświadczenia użytkowników.

Jak to wygląda z drugiej strony?

Najważniejszym elementem na drodze do posiadania aplikacji mobilnej magazynu jest plik PDF, który nam prześlesz. Nie trzeba go przebudowywać. Ten prosty plik wystarczy do bezpłatnej rejestracji konta.

Bezpłatny panel rejestracyjny PressPad

Od tego momentu jesteśmy zespołem pozostającym w stałym kontakcie, aby upewnić się, że Twoja aplikacja spełnia Twoje oczekiwania i wymagania platformy sklepowej.

Proces tworzenia aplikacji może zająć nam kilka dni. Po jego zakończeniu klient ma 7-dniowy okres próbny, w którym może sprawdzić aplikację na swoim urządzeniu. Nie pozwalamy naszym klientom kupować świń w workach. Wszystko jest jasne, przejrzyste, gotowe do sprawdzenia i jesteśmy otwarci na wszelkie zmiany, jeśli zajdzie taka potrzeba. Kiedy wszystko jest w porządku i akceptujesz aplikację, prosimy o płatność.

Jest też kilka szczegółów, o których warto wspomnieć:

  • Nie jest wymagane kodowanie. Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, służymy pomocą i wsparciem.
  • Jesteś osobą, która ma kontrolę nad publikowaniem wydań PDF. Proces ten jest bardzo prosty, a praca nie wymaga więcej niż 2-3 minut miesięcznie. Publikacja aplikacji w sklepach z aplikacjami to nasze zadanie.
  • W panelu administracyjnym wyświetlane są szczegółowe raporty dotyczące wykorzystania aplikacji. W panelu dostępne jest również oszacowanie na żywo liczby wszystkich pobrań w ciągu miesiąca.
  • Oferowana zawartość może być darmowa lub płatna. Istnieje również opcja bezpłatnego podglądu dla tych, którzy nie podjęli decyzji o zakupie.

Jeśli chcesz rozwiać wątpliwości, zadać pytania lub wyjaśnić szczegóły, skontaktuj się z nami w dowolnym miejscu i czasie.